jak radzic sobie w pracy - kilka istotnych uwag

1. Data: 2001-08-28 11:21:26

Temat: jak radzic sobie w pracy - kilka istotnych uwag
Od: "cbnet" <c...@w...pl=NOSPAM=> szukaj wiadomości tego autora

Reguła Planera:
Jeśli zrobisz wyjątek, to następnym razem będzie już uważany
za twój obowiązek.

Prawo Slousa:
Jeśli wykonujesz robotę zbyt dobrze, to już się od niej nie odczepisz.

Franco prawo miejsca pracy:
Jeśli to, co robisz sprawia ci przyjemnoć, to najpewniej partaczysz.

Larsona zasada biurokratyczna:
Dokonaj czego niemożliwego, a szef zaliczy to do twoich obowiązków.

Pierwsza pułapka geniusza:
Żaden szef nie będzie trzymać pracownika, który ma zawsze racje.

Prawo Otta:
Gdy szef staje przy biurku, zawsze akurat robisz cos niekoniecznego.

Prawo Benchleya:
Każdy może odwalić dowolny kawał roboty, jeśli tylko nie należy to
do jego obowiązków.

Prawo Clyde'a:
Im dłużej zwlekasz z tym, co masz do zrobienia, tym większa szansa,
że ktoś cię wyręczy.

Prawo Darwina:
Szczęliwym praca nie idzie.

Achesona reguła biurokracji:
Raport ma służyć nie poinformowaniu czytelnika, lecz ochronie autora.

Roberta reguła administracji:
Tytuły przeważają nad osiągnięciami.

Prawo Wilsona:
Ranga osoby jest odwrotnie proporcjonalna do szybkości mowy.

Prawo Mosleya:
Poczynania szefów oparte sa na micie, ze przyszły rozwój organizacji
zrekompensuje dawne niedoróbki.

Piąta reguła powodzenia w biznesie:
Pilnuj, żeby szef szefa nie dobierał się szefowi do tyłka.

Trzecie prawo wydajnoci:
Kiedy szefowie mówią o polepszeniu wydajnoci, nigdy nie maja
na myli siebie.

Zasada Prince'a:
Ludzie, którzy pracują siedząc, zarabiają więcej od tych, którzy pracują
stojąc.

Wellera prawo zdobywania funduszy:
Nigdy nie przyznawaj, ze masz wystarczająco dużo personelu, miejsca
i pieniędzy.

Robertsona reguła biurokracji:
Im więcej dyrektyw wydasz, aby rozwiązać problem, tym gorzej się
to wszystko skończy.

Andersona prawo przetrwania dla niższego personelu:
1. Nigdy nie miej za często racji.
2. Aluzje lepiej przyjmować niż czynić.

Prawo Chapmana:
Nie będę niezastąpiony. Ludzie niezastąpieni nie awansują.

Prawo Owena:
Jeśli jesteś dobry, to cala robota zwali się na ciebie. Jeśli jesteś
naprawdę dobry, to nie dopucisz do tego.

Prawo tytulatury p.o. dyrektora odpowiedzialnego:
Im dłuższy tytuł tym mniej ważna praca.

Prawo Van Roya:
Narada nie zastąpi efektów.

Aksjomat Adlera:
Język jest tym, co odróżnia nas od niższych zwierząt i od urzędników.

Prawo Coblitza:
Każda komisja jest w stanie podjąć decyzje głupsza niz którykolwiek
z jej członków.

Prawo Niesa:
Energia zużywana przez biurokracje na obronę błędu jest wprost
proporcjonalna do jego wielkoci.

Phillipa prawo procedur komisyjnych:
Łatwe do przeprowadzenia SĄ tylko zmiany na gorsze.

Prawo Petersona:
Nigdy nie opóźniaj końca narady, ani początku przerwy obiadowej.

Chapmana reguły komisyjne:
- Nigdy nie zjawiaj się na czas, bo będziesz musiał zaczynać.
- Nie odzywaj się do polowy posiedzenia, a zyskasz opinie człowieka
inteligentnego.
- Badź tak mało konkretny, jak to tylko możliwe; dzięki temu nikogo
nie urazisz.
- Kiedy masz wątpliwoci zaproponuj powołanie podkomisji.
- Pierwszy wystąp z wnioskiem o przełożenie obrad; zyskasz popularnoć,
gdyż wszyscy na to czekają.

