Krewetki

1. Data: 2002-06-24 11:42:51

Temat: Krewetki
Od: "KH" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Na rocznicę lłubu chcę zrobić coś dobrego z krewetkami (mąż je uwielbia).
Wymyśliłam, że obtoczę krewetki w jajku, bułce i podam takie z ryżem i
warzywami chińskimi. Jest tylko jedno małe ale: mąż nie przepada za ryżem :(
Może ktoś ma jakiś pomysł, co można zrobić z takimi krewetkami?

pozdrowienia
Kaśka

1. Data: 2002-06-24 12:57:36

Temat: Re: Krewetki
Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"KH" <k...@w...pl> wrote:

> [...]
>warzywami chińskimi. Jest tylko jedno małe ale: mąż nie przepada za ryżem :(
>Może ktoś ma jakiś pomysł, co można zrobić z takimi krewetkami?

..krewetki doskonale to takie na masle.......podgrzac solidna
porcje mocno smietankowego masla na patelni, wrzucic sparzone
wrzatkiem krewetki (w zasadzie nie opieram sie na tym sparzeniu
ale ja tak zawsze czynie bo nie mam czasu rozmrazac tylko
prosto mrozone zlewam wrzatkiem) i wymieszane z solidna porcja
posiekanego czosnku - i solidnie skropione cytyna....Na tym masle
podsmazam zaledwie krotki czas......i podaje na talerzu ze
swieza bagietka i z jak najwieksza iloscia roztopionego masla z
czosnkiem.......(posypane bialym pieprzem, doprawione cytyna i doskonale)

agataW.

1. Data: 2002-06-24 13:04:12

Od: "KH" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> swieza bagietka i z jak najwieksza iloscia roztopionego masla z
> czosnkiem.......(posypane bialym pieprzem, doprawione cytyna i doskonale)

Tylko że tu znowu drugi problem: ja nie cierpię krewetek, dla mnie byłby sam
ryż z warzywami. A tak? :(

pozdrowienia
Kaśka

1. Data: 2002-06-24 18:05:43

Od: "Toffi" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "KH" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

Witaj
> Tylko że tu znowu drugi problem: ja nie cierpię krewetek, dla mnie byłby
sam
> ryż z warzywami. A tak? :(

Moja koleżanka kupuje takie paluszki z krewetek. Zawija je w plasterki
boczku i zapieka w piekarniku.Podaje jako przystawkę . Za krewetkami też nie
przepadam ale te są wyśmienite.Jeśli chcesz to zapytam dokładnie jak to
robi. Aaa...przypomnialo mi się jeszcze,że inny znajomy to je smażył w
cieście naleśnikowym. Tylko do ryżu to chyba nie pasuje:(

Pozdrawiam
Toffi

1. Data: 2002-06-24 18:30:04

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Toffi <b...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:af7n0r$77l$...@n...onet.pl...
> [...]
> robi. Aaa...przypomnialo mi się jeszcze,że inny znajomy to je smażył w
> cieście naleśnikowym. Tylko do ryżu to chyba nie pasuje:(

a ja właśnie odkryłam prażynki krewetkowe, takie wil\elgachne. Nawet
śmiesznie smakują.
O te paluszki to się nisko kłaniam, bo to może być naprawde dobre. W dodatku
Twój opis... mniam

wkn

1. Data: 2002-06-24 18:49:02

Od: "Toffi" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wkn" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

Witaj
> a ja właśnie odkryłam prażynki krewetkowe, takie wil\elgachne. Nawet
> śmiesznie smakują.
To moze on te prażynki w cieście nalesnikowym smażył bo mu takie kółeczka
wychodziły. Smaczne były tylko gumowe trochę;)

> O te paluszki
Wyglądają jak posklejane spagetti pocięte na porcje. I nie pamiętam ( z
racji odległego czasu spożycia a nie ilości wypitego piwa) czy oprócz
boczusia jeszcze coś dodawała.Ale smaczniutkie no i nie wyglądały jak ...jak
krewetki :)))

Pozdrawiam
Toffi

1. Data: 2002-06-24 19:00:08

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Toffi <b...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:af7pi2$bp9$...@n...onet.pl...

