[Krakow] stare nawozy

1. Data: 2003-06-09 10:15:59

Temat: [Krakow] stare nawozy
Od: "Jacek Duma" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam w piwnicy na dzialce pod altana kilka workow naprawde starych nawozow.
Co z nimi zrobic ? Czy da sie samemu zutylizowac ? (przekompostowac na
kompostowniku). Macie jakies propozycje ?

Jacek Duma

2. Data: 2003-06-09 10:23:50

Temat: Odp: [Krakow] stare nawozy
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jacek Duma <j...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bc1mos$puc$...@n...onet.pl...
> Mam w piwnicy na dzialce pod altana kilka workow naprawde starych nawozow.
> Co z nimi zrobic ? Czy da sie samemu zutylizowac ? (przekompostowac na
> kompostowniku). Macie jakies propozycje ?

Może nawozy przydałyby się do nawożenia??? :-)
Pozdrawiam :-)
Janusz
PS
Gdzież krakowska przysłowiowa... ????
J.

3. Data: 2003-06-09 11:14:18

Temat: Re: [Krakow] stare nawozy
Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:bc1mos$puc$1@news.onet.pl Jacek Duma
<j...@p...onet.pl> napisał(a):

> Macie jakies propozycje ?

Hejka. Tylko nie "macie" ;-)
Jeżeli Twoje nawozy są przechowywane w workach z folii, to śmiało możesz je
wykorzystać w ogrodzie. Podejrzewam, że się zestaliły, to należy je rozbić
drewnianym młotem na betonowej płycie i można wysiać.
Pozdrawiam przedburzowo Ja...cki

4. Data: 2003-06-09 11:15:48

Od: "Dziadek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski napisał(a):

> Może nawozy przydałyby się do nawożenia??? :-)
> [...]

Oczywiście, użyj do nawożenia jakby były swieże, najwyżej mniej "poskutkują"
ale na pewno nie zaszkodzą. Tylko stosuj w/g zasad nawożenia, w srednich
dawkach. Nie zaszkodzi np dawka 3kg na 1 ar jeżeli nawóz nie zawiera więcej
niż 30% czystego składnika, bo mocznika np było by już za dużo.

--

Pozdrawiam ciepło, Dziadek

5. Data: 2003-06-09 12:55:53

Od: "Jacek Duma" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jacek Duma" <j...@p...onet.pl> wrote in message
> Mam w piwnicy na dzialce pod altana kilka workow naprawde starych nawozow.
> Co z nimi zrobic ? Czy da sie samemu zutylizowac ? (przekompostowac na
> kompostowniku). Macie jakies propozycje ?

W takim ukladzie spisze jezeli na workach cos jeszcze pisze z jakiego to
jest okresu i jaki ma sklad.

Wydaje mi sie ze to sa naprawde stare nawozy :-(

JD

6. Data: 2003-06-10 06:01:53

Od: "Piotr Zajączkowski" <P...@i...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dirko <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bc1q7o$rda$...@n...news.tpi.pl...
>Podejrzewam, że się zestaliły, to należy je rozbić
> drewnianym młotem na betonowej płycie i można wysiać.
> Pozdrawiam przedburzowo Ja...cki

A jesli to saletra amonowa? Wobec faktu, ze jest ona uzywana jako kruszacy
material wybuchowy, wrazliwy na silne bodzce fizyczne, raczej bym unikal
silowych rozwiazan.

Pozdrawiam,
Piotr Zajączkowski

7. Data: 2003-06-10 06:27:30

Od: "Jacek Duma" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Co z nimi zrobic ? Czy da sie samemu zutylizowac ? (przekompostowac na
> kompostowniku). Macie jakies propozycje ?

Jeden z workow to byla jakas dawniejsza domiana azowoski z azotem potasem i
fosforem - drobinka tego byla wiec wywalilem na kompostownik. Natomiast dwa
spore worki nastepne wygladaja na saletren amonowa. (takie biale)

Co mozna zrobic z ta saletra oprosz podpalenia ? ;-)

JD

8. Data: 2003-06-10 20:45:18

Od: j...@c...pl (Jan P. Cieciński ) szukaj wiadomości tego autora

"Piotr Zajączkowski" <P...@i...waw.pl> napisał:

> A jesli to saletra amonowa? Wobec faktu, ze jest ona uzywana jako kruszacy
> material wybuchowy, wrazliwy na silne bodzce fizyczne, raczej bym unikal
> silowych rozwiazan.

Rozbijanie saletry amonowej "drewnianym" młotem (jak trafnie podał Dirko)
nie grozi wybuchem. A co grozi - wiem, ale nie powiem, bo ktoś mógłby
zechcieć wysadzić kreta (przy okazji z ogrodem).

--
Pozdrawiam, Jan
http://members.chello.pl/j.ciecinski

9. Data: 2003-06-10 20:48:49

Od: j...@c...pl (Jan P. Cieciński ) szukaj wiadomości tego autora

"Jacek Duma" <j...@p...onet.pl> napisał:

...Natomiast dwa
> spore worki nastepne wygladaja na saletren amonowa. (takie biale)
>
> Co mozna zrobic z ta saletra oprosz podpalenia ? ;-)

Saletra amonowa się nie pali. Czasem może wybuchnąć, jak ktoś bardzo się
postara.

10. Data: 2003-06-11 12:03:01

Od: "Jacek Duma" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Co z nimi zrobic ? Czy da sie samemu zutylizowac ? (przekompostowac na
> kompostowniku). Macie jakies propozycje ?

No i w sumie okazalo sie ze to byl falszywy alarm . Ta saletra okazala sie
byc cementem ktory z powodu wysokiej wilgotnosci w piwnicy sie zestalil :-)

Wiec mam takie fajne trzy duze "kamyki" :-)

A w czwartym worku jest cos bialego przypominajace wapno. Worek nie opisany

Co mozna z tym wapnem zrobic ?

JD

canna- paciorecznik
Tuja killer?