Prawo Wolinskiego:
Praca w zespole polega na tym, ze przez polowe czasu trzeba tłumaczyć
innym, ze sa w błędzie.

1. Data: 2001-08-28 15:09:21

Temat: Odp: jak radzic sobie w pracy - kilka istotnych uwag
Od: "eTaTa - eChild" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik cbnet

eTaTy reguły cytaty:
Aleś pierdyknął morały dla łysej pały

> [...]
> Prawo Owena:
> Jeśli jesteś dobry, to cala robota zwali się na ciebie. Jeśli jesteś
> naprawdę dobry, to nie dopucisz do tego.

Chłopcy się powtażają :-))

> Franco prawo miejsca pracy:
> Jeśli to, co robisz sprawia ci przyjemnoć, to najpewniej partaczysz.

:-((

> Pierwsza pułapka geniusza:
> Żaden szef nie będzie trzymać pracownika, który ma zawsze racje.

Działa w praktyce!

> Prawo Otta:
> Gdy szef staje przy biurku, zawsze akurat robisz cos niekoniecznego.

Należałoby zmienić na:
Gdy szefowi staje przy biurku, sekretarka robi coś niezbędnego!

> [...]
> do jego obowiązków.
>
> Prawo Clyde'a:
> Im dłużej zwlekasz z tym, co masz do zrobienia, tym większa szansa,

Na szczęście działa :-))

> Prawo Darwina:
> Szczęliwym praca nie idzie.

No i nie powinna.

> Achesona reguła biurokracji:
> Raport ma służyć nie poinformowaniu czytelnika, lecz ochronie autora.

To prawda

> Roberta reguła administracji:
> Tytuły przeważają nad osiągnięciami.

To prawda

> Prawo Wilsona:
> Ranga osoby jest odwrotnie proporcjonalna do szybkości mowy.

To prawda, ale parafrazując:
"Rana głowy - drze się"

> Prawo Mosleya:
> Poczynania szefów oparte sa na micie, ze przyszły rozwój organizacji
> zrekompensuje dawne niedoróbki.

To prawo Billa Gatesa
Czyli kulki w gaciach

> Piąta reguła powodzenia w biznesie:
> Pilnuj, żeby szef szefa nie dobierał się szefowi do tyłka.

Było już... nie códzołoż (chyba)
Czy nie pożądaj tyłka swega szefa, jak....

> Trzecie prawo wydajnoci:
> Kiedy szefowie mówią o polepszeniu wydajnoci, nigdy nie maja
> na myli siebie.

Szefowie nie myślą. Szefowie emanują szefowaniem.

> Zasada Prince'a:
> Ludzie, którzy pracują siedząc, zarabiają więcej od tych, którzy pracują
> stojąc.

A ci co leżąc, więcej niż ci co siedzą - stara ruska prawda.

> Wellera prawo zdobywania funduszy:
> Nigdy nie przyznawaj, ze masz wystarczająco dużo personelu, miejsca
> i pieniędzy.

Facet pochodzenia polskiego, czy co?

> Robertsona reguła biurokracji:
> Im więcej dyrektyw wydasz, aby rozwiązać problem, tym gorzej się
> to wszystko skończy.

Tego nie wiem, biurokracje widze, nie doświadczam empirycznie :-((

> Andersona prawo przetrwania dla niższego personelu:
> 1. Nigdy nie miej za często racji.
> 2. Aluzje lepiej przyjmować niż czynić.

j/w

> Prawo Chapmana:
> Nie będę niezastąpiony. Ludzie niezastąpieni nie awansują.

Ale zstępują. Czy stepują? Bo od tych mądrości mi kiełbie we łbie.

> Prawo tytulatury p.o. dyrektora odpowiedzialnego:
> Im dłuższy tytuł tym mniej ważna praca.

Ale jaka droga tabliczka na drzwiach!

> Prawo Van Roya:
> Narada nie zastąpi efektów.

Ale je zaciemni! Dlatego dobra rada - narada.

