Krajobraz po ... zimie

1. Data: 2006-04-18 16:47:50

Temat: Krajobraz po ... zimie
Od: "wojtek" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Troche juz otrzasnalem sie po szoku jakiego doznalem po zejsciu sniegow, i
ukazaniu sie moim ocza spustoszen w ogrodzie
Oto obraz sytuacji:
TRAWNIKI:
Trawnik w przedogrodku praktycznie do wymiany. Pocialem go juz wertykulatorem,
podsypalem piachem i podsialem nasion. Teraz trzeba czekac. Wyglada na to ze
gleba jest zbyt zbita. Trzeba bedzie wiecej pisaku dodac, ale to juz jak
wzejdzie trawa j
Trawnik w ogrodzie nieco lepiej. Wypalone, radioaktywne plamy, ktore po zejsciu
sniegu ukazaly sie pokryte marsianska plesnia, powoli zaczynaja pokazywac
zielone rozki pierwszych klacz trawy.
Sporo pracy mnie kosztowalo, wertykulowanie, wygrabianie i piaskowanie trawnika.
Dzisiaj bylo juz pierwsze koszenie. Pokos narazie marniutki, ale przynajmniej
cos rosnie

Drzewa: klony, jarzabie, wierzby kar,lowate i nawet kloniki palmowe, pokazuja
juz paki

Krzaczki: LAUROWISNIE wszystkie pomarzly. brazowe to to i nie wiem czy odbija. U
nasady lisci widac jakies paki, ale czas pokaze czy cos z tego bedzie
Rozaneczniki: moze byc. Troche zmarznietych lisci jest. Ale dadza rade
Pierisy: staje sie powoli zagorzalym zwolennikiem tych krzaczkow. Praktycznie
bez uszczerbku zniosly niewygody zimy
Iglaki ogolem: jak to iglaki. Spokojnie. Tylko 4 sztuki ktore rosly w donicach,
trzeba poprzesadzac... rozsadzilo donice..... a mialy byc mrozoodporne
Roze parkowe juz odbijaja. Ale pienna (White Swan?) slabo wyglada... podkladka
daje znaki zycia, ale szepione siedzi cicho

Pnacza: Bluszcz: niby taki Vulgaris, i krajowy, i mozny, a co wystawalo ponad
snieg diabli wzieli. Za to Winobluszcz jest rewelacyjny. Puszcza juz paki.
Mialem puscic bluszcz na sciany domu, ale chyba zrobie to winobluszczem. Nie
usmiech mi sie wycinanie co wiosne przemarznietego bluszczu. Winobluszcz rulez!

Zywoplot: zywotniki sa OK, ale dwa krzaki brunatnieja juz od jesieni... zdaje
sie ze trzeba je wymienic. Berberysy jeszcze spia, ale juz na niektorych widac
zielone paczki

Sadzawka: filtr pracuje od tygodnia, woda juz powoli sie klaruje, ale dna nadal
nie widac (1.2m). Karpiki sa juz dosyc ozywione, dzisiaj nawet zaczely
przyjmowac pokarm... brakuje mi tylko jednego..... zobaczymy co tam zalega na
dnie, jak woda sie nieco przeczysci

PLANY:
Zbudowac pergole nad tarasem, wymurowac grilla, zalozyc automatyczne nawodnienie....
...zanim sie czlowiek obejrzy, juz trzeba szykowac sie do jesieni
Pozdrawiam
http://www.picjar.com/pub/puchalski/Ogrod/

2. Data: 2006-04-19 10:16:12

Temat: Re: Krajobraz po ... zimie
Od: "Piotr R." <d...@w...ar.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

wojtek napisał(a):
> [...]
> przyjmowac pokarm... brakuje mi tylko jednego..... zobaczymy co tam zalega na

Ciekawy ogródek, wydawało mi się dotąd, że wszechobecne kąty proste +
kwadraty i prostokąty - będą mało sympatyczne. Jednak zmieniłem zdanie :).
Mam pytanie o filtr - jakiś wewnętrzny, bo go nie widać?
Pozdrawiam
Piotr
ps. moje karaski już od dwóch tygodni wołają :) jeść (i dostają
stopniowo coraz więcej), a od dwóch dni wróciły, jak co roku, śpiewające
żabki! :)

3. Data: 2006-04-19 19:40:33

Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wojtek" <w...@p...onet.pl> napisał >
Pozdrawiam
> http://www.picjar.com/pub/puchalski/Ogrod/
>

> Ach, to Ty jesteś właścicielem tej cudownej, orientalnej ławki. Gdzie ją
kupiłeś i za ile?! Tak bardzo pasowałaby do mojego ogrodu :).
pozdrawiam ciekawie
Anka

4. Data: 2006-04-19 20:41:08

Od: "wojtek" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ps. moje karaski już od dwóch tygodni wołają :) jeść (i dostają
> stopniowo coraz więcej), a od dwóch dni wróciły, jak co roku, śpiewające

