Re: Krewetki

From: "turecky" <t...@N...poczta.gazeta.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Krewetki
Date: Wed, 26 Jun 2002 14:44:25 +0000 (UTC)

KH <k...@w...pl> napisał(a):

> Na rocznicę lłubu chcę zrobić coś dobrego z krewetkami (mąż je uwielbia).
> Wymyśliłam, że obtoczę krewetki w jajku, bułce i podam takie z ryżem i
> warzywami chińskimi. Jest tylko jedno małe ale: mąż nie przepada za ryżem :(
> Może ktoś ma jakiś pomysł, co można zrobić z takimi krewetkami?

Magdalena Bassett opublikowała na grupie w walentynki 2001 taki przepis:
Duza garsc krewetek
czerwona papryka
galazka rozmarynu
zabek czosnku, pokrojony w plasterki
10 kropel ostrego oleju
4 lyzki dobrej oliwy
makaron

Ugotowac makaron (al dente) na dwie osoby, najlepiej linguine.
Krewetki obrac, naciac grzbiety, wyjac srodkowa zyle, oplukac i osuszyc.
Na duzej patelni rozgrzac oliwe, dodac rozmaryn, czosnek. Gdy czosnek
zmatowieje, ale nie zbrazowieje, dodac papryke, podsmazyc, az zwiednie,
1-2 minuty. Dodac krewetki i ostry olej, smazyc mieszajac, az krewetki
zmienia kolor, wyjac rozmaryn i odrzucic. Dodac ugotowany makaron,
wymieszac az cieply, podac natychmiast.

Ponadto 10.07.1988 proponowała

Wspaniala wloska potrawa z krewetek to gamberi con fungi, krewetki z grzybami.
Przygotowuje sie ja z duzych krewetek, tylko nie z puszki. Wogole powinno sie
zabronic sprzedazy krewetek w puszkach, bo sa ohydne i nie maja nic wspolnego
ze swieza czy mrozona krewetka.
Nalezy obrac krewetki, wyciagnac zylke, i rozciac na pol, ale nie calkiem,
zeby
sie rozplaszczyla, jak motyl i dwie polowy trzymaja sie razem. ("butterfly the
shrimp" jest czesto spotykana wskazowka w przepisach angielskojezycznych.) Na
to nalezy nalozyc dobra lyzeczke nadzienia (ponizej) i przyklepac, zeby sie
trzymalo. Nastepnie obtoczyc calosc w mace, ulozyc na zaroodpornym polmisku.
Tak zaaranzowac wszystkie krewetki w pojedynczej warstwie. Rozpuscic 2 lyzki
masla i tym maslem polac rowno po tych panierowanych krewetkach. Posypac
odrobina tartego parmezanu. Zakryc i piec 25 min. w goracym piecu. Podawac z
salata.
Nadzienie
Posiekac pieczarki i pare dobrych grzybow, usmazyc, dodac jajko, sol, pieprz,
garsc bulki tartej, posiekana nac pietruszki, troche oleju, wszystko wymieszac
na mase. Na malej patelni usmazyc kawaleczek nadzienia, sprobowac i doprawic
do
smaku reszte.