Krótkotrwały i przemijający udar mózgu??

1. Data: 2006-09-13 09:54:57

Temat: Krótkotrwały i przemijający udar mózgu??
Od: "Klara" <K...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Kilka dni temu miałam dziwny atak, który swoimi objawami przypominał
udar mózgu. Nagły ból głowy, problemy z mową, rozumieniem i
wypowiadaniem sie, oraz cierpnięcie prawej strony ciała, które
przechodziło aż od koniuszków palców u ręki po prawą część
twarzy, powodując problemy w przełykaniu śliny i oddychaniu. Po ok
2h wszystkie objawy ustapiły. Pamiętam jednak iż 5 lat temu
również miałam taki sam atak, tylko że doszły wtedy jeszcze
problemy ze wzrokiem i tak jak teraz wszystko ustąpiło po ok 2 h.

Jestem osobą młodą, mam 23 lata, czy takie objawy mogą świadczyć
o początku jakiejś poważnej choroby? Boję się że lekarz
zbagatelizuje tą sprawę, a może to ja niepotrzebnie się martwię.

2. Data: 2006-09-13 10:03:34

Temat: Re: Krótkotrwały i przemijający udar mózgu??
Od: "Abrakadabra" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Klara" <K...@g...com> napisał w wiadomości
s.com...

>Po ok 2h wszystkie objawy ustapiły.

Przez 2 godziny z takimi objawami i nie wezwalas karetki? Gratuluje odwagi.

3. Data: 2006-09-13 10:26:35

Od: "Klara" <K...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Abrakadabra napisał(a):
> Użytkownik "Klara" <K...@g...com> napisał w wiadomości
s.com...

> Przez 2 godziny z takimi objawami i nie wezwalas karetki? Gratuluje odwagi.

Niestety nie zawsze i wszędzie jest to możliwe, a może poprostu
bardziej bałam się tej karetnki niż tego co mi się działo. I tu
następny problem gdyż do swojego lekarza mogę najwczesniej zgłosić
się dopiero początkiem października. Teraz zastanawiam się czy
takie objawy mogą być przepowiednią prawdziwego udaru?

4. Data: 2006-09-13 10:55:17

Od: "Karolina" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trudno powiedziec, to moglo byc tez krwawienie podpajeczynowkowe malego
stopnia. Na Twoim miejscu zglosilabym sie do lekarza jak najszybciej, zeby
wykluczyc np. tetniaki. Powinnas miec zrobione TK glowy, bo takie objawy nie
powinny wystapowac.
Użytkownik "Klara" <K...@g...com> napisał w wiadomości
ps.com...

5. Data: 2006-09-13 11:23:34

Od: "JaMyszka" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Klara napisała:
> [...]
> o początku jakiejś poważnej choroby? Boję się że lekarz
> zbagatelizuje tą sprawę, a może to ja niepotrzebnie się martwię.

http://groups.google.pl/group/pl.sci.medycyna/tree/b
rowse_frm/thread/1e0737e57fc28450/03c477cdf02f5345?r
num=1&q=wylew+jamyszka&_done=%2Fgroup%2Fpl.sci.medyc
yna%2Fbrowse_frm%2Fthread%2F1e0737e57fc28450%2F38eb6
e4e09b5d08c%3Flnk%3Dgst%26q%3Dwylew+jamyszka%26rnum%
3D1%26#doc_03c477cdf02f5345
(http://tiny.pl/7l7r )
Pozwól, że zostawię bez komentarza.
A Tobie życzę, by Cię to nie spotkało:)

--
Pozdrawiam :)
JM

6. Data: 2006-09-13 11:36:47

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 13 Sep 2006 12:55:17 +0200, Karolina wrote:

> Trudno powiedziec, to moglo byc tez krwawienie podpajeczynowkowe malego
> stopnia.

Ciekawe. Dlaczego akurat krwawienie podpajęczynówkowe?

U młodej, nie obciążonej niczym szczególnym osoby, można przy takim
wywiadzie można myśleć o bardzo wielu różnych rzeczach, począwszy od
migreny, przez napad konwersyjny, skończywszy na napadzie padaczkowym.
SAH z objawami ogniskowymi raczej nie jest "małego stopnia" (BTW - co to
znaczy "małego stopnia"? Wg klasyfikacji Hunta-Hessa jakiekolwiek
deficyty neurologiczne to conajmniej stopień 2.)

> Na Twoim miejscu zglosilabym sie do lekarza jak najszybciej, zeby
> wykluczyc np. tetniaki.

Rozumiem, że te tętniaki (BTW - dlaczego kilka? Czyżby wg Twoich
wiadomości tętniaki generalnie miały w zwyczaju występować w grupach?
Skąd taki pomysł?) dlatego, ze niby krwotok podpajęczy, tak? A inne,
znacznie bardziej prawdopodobne przyczyny gdzie?

> Powinnas miec zrobione TK glowy, bo takie objawy nie
> powinny wystapowac.

A w jaki sposób TK *wykluczy* tętniak?

Z Twojego posta jedno tylko zdanie ma sens:
"Na Twoim miejscu zglosilabym sie do lekarza jak najszybciej"

I tego proponuję się trzymać.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

7. Data: 2006-09-13 11:38:42

Od: "Michał Buslik" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A w jaki sposób TK *wykluczy* tętniak?

a nie ?

mnie przy podejrzeniu tetniaka wykonywano angio tk

8. Data: 2006-09-13 13:47:11

Od: "Karolina" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sam nie udzieliles zadnej madrej odpowiedzi, wiec zamiast krytykowac innych
najlepiej bys sie wcale nie odzywal, skoro nie masz nic madrego do
powiedzenia a sypanie nazwiskami nie jest tu nikomu do szczescia potrzebne.

9. Data: 2006-09-13 16:07:11

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 13 Sep 2006 13:38:42 +0200, Michał Buslik wrote:

> a nie ?

Niestety nie.

> mnie przy podejrzeniu tetniaka wykonywano angio tk

Angio-TK jest znacznie lepsze, niż zwykłe TK, a zwykłe TK znacznie
lepsze, iż nic, ale złotym standardem wciąż pozostaje klasyczna
angiografia.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
/Wilder Penfield/

10. Data: 2006-09-13 16:09:16

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 13 Sep 2006 15:47:11 +0200, Karolina wrote:

> Sam nie udzieliles zadnej madrej odpowiedzi, wiec zamiast krytykowac innych
> najlepiej bys sie wcale nie odzywal, skoro nie masz nic madrego do
> powiedzenia a sypanie nazwiskami nie jest tu nikomu do szczescia potrzebne.

1. Naucz się odpowiadać na posty - w tym ciąć cytaty, tudzież sygnaturki
:)
2. Jedyne mądre, co można było napisać to to, co napisałaś na ostatnim
miejscu: idź pilnie do lekarza
3. Gdybyś przeczytała mojego posta, to zauważyłabyś, że jednak conieco w
nim napisałem:)

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
/Wilder Penfield/

Poszukuję lekarzy specjalistów.
Zapalenie ścięgien kciuka i pochewek sciegien
Mucofluid - kiedy dmuchac nos
SSRI
Pole widzenia