Krokiety

1. Data: 2012-01-31 16:45:23

Temat: Krokiety
Od: "Szpilka" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zostało mi trochę wsadu z rosołu tzn 3 skrzydełka i kawałek wołowego.
Zawsze rodzina zjada ale teraz im się odwidziało.
Pomyślałam by to zmielić i załadowac do naleśnika. No ale trochę tego za
mało.
Co tu można dodać? Po 1 by zwiększyć objętość, po 2 by było smaczne.(została
tez marchewka ale nie wiem czy się ją dodaje)
Kiedyś zrobiłam i pamiętam że farsz wyszedł mi za suchy.

Sylwia

2. Data: 2012-01-31 16:51:52

Temat: Re: Krokiety
Od: "Iwon\(K\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Szpilka" <s...@s...pl> wrote in message
> [...]
> smaczne.(została tez marchewka ale nie wiem czy się ją dodaje)
> Kiedyś zrobiłam i pamiętam że farsz wyszedł mi za suchy.

a bez zmienielnia, do ziemniaka (ow) z marchewka jako salatka moze by zjesc?

i.

3. Data: 2012-01-31 16:53:20

Od: "Szpilka" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwon(K)a" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> "Szpilka" <s...@s...pl> wrote in message
>
> a bez zmienielnia, do ziemniaka (ow) z marchewka jako salatka moze by
> zjesc?

Sałatkę robiłam z warzyw z tego rosołu i właśnie ją dzisiaj dojadłam i już
mi się nie chce sałatki :-)

Sylwia

4. Data: 2012-01-31 17:18:44

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Am 31.01.2012 17:53, schrieb Szpilka:

> Użytkownik "Iwon(K)a" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Sałatkę robiłam z warzyw z tego rosołu i właśnie ją dzisiaj dojadłam i
> już mi się nie chce sałatki :-)

Tak z ciekawości: co to ma wspólnego z krokietami? Do naleśnika pasuje
marchew jak najbardziej, można też dodać pomidorów na gęsto z ziołami.
Można zrobić z surowych, ale ja biorę na ogół z tetrapaku. Przecier
pomidorowy z mąką zasmażam, do tego tetrapak i zioła włoskie (bazylia,
oregano, solaj i spieprzaj do smaku). Do tego zmielone mięso +
ewentualnie zwłoki warzyw. Nadaje się do naleśników, choć osobiście
ładuję to do tortilli.

Waldek

5. Data: 2012-01-31 17:39:09

Od: "Szpilka" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
wiadomości news:9oqm3nFj3eU3@mid.uni-berlin.de...

> Tak z ciekawości: co to ma wspólnego z krokietami?

Ale co? Sałatka? Warzywa?

> [...]
> włoskie (bazylia, oregano, solaj i spieprzaj do smaku). Do tego zmielone
> mięso + ewentualnie zwłoki warzyw. Nadaje się do naleśników, choć

Myśłałam raczej o czymś tradycyjnym - takie właśnie krokieciki z mięsem. No
ale coś tam jeszcze można dodać i nie wiem co by nie zepsuć - cebula,
pieczarki?

Sylwia

6. Data: 2012-01-31 18:47:33

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 31 Jan 2012 17:45:23 +0100, Szpilka napisał(a):

> [...]
> Co tu można dodać? Po 1 by zwiększyć objętość, po 2 by było smaczne.(została
> tez marchewka ale nie wiem czy się ją dodaje)

Jak najbardziej, nawet jest to pożądane.
Możesz wbić też ze dwa rozbełtane jajka i/albo ugotowaną zmieloną kiszoną
kapustę, przesmażoną z cebulą.
No i pieprz i sól do smaku oczywiście.

> Kiedyś zrobiłam i pamiętam że farsz wyszedł mi za suchy.

Aby farsz nie był suchy, dodaj troszkę namoczonej w GORĄCEJ wodzie bułki.

7. Data: 2012-01-31 18:48:25

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 31 Jan 2012 18:39:09 +0100, Szpilka napisał(a):

> (...) właśnie krokieciki z mięsem. No
> ale coś tam jeszcze można dodać i nie wiem co by nie zepsuć - cebula,
> pieczarki?

Jak najbardziej.

8. Data: 2012-01-31 19:38:55

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-01-31 17:45, Szpilka pisze:
> [...]
> smaczne.(została tez marchewka ale nie wiem czy się ją dodaje)
> Kiedyś zrobiłam i pamiętam że farsz wyszedł mi za suchy.

Można dodać podsmażonych pieczarek, ewentualnie innych ugotowanych
warzyw. Wtedy farsz na pewno nie będzie suchy.

Ewa

9. Data: 2012-01-31 22:29:34

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-01-31 17:45, Szpilka pisze:

> Co tu można dodać? Po 1 by zwiększyć objętość, po 2 by było
> smaczne.(została tez marchewka ale nie wiem czy się ją dodaje)
> Kiedyś zrobiłam i pamiętam że farsz wyszedł mi za suchy.

Przykładowy farsz: na 300 g mięsa ugotowanego - 1 duża cebula usmażona,
1 kajzerka namoczona w wodzie i odciśnięta, 1 jajko, 2 łyżki gęstej
śmietany. Można dodać czosnek, zioła. Marchewkę też można - wtedy możesz
doprawić kolendrą, curry, imbirem, gałką muszkatołową :)
Albo z pieczarkami i kuminem - pyszne!

--
Pozdrawiam - Aicha

Ze szkoły zostały mi tylko luki w wykształceniu
/Oskar Kokoschka/

10. Data: 2012-02-01 09:07:19

Od: "Polaris" <p...@b...bla> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Szpilka" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> smaczne.(została tez marchewka ale nie wiem czy się ją dodaje)
> Kiedyś zrobiłam i pamiętam że farsz wyszedł mi za suchy.

Jak ci zostały warzywa z zupy to też zmiel i dodaj do mięsa. No i oczywiście
jajko, namoczona bułeczka.
Spodobał mi się Twój pomysł z pieczarkami, następnym razem wypróbuję :)

Pola

Re: Pytanie techniczne dot. jajecznicy
La Puebla
[GWK] Kasza gryczana niepalona [crosspost]
starość
Lepszy u siebie skrawek lada jaki...