Kradzieje ciepła.

1. Data: 2022-10-30 10:52:32

Temat: Kradzieje ciepła.
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mieszkając w bloku i ogrzewając swoje mieszkanie, przez cienkie ściany być
może ogrzewasz lokal sprytnego sąsiada, czyniąc wspólne ściany jego
grzejnikami... Kradzieje ciepła byli w blokach od zawsze i są nadal, ale
teraz może wreszcie będzie to ukrócone? Oby.
https://biznes.wprost.pl/gospodarka/energetyka/10927
345/mozna-za-duzo-oszczedzac-na-ogrzewaniu-grozi-za-
to-wielka-kara.html

--
,,Słowo ,,rozkaz" porusza armie, słowo ,,wolność" - narody." Novalis, ze
zbioru Uczniowie z Sais.

2. Data: 2022-10-30 11:54:46

Temat: Re: Kradzieje ciepła.
Od: t-1 <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2022-10-30 o 10:52, XL pisze:
> [...]
> https://biznes.wprost.pl/gospodarka/energetyka/10927
345/mozna-za-duzo-oszczedzac-na-ogrzewaniu-grozi-za-

Komuna w najczystszej postaci.

3. Data: 2022-10-30 12:09:32

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

t-1 <t...@t...pl> wrote:
345/mozna-za-duzo-oszczedzac-na-ogrzewaniu-grozi-za-
to-wielka-kara.html

> Komuna w najczystszej postaci.

Kradziejstwo? - tak, oczywiście. Podstawowa zasada działania w komunie. Bo
przecież nie jest komuną przysalanie opłat kradziejom.
Ktoś, kto zakreca kaloryfery, w bloku czy innym wielorodzinnym budynku
utrzymuje zimą dodatnią temperaturę w zajmowanym lokalu TYLKO dzięki ciepłu
wypromieniowanemu przez ściany od sąsiadów - i jest to niezaprzeczalny
fakt, wynikający z podstawowych fizycznych własności ciepła. Dlatego należy
takie złodziejstwo likwidować karnie - bo to zupełnie takie samo
złodziejstwo, jak np. podpięcie swojej instalacji elektrycznej do
instalacji sąsiada (co praktycznie jest możliwe) i korzystanie z prądu na
jego koszt.

4. Data: 2022-10-30 12:50:44

Od: t-1 <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2022-10-30 o 12:09, XL pisze:
> [...]
> złodziejstwo, jak np. podpięcie swojej instalacji elektrycznej do
> instalacji sąsiada (co praktycznie jest możliwe) i korzystanie z prądu na

Rozumiem, że przyczyną problemów stało się zainstalowanie podzielników
ciepła i rozliczanie według rzekomego faktycznego jego zużycia. To co
się dziwić, że ludzie oszczędzają skoro im wystarczająco ciepło w
niższej temperaturze?
Komuna stwarza problemy, które później z wielką trudnością stara się
bezskutecznie rozwiązać. A tu komuna polega na narzucaniu ludziom
zachowań wbrew ich woli i karania za niesubordynację.
Blok mieszkalny stanowi jedną całość i jako całość powinien być
rozliczany. Dlaczego ktoś komu pasuje temperatura 18 stopni ma się pocić
w temperaturze 23, która pasuje sąsiadowi i administracji?
I nie opowiadaj o kradzieży i podłączaniu się pod prąd sąsiada bo nikt
po cichu tu się do niczego nie podłączał.
Jeśli są podzielniki to cena ciepła dla mieszkańców bloku być związana z
zajmowanym lokalem, czy jest to mieszkanie w środku czy szczytowe czy na
1 piętrze czy na ostatnim. Wtedy być może było by sprawiedliwie.
Niestety są to trudne do określenia współczynniki i nikt tak zapewne nie
robi.
Łatwiej karać i problem z głowy.
Najgorzej, że znajdują się niedouczeni technicznie, skądinąd poczciwi
humaniści, którym podobają się faszystowskie rozwiązania.

5. Data: 2022-10-30 13:24:02

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

t-1 <t...@t...pl> wrote:
> [...]
> Najgorzej, że znajdują się niedouczeni technicznie, skądinąd poczciwi
> humaniści, którym podobają się faszystowskie rozwiązania.

Z przykrością stwierdzam, że nie widzisz ewidentnego komunistycznego
złodziejstwa, o którym piszę.

6. Data: 2022-10-31 21:34:42

Od: Consecter <A...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

Am 30.10.22 um 11:54 schrieb t-1:
345/mozna-za-duzo-oszczedzac-na-ogrzewaniu-grozi-za-
to-wielka-kara.html

> Komuna w najczystszej postaci.

Przypadkowo tu zajrzałem i wtrace swoje trzy grosze, bo znam ten ból
kiedy sasiad wyjechał na wiele miesiecy, jego mieszkanie stoi puste,
zimne i boimy sie, ze jakiś grzyb nam sie pojawi.

Trzeba u siebie dobrze grzać, zeby ściany były ciepłe, a to kosztuje
kosztem łobuza, który siedzi gdzieś w Tajlandii lub Singapurze.

Co robić? Zgłaszamy sie do właściciela mieszkania (sasiad jest
lokatorem), ze mu łobuz psuje mieszkanie, a nas naraza na koszty.

Inne, teoretyczne rozwiaznia: szukamy sobie innego mieszkania, a
najlepiej wolno stojacego domu, gdzie nie bedzie problemów z sasiadami.

Albo jedziemy w zimie w ciepłe kraje, wyłaczamy ogrzewanie, a nawet
uchylamy okno, zeby było dobre powietrze w mieszkaniu. Sasiad niech
sobie robi co chce - marznie, hajcuje do woli i martwi sie o cłodne ściany.

--
b31e9f1e-c701-4dcf-9080-f844046faa16

7. Data: 2022-10-31 22:31:59

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Consecter <A...@e...com> wrote:
> [...]
> uchylamy okno, zeby było dobre powietrze w mieszkaniu. Sasiad niech
> sobie robi co chce - marznie, hajcuje do woli i martwi sie o cłodne ściany.

Bingo :)

8. Data: 2022-10-31 22:43:12

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL <i...@g...pl> wrote:
345/mozna-za-duzo-oszczedzac-na-ogrzewaniu-grozi-za-
to-wielka-kara.html

> Bingo :)

Z wyjątkiem ostatniej sytuacji, gdy jadąc w zimie do ciepłych krajów,
otwierając okna i nie ogrzewając mieszkania - sami stajemy się kradziejem
ciepła, ogrzewając świat :)

--
,,Słowo ,,rozkaz" porusza armie, słowo ,,wolność" - narody." Novalis, ze
zbioru Uczniowie z Sais.

Dość ukraińskich flag w Polsce!
Dlatego unikam hoteli jak ognia.
Test nowego serwera.
To chyba naprawdę będzie ostatnie pożegnanie
To chyba naprawdę będzie ostatnie pożegnanie