> Aksjomat Adlera:
> Język jest tym, co odróżnia nas od niższych zwierząt i od urzędników.

Zwłaszcza wywalony na czyjś tyłek :-))

> Prawo Coblitza:
> Każda komisja jest w stanie podjąć decyzje głupsza niz którykolwiek
> z jej członków.

Brzmi jak seksmisja.

> [...]

To prawda

> Phillipa prawo procedur komisyjnych:
> Łatwe do przeprowadzenia SĄ tylko zmiany na gorsze.

To tyż prowda

> Prawo Petersona:
> Nigdy nie opóźniaj końca narady, ani początku przerwy obiadowej.

Ani żadnego początku, lub końca jaki jest!
Coś mi tu śmierdzi.

> [...]
> - Kiedy masz wątpliwoci zaproponuj powołanie podkomisji.
> - Pierwszy wystąp z wnioskiem o przełożenie obrad; zyskasz popularnoć,

I wsadź sobie głowe w tyłek - zyskasz jako magik :-))

> Prawo Wolinskiego:
> Praca w zespole polega na tym, ze przez polowe czasu trzeba tłumaczyć
> innym, ze sa w błędzie.

No niestety

Fajnieś to wykombinował cibi. Ciekawe, kto te mądrości pozbierał?
Jakiś Job-profesional intraitrement?

pozdry eTaTa

1. Data: 2001-08-28 15:17:02

Temat: Re: jak radzic sobie w pracy - kilka istotnych uwag
Od: "cbnet" <c...@w...pl=NOSPAM=> szukaj wiadomości tego autora

eTaTa - eChild:
> ... Ciekawe, kto te mądrości pozbierał?
> Jakiś Job-profesional intraitrement?

W kazdym razie nie ja to wymyslilem, bez przesady. :)

Pozdrawiam,
Czarek

1. Data: 2001-08-28 19:58:37

Od: "porte-parole" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik eTaTa - eChild <e...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9mgc5q$c63$...@n...onet.pl...

> [...]
>
> eTaTy reguły cytaty:
> Aleś pierdyknął morały dla łysej pały
>

> Fajnieś to wykombinował cibi. Ciekawe, kto te mądrości pozbierał?

witaj eTata!...tak naprawde to wszystko, to pochodne i klony od dobrze
znanego "prawa Murphiego", kiedys spedzilem nad tym ze dwa dni, a i tak
kromka mi dalej maslem do dolu spada..
ps.ad.spotkanie psp. - moze zawiazemy jakis Komitet Oraganizacyjny Krakow
2001, przydzielimy funkcje, sciagniemy skladki...no kurde...mysl poszla w
Polske i nie mozna skonczyc na chocholim tancu...trza byc w butach na
spotkaniu...pozdro.pepe

1. Data: 2001-08-28 21:15:30

Temat: Re: Kraków 2001
Od: "Saulo" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"porte-parole" <p...@p...fm> wrote in message

[cut]
> [...]
> 2001, przydzielimy funkcje, sciagniemy skladki...no kurde...mysl poszla w
> Polske i nie mozna skonczyc na chocholim tancu...trza byc w butach na

Cher PePe Roni-

A nie mozemy sie po prostu umówic w konkretnym
miejscu (zaproponowanym np. przez Ciebie - Liteffce nie wierze, bo wybierze
miejsce gdzie za palenie wycinaja jedno pluco - nie to zebym palil, ale
ortodoksa (juz) nie jestem), w konkretnym dniu (29... 30... 29... 30.... .09
:-), o konkretnej godzinie - bez Komitetu, bez funkcji, bez
skladek itp.??
[Wszyscy w miare dorosli, wiec jakos trafia, nocleg (jesli
potrzebny) sami sobie zapewnia, troszke pieniedzorów
beda ze soba mieli, kotyliony, tatuaze i fiolki z krwia
Smoka W. jako znak rozpoznawczy tudziez - czy sie myle?]

Pozdri

Saul von und zu Fliessenburg

The rain falls on the just
And on the unjust fella;
But mainly upon the just,
Because the unjust has the just's umbrella.

