Krokiety

11. Data: 2012-02-01 10:55:13

Temat: Re: Krokiety
Od: "jacomiga" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, ja wszystko z rosolu /mieso +warzywa/ miele i dodaje kapuste kiszona
gotowana, pieczarki jak mam.
Sa super
Jadzia

12. Data: 2012-02-01 12:02:18

Od: "Szpilka" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak najbardziej, nawet jest to pożądane.
> Możesz wbić też ze dwa rozbełtane jajka i/albo ugotowaną zmieloną kiszoną
> kapustę, przesmażoną z cebulą.

Kapustę kupiłam właśnie. Tylko się zaplątałam w tym gotowaniu i smażeniu :-)
Najpierw ugotować, potem zmielić następnie usmażyć z cebulką? Czy inaczej?

> No i pieprz i sól do smaku oczywiście.

> Aby farsz nie był suchy, dodaj troszkę namoczonej w GORĄCEJ wodzie bułki.

Ok.
Miałam dokupić tez pieczarki, ale w warzywniaku doznałam jakiejś amnezji, a
teraz już mi się nie chce wychodzic na ten mróz :-)

Sylwia

13. Data: 2012-02-01 16:01:27

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 1 Feb 2012 13:02:18 +0100, Szpilka napisał(a):

> Kapustę kupiłam właśnie. Tylko się zaplątałam w tym gotowaniu i smażeniu :-)
> Najpierw ugotować, potem zmielić

Tak.

> następnie usmażyć z cebulką? Czy inaczej?

Podsmażyć cebulę (sporo) na bladozłoty kolor na małej ilosci tłuszczu,
wrzucić do niej ugotowaną kapustę (gotujemy kapustę w małej ilosci wody,
wodę odparowujemy podczas gotowania), PRZEsmażyć, czyli podsmażać parę
minut na patelni, na małym ogniu, aby pozbawić nadmiaru wilgoci.

> Ok.
> Miałam dokupić tez pieczarki, ale w warzywniaku doznałam jakiejś amnezji, a
> teraz już mi się nie chce wychodzic na ten mróz :-)

Nie muszą być pieczarki, wystarczy mięso z cebulą i kapustą, tylko dobrze
przypraw pieprzem, zeby nadzienie było dosyć pikantne.

14. Data: 2012-02-02 09:13:40

Od: "Szpilka" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wodę odparowujemy podczas gotowania), PRZEsmażyć, czyli podsmażać parę
> minut na patelni, na małym ogniu, aby pozbawić nadmiaru wilgoci.

Połowę kapusty ugotowałam i potem podsmażyłam z cebulką. Ale coś mi w tym
farszu smakowo brakowało, więc drugą połowę kapusty zmieliłam po odsączeniu
na surowo :-)

> Nie muszą być pieczarki, wystarczy mięso z cebulą i kapustą, tylko dobrze
> przypraw pieprzem, zeby nadzienie było dosyć pikantne.

Krokietów mi wyszło 16. Farsz dosyc delikatny w smaku, na drugi raz dodam
jednak więcej kapusty. Ogólnie pyszota. Zostały mi już tylko 3 :-)

Dzięki za sugestie

Sylwia

15. Data: 2012-02-03 04:45:09

Od: Marsjasz <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-02-01 11:55, jacomiga pisze:
> Witam, ja wszystko z rosolu /mieso +warzywa/ miele i dodaje kapuste kiszona
> gotowana, pieczarki jak mam.
> Sa super
> Jadzia

no wreszcie ;)
to co wczesniej pisaliście prawie mnie zemdliło ;)
marchewka pieczarki bulka moczona w wodzie ???
ok dodatki li tylko...
krokiet musi mieć smak wyraźny :)
(ale nie slodki)...
pozdr
Mars

16. Data: 2012-02-03 13:36:57

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 03 Feb 2012 05:45:09 +0100, Marsjasz napisał(a):

> bulka moczona w wodzie ???

Nawet we wrzątku - dla utrzymania wilgoci w kleju z mąki w pieczywie. I
tylko jako minimalny dodatek, góra 5 procent, wystarczy.

Re: Pytanie techniczne dot. jajecznicy
La Puebla
[GWK] Kasza gryczana niepalona [crosspost]
starość
Lepszy u siebie skrawek lada jaki...