Re: Krokiety + sos pieczarkowy (P)

1. Data: 2002-10-02 21:42:55

Temat: Re: Krokiety + sos pieczarkowy (P)
Od: "Ola" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
jakiś czas temu ktoś pytał o krokiety, służę uprzejmie:
Ugotowane ziemniaki zmielić w maszynce do mięsa, dodać taką samą ilość mąki
i jedno jajko. Zagnieść gładkie ciasto, formować placki grubości ok. 1 cm,
obtoczyć w bułce tartej, ponakłuwać widelcem, smażyć na oleju na złoty
kolor.Odłożyć na półmisek.
Sos: ok 40 dkg pieczarek umyć, oczyścić pokroić w talarki. Wsypać na suchą
patelnię i odparować. Jedną cebulkę pokroić w kostkę, podsmażyć dodać do
pieczarek, dodać sól, pieprz, zalać rosołkiem, dusić. Na koniec zaprawić
mąką (rozbełtaną w wodzie) lub ew. dodać jakiś gotowy sos pieczarkowy, np.
Knorr.
Smacznego! Ola z Gdańska

1. Data: 2002-10-02 22:15:20

Od: "edward" <u...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

a co z nadzieniem do krokietów?

Edward U.

1. Data: 2002-10-03 21:17:30

Od: "Ola" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "edward" <u...@w...pl> napisał w wiadomości
> a co z nadzieniem do krokietów?
To krokiety się nadziewa? Nie jestem wykwalifikowanym zawodowym kucharzem a
w mojej rodzinie od trzech pokoleń nazywa się krokietami smażone placki
polane sosem. Przepraszam, jeśli to nie jest to o co pytał Tommy.
P.S. Jeśli to nie problem tnij cytaty i odpowiadaj pod nimi.
Pozdrawiam, Ola

1. Data: 2002-10-04 06:44:17

Od: "walkie" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja od kad pamietam to krokiet to nalesnik z farszem "na slono" opanierowany
w bulce i usmazony na zloty kolor.

Justyna Oracz
GG : 411958
e-mail : w...@w...net.pl
-

1. Data: 2002-10-04 15:26:04

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

walkie wrote:

> Ja od kad pamietam to krokiet to nalesnik z farszem "na slono" opanierowany
> w bulce i usmazony na zloty kolor.

> Justyna Oracz

Zalezy skad jestes. W niektorych czesciach kraju krokiety to kotlety z
kartofli puree, w innych to nadziewane nalesniki. Podobnie jak borowki i
czarne jagody, czy pyzy lub kluski slaskie, czy smoczek lub cumelek.
MB

1. Data: 2002-10-05 14:14:45

Od: "Ola" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@w...net> napisał w wiadomości >
Zalezy skad jestes. W niektorych czesciach kraju krokiety to kotlety z
> kartofli puree, w innych to nadziewane nalesniki.

Dzięki za wyjaśnienie. Już myslałam, że mnie źle nauczono, albo że sama coś
pomieszałam!
Ola

Grzyby - krowki
SOLARIA DOMOWE do opalania -SPRZEDAM
watrobka drobiowa z jablkiem
test_kolacja
jak zostac kucharzem? prosba o oswiecenie