Anonymous

1. Data: 2001-08-29 08:05:49

Od: Anna <a...@r...fm> szukaj wiadomości tego autora

Saulo wrote:

> [...]
> ortodoksa (juz) nie jestem), w konkretnym dniu (29... 30... 29... 30.... .09
> :-), o konkretnej godzinie - bez Komitetu, bez funkcji, bez

wyrwe sie przed szereg (za bardzo zmaskulinowany ten komitet... i
jeszcze do niczego mogloby nie dojsc... mam na mysli spotkanie, rzecz
jasna...)

- jako zem tez z Krakowa, proponuje Kazimierz, a skoro Kazimierz, to
Alchemie :-))) bedzie czarownie.

--
Anna
-- http://mitica.w.interia.pl

'uroczyscie zapewniam, ze zrodzilam sie z powietrza
mozna mi palic swieczki zezwalam uprzejmie
ale niech nikt nie mówi: spoczywaj w pokoju'

1. Data: 2001-08-29 08:15:38

Od: "Saulo" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Anna" <a...@r...fm> wrote in message news:3B8CA25D.BEB49E1B@rmf.fm...

[cut]
> [...]
> jasna...)
>
> - jako zem tez z Krakowa, proponuje Kazimierz, a skoro Kazimierz, to

I to jest bardzo dobra propozycja.
Proponuje poddac ja pod glosowanie.
Kto jest przeciw? Nie widze.
Kto sie wstrzymal? Nie widze.
Stwierdzam, ze propozycja zostala przyjeta jednoglosnie (jednym glosem -
moim :).
To taka mala powtórka z rozrywki dla obecnych wielbicieli Starej Lawicy
Delirycznej.:-)

A serio, to dlaczego nie przyjac tej propozycji? Przyjecie pierwszej
zgloszonej propozycji oszczedzi nam zmudnych a jalowych dyskusji, a przeciez
w takim pspotkaniu i tak nie chodzi o miejsce, wiec dyskusje takie bylyby
jeno biciem piany.

Wzywam do wyrazania poparcia dla "Alchemii"! Lista popierajacych zamknie sie
automatycznie o polnocy 29.08. Glosy sprzeciwu nalezy jeszcze raz
przemyslec. :-)

Pozdri

Saulito

Świat jest zły i jeszcze mu się to ułatwia.

Kafka

1. Data: 2001-08-29 08:17:38

Od: "ajtne" <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna" <a...@r...fm> napisał w wiadomości

> - jako zem tez z Krakowa, proponuje Kazimierz, a skoro Kazimierz, to
> Alchemie :-))) bedzie czarownie.

Mmmmmm.. Kazimierz :))) Tylko Alchemia! Jak ulał!
I ten termin to już uzgodniony? Spotykamy się 29/30.09? :)

:)
joa

1. Data: 2001-08-29 08:58:09

Temat: Odp: Kraków 2001
Od: "eTaTa - eChild" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Anna

> - jako zem tez z Krakowa, proponuje Kazimierz, a skoro Kazimierz, to
> Alchemie :-))) bedzie czarownie.

Od miesięcy na jakiś ciekawy post czekałem :-)))
To jakieś święto dzisiaj, czy co?!

pozdry
eTaTa

PS:Tylko to Twoje imię :-(

1. Data: 2001-08-29 09:06:11

Od: Joanna <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

in article 3...@r...fm, Anna at a...@r...fm wrote on
29-08-01 10:05:

> [...]
> jasna...)
>
> - jako zem tez z Krakowa, proponuje Kazimierz, a skoro Kazimierz, to

Tak, tak - jestem za - tylko trzeba koniecznie zarezerwowac te sale co
wyglada jak kuchnia (bo to chyba ona w Alchemii jest?). Wtedy bedzie juz
pelna rozkosz:)))
Zaden Rynek, zadnych golebi, zadnych bryczek i hejnalow.

29.09. / - 30, bo do bialego rana:)/
Czy moglabys wstepnie dowiedziec sie, co trzeba zrobic, zeby zajac sale?

pozdr.
Joanna

A wiec jednak nie chodzi o szczescie, tylko rozmnazanie
Re: Samotne kobiety i faceci na grupie - rozwiązanie
panna
Praca magisterska "Biegły Psycholog sądowy w Procesie Karnym"
Bo i na co tu czekać?