Wiem, wiem, sporo tych katow prostych. Ale majac ogrod 22m na 15m za domem
szeregowym, z wystajacym tarasem, taki podzial sam mi sie narzucal.
Zaprojektowalem go w ten sposob, ze na planie ogrodu wyznaczylem siatke, ktora
powstala z lini wyprowadzonych od tarasu, wneki za garazem (po prawej stronie -
pozniej "zniwelowalem" ja Domkiem Ogrodnika) i taki podzial sam mi sie narzucil
Eksperymentowalem na planie z okraglosciami, zakolami, bez sciezek, ale z
trawnikiem, ale zalozenia, ze ogrod ma miec duze patio, kwadratowa sadzawke, no
i ta sciana garazowa od sasiada, jakos narzucaly ten formalny pozadek.

Co do filtra, to schowalem go (razem ze skrzynka elektryczna zasilajaca pompy, i
lampe UV) w... skrzynce na piasek obok kompostownika. Kabel zasilajacy, rury
papujace i odprowadzajacy wode do z i z filtra zakopane sa pod zwirkiem, i
wchodza do basenu przepustem pod jedna z plyt.
Mozesz ta skrzynie obejrzec na tym zdjeciu
http://www.picjar.com/pub/puchalski/Ogrod/DSC00880.J
PG/
Pozdrawiam
Wojtek

5. Data: 2006-04-19 21:10:19

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mozesz ta skrzynie obejrzec na tym zdjeciu
> http://www.picjar.com/pub/puchalski/Ogrod/DSC00880.J
PG/
> Pozdrawiam
> Wojtek

Piesio jakiej rasy ?

6. Data: 2006-04-20 14:38:35

Od: "Piotr R." <d...@w...ar.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

wojtek napisał(a):
> Wiem, wiem, sporo tych katow prostych. Ale majac ogrod 22m na 15m za domem
> szeregowym, z wystajacym tarasem, taki podzial sam mi sie narzucal.

Mam podobnej wielkości posiadłość :) też szeregówka - narożna.

> [...]
> wchodza do basenu przepustem pod jedna z plyt.
> Mozesz ta skrzynie obejrzec na tym zdjeciu

Fajna sprawa, ale nie mam skrzyni :). Natomiast chyba bez filtra juz się
nie obejdę. Mozesz cos więcej o nim napisać?
Pozdrawiam
Piotr
ps. do nawadniania w zeszłym roku kupiłem na przecenie :) elementy
kroplujące firmy Elgo. Fajna sprawa!

7. Data: 2006-04-20 19:44:05

Od: "wojtek" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Piesio jakiej rasy ?

Jack Russell Terrier.. Maly Pies o Wielkim Sercu... lubi ogladac telewizje
:-)

8. Data: 2006-04-20 19:51:40

Od: "wojtek" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Pozdrawiam
> Piotr
> ps. do nawadniania w zeszłym roku kupiłem na przecenie :) elementy

Filtr jest skrzynkowy Aquael... ale zaluje ze nie kupilem cisnieniowego..
Sa troche drozsze, ale sa wydajniejsze, i co najwazniejsze, nie ma problemow z
przelaniem.....
.. o co chodzi. Ktorejs nocy zatkala mi sie dysza fontanny (pompa w sadzawce ma
taki rodzdzielacz T, gdzie woda tloczona jest do filtra i do fontanny
jednoczesnie) i za duzo wody zaczelo byc tloczone do filtra. Filtr nie dal rady
ta wieksza ilosc przepuscic, i woda wylewala sie gora.. do rana w ogrod poszlo
jakies 4 m3 wody...
Z filtrem cisnieniowym nie jest to mozliwe. Z drugiej strony, jak bym mial
sadzawke naturalna, a filtr byl schowany w sadzawce, nie bylo by problemu
Pozdrawiam
Wojtek

9. Data: 2006-04-21 05:50:15

Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wojtek" <w...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:516d.0000022b.4447e484@newsgate.onet.pl...

> Jack Russell Terrier.. Maly Pies o Wielkim Sercu... lubi ogladac telewizje
> :-)
>
> A ławeczka?
Anka

10. Data: 2006-04-21 08:05:11

Od: "wojtek" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Anka

Pamietam o Twoim zapytaniu. Ale nie mogle juz odnalzezc tej aukcji w allegro.
Napisalem tez do producenta, ale mail zostal do mnie zwrocony.
Znalazlem za informacje o tej firmie w panoramie firm:

"Suchodolski" Janusz Suchodolski

Lucień 30 gm. Gostynin, tel. 024 2351647 . Jednak nie jestem pewien czy to na
pewno ta firma. Poszukam jeszcze w starych mailach, gdzie sa potwierdzenia
zakupu w Allegro.
Dam znac napewno
Pozdrawiam
Wojtek