> To moze on te prażynki w cieście nalesnikowym smażył bo mu takie kółeczka
> wychodziły. Smaczne były tylko gumowe trochę;)

jak mu kółeczka z dziurą w środku wychodziły i były w dodatku troche gumowe
to n\mogły być kalmary w cieście albo cuś podobnego.

dzwonić, prosć o przepis, klepać

wkn

1. Data: 2002-06-24 19:13:11

Od: "Toffi" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> dzwonić, prosć o przepis, klepać

Komóry powyłączane a telefonu jeszcze nie maja.Jutro wklepię

Pozdr
Toffi

1. Data: 2002-06-25 17:21:53

Od: "Toffi" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> dzwonić, prosć o przepis, klepać

Ech, bez dzwonienia by się obeszło bo to żaden przepis w sumie.
Trzeba troche wcześniej wyjąć te krabowe paluszki żeby nie były całkiem
zmrożone. Owinąć plasterkiem wędzonego boczku. Każdy osobno oczywiście.Spiąć
( przebić) wykałaczką żeby boczuś sie trzymał. Na to plasterek żółtego sera
i siup do piekarnika.Piec krótko 15-20 min może. Tak żeby boczek się
przyrumienił.
Moja rada: zrobić od razu duuużo;)

Pozdrawiam
Toffi

1. Data: 2002-06-26 14:44:25

Od: "turecky" <t...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

KH <k...@w...pl> napisał(a):

> [...]
> warzywami chińskimi. Jest tylko jedno małe ale: mąż nie przepada za ryżem :(
> Może ktoś ma jakiś pomysł, co można zrobić z takimi krewetkami?

Magdalena Bassett opublikowała na grupie w walentynki 2001 taki przepis:
Duza garsc krewetek
czerwona papryka
galazka rozmarynu
zabek czosnku, pokrojony w plasterki
10 kropel ostrego oleju
4 lyzki dobrej oliwy
makaron

Ugotowac makaron (al dente) na dwie osoby, najlepiej linguine.
Krewetki obrac, naciac grzbiety, wyjac srodkowa zyle, oplukac i osuszyc.
Na duzej patelni rozgrzac oliwe, dodac rozmaryn, czosnek. Gdy czosnek
zmatowieje, ale nie zbrazowieje, dodac papryke, podsmazyc, az zwiednie,
1-2 minuty. Dodac krewetki i ostry olej, smazyc mieszajac, az krewetki
zmienia kolor, wyjac rozmaryn i odrzucic. Dodac ugotowany makaron,
wymieszac az cieply, podac natychmiast.

Ponadto 10.07.1988 proponowała

Wspaniala wloska potrawa z krewetek to gamberi con fungi, krewetki z grzybami.
Przygotowuje sie ja z duzych krewetek, tylko nie z puszki. Wogole powinno sie
zabronic sprzedazy krewetek w puszkach, bo sa ohydne i nie maja nic wspolnego
ze swieza czy mrozona krewetka.
Nalezy obrac krewetki, wyciagnac zylke, i rozciac na pol, ale nie calkiem,
zeby
sie rozplaszczyla, jak motyl i dwie polowy trzymaja sie razem. ("butterfly the
shrimp" jest czesto spotykana wskazowka w przepisach angielskojezycznych.) Na
to nalezy nalozyc dobra lyzeczke nadzienia (ponizej) i przyklepac, zeby sie
trzymalo. Nastepnie obtoczyc calosc w mace, ulozyc na zaroodpornym polmisku.
Tak zaaranzowac wszystkie krewetki w pojedynczej warstwie. Rozpuscic 2 lyzki
masla i tym maslem polac rowno po tych panierowanych krewetkach. Posypac
odrobina tartego parmezanu. Zakryc i piec 25 min. w goracym piecu. Podawac z
salata.
Nadzienie
Posiekac pieczarki i pare dobrych grzybow, usmazyc, dodac jajko, sol, pieprz,
garsc bulki tartej, posiekana nac pietruszki, troche oleju, wszystko wymieszac
na mase. Na malej patelni usmazyc kawaleczek nadzienia, sprobowac i doprawic
do
smaku reszte.

Kulturalne drozdze + mikrowina
Śniadanie uroczyste