Kozie jogurty??

1. Data: 2003-10-09 21:12:41

Temat: Kozie jogurty??
Od: "Dorunia" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanko.
Czy można z mleka koziego robić jogurty w domku??
Mam dziecię (6 lat) na diecie bez produktów krowich

Pozdrawiam
Dorunia

1. Data: 2003-10-09 21:20:10

Temat: Re: Kozie jogurty??
Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> szukaj wiadomości tego autora

Dorunia napisal(a):

>Czy można z mleka koziego robić jogurty w domku??
>Mam dziecię (6 lat) na diecie bez produktów krowich

O co chodzi z tymi roznicami miedzy krowim i kozim?

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

1. Data: 2003-10-09 21:33:38

Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

wiem, ze moj tato robi kefir z koziego mleka. Kupuje cos specjalnego z
jakimis bakteriami.

Monika

1. Data: 2003-10-10 00:23:16

Od: Michał Gwiazdowski <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin E. Hamerla" <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> napisał
w wiadomości news:56kbovsam1f1b8fn4j59b40ijvrk95vqal@4ax.com...

> O co chodzi z tymi roznicami miedzy krowim i kozim?

w mleku kozim nie ma glutenu na ktory bywa sie uczulonym,
generalnie niemila sprawa-bez mleka da sie jakos zyc,ale bez chleba
normalnego i innych produktow ciezej..

mihau

1. Data: 2003-10-10 06:52:44

Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Michał Gwiazdowski wrote:
> [...]
>
> w mleku kozim nie ma glutenu na ktory bywa sie uczulonym,
> generalnie niemila sprawa-bez mleka da sie jakos zyc,ale bez chleba

Glutenu???? Mleko nie zawiera czegoś takiego. Bialko, tłuszcze, cukry,
wapń owszem. Ale gluten? Czy to znowu czyjś żart na niepoważne, według
niego, pytanie? Według definicji z encyklopedi:
"gluten (łc. 'klej') biochem. substancja złożona z protein występujących
w ziarnach zbóż; g. jest ważnym czynnikiem przy wyrobie pieczywa,
stosowany również do wyrobu klejów oraz otrzymywania kwasu glutaminowego.
Hasło opracowano na podstawie "Słownika Wyrazów Obcych" Wydawnictwa
Europa, pod redakcją naukową prof. Ireny Kamińskiej-Szmaj, autorzy:
Mirosław Jarosz i zespół. ISBN 83-87977-08-X. Rok wydania 2001. "

Uczulenie powoduje białko występujace w mleku krowim.
Ostatnio czytałam artykuł, w którym pani doktor (niestety nie pamiętam
nazwiska) dowodziła, że dzieci uczulone na białko mleka krowiego nie
powinny pić mleka koziego, bo może wystąpić krzyżowa reakcja alergiczna.
Nie mam odpowiedniej wiedzy by ocenić na ile jest to słuszne podejście.
Zastanwiam się tylko co te dzieci mają jeść zamiast mleka.
Pozdrawiam
Bea

P.S. Istnieje pieczywo bezglutenowe. I takaż mąka.

1. Data: 2003-10-10 07:19:03

Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> szukaj wiadomości tego autora

Beata Mateuszczyk napisal(a):

> [...]
>Ostatnio czytałam artykuł, w którym pani doktor (niestety nie pamiętam
>nazwiska) dowodziła, że dzieci uczulone na białko mleka krowiego nie

Moje pytanie wyniklo wlasnie z tego co piszesz. Zona teraz w ogole nie
moze jesc mleka krowiego i jego przetworow (skaza bialkowa u
dwumiesiecznego synka), wiec chciala to zastapic mlekiem kozim.
Niestety, nasza lekarka tego tez zabronila tlumaczac obecnoscia tych
samych substancji uczylajacych w mleku i krowim i kozim.

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

1. Data: 2003-10-11 09:48:03

Od: "Dorunia" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Beata Mateuszczyk" <b...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:3F86573C.7040301@poczta.onet.pl...

> [...]
> Nie mam odpowiedniej wiedzy by ocenić na ile jest to słuszne podejście.
> Zastanwiam się tylko co te dzieci mają jeść zamiast mleka.

Moje dziecko nie ma skazy białkowej, ale złe przyswajanie białka krowiego i
to nie tylko w mleku, ale i w mięsie i wyrobach z mleka krowiego. Jest na
diecie tylko z produktami kozimi i jada mięso królicze, indycze i
jagnięcine.
Być może będziemy musieli wykluczyć gluten, ale to już inna historia.
Sumując syn nie ma skazy tylko coś w rodzaju nietolerancji (złe
wchłanianie).
Uwielbiał kiedyś jogurty, ale teraz krowich nie wolno mu, masło zastąpiliśmy
roślinnym, sery są w sprzedaży, ale jogurtów nie widzieliśmy nigdzie, więc
pomyślałam że mogła bym sama zrobić, znalazłam sporo wiedzy na temat wyrobu
z mleka krowiego, ale one są oparte na bazie zwykłego jogurtu, a ja takiego
zastosować nie mogę.

Pozdrawiam
Dorunia

1. Data: 2003-10-11 16:34:37

Od: "MoniKa" <m...@K...pompy.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorunia" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
wyrobu
> z mleka krowiego, ale one są oparte na bazie zwykłego jogurtu, a ja

Dorunia, W Łodzi pewnie będzie trudniej znaleźć, w W-wie w BOMI jest
duży (no kilka rodzajów) wybór jogurtów kozich (ale są drogie, o ile
pamiętam ok. 3 zł za szt.). Nie pamiętam producenta, ale z Poslki, nie
z importu. Jak kiedyś będę, to spiszę skąd dokładnie są, może przez
kontakt z producentem dowiesz się skąd skołować je bliżej Ciebie?

:-) Monika

1. Data: 2003-10-11 23:51:04

Od: Michał Gwiazdowski <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Beata Mateuszczyk" <b...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:3F86573C.7040301@poczta.onet.pl...
~~ciach~~
> Glutenu???? Mleko nie zawiera czegoś takiego. Bialko, tłuszcze, cukry,
> wapń owszem. Ale gluten? Czy to znowu czyjś żart na niepoważne, według
> niego, pytanie?

nie to nie zart,sory sie wypuscilem :-/
tak z rozpedu napisalem bo sam jak bylem malym dzieckiem nie moglem
pic mleka krowiego i z tego co mi rodzice powiedzieli bylem uczulony na
wszystko,
w tym na gluten no i tak mi sie jakos pokojarzylo...a tu sie nagle
okazuje,ze
ja na bialko krowie bylem uczulony :-)
btw jak sobie pomysle jak moi rodziciele organizowali rozne produkty
zywnosciowe w kartkowych latach 80tych to az mi dreszcz po plecach
przechodzi,np banany,albo kiwi-jako jedyny w klasie wiedzialem
jak to smakuje-to byl szpan;-) ech...
no i mleko kozie- ta koze to nawet pamietam-tylko czemu takie paskudne mleko
dawala?

pozdrawiam i przepraszam za wprowadzenie w blad
--
mihau

bitki
szpinak + papryka
[waw]gdzie marcepan?
co wyczarowac z mielonki?
kurki-proszę o przepis na dzisiejszą kolację