Kruszonka

1. Data: 2004-06-22 13:26:14

Temat: Kruszonka
Od: "Meg" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

witajcie

powiedzcie mi prosze jak zrobić dobrą kruszonke na cieście np.na szarlotce
lub takim sezonowym z wiśniami lub porzeczkami , taką żeby była jak na
maślanych bułkach kupowanych w piekarni :))

ja robiłam zawsze z tego samego kruchego ciasta co spód placka ale zawsze
się spieka i wychodzą takie suche skwarki blee, moze coś jeszcze trzeba
dodać żeby wyszła wilgotna ?

z góry dzięki
pozdr Magda

1. Data: 2004-06-22 13:42:42

Temat: Re: Kruszonka
Od: p...@a...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> ja robiłam zawsze z tego samego kruchego ciasta co spód placka ale zawsze
> się spieka i wychodzą takie suche skwarki blee, moze coś jeszcze trzeba

Ja robie wg receptury mojej babci: maslo+maka+cukier w takich proporcjach zeby
bylo zlepione, ale nie zbyt maslane. Zazwyczaj zaleca sie cukier puder, ale ja
wole zwykly. W przyplywie dobrego humoru czasem daje wiorki kokosowe do kruszonki.

Pozdrawiam

Platynka

1. Data: 2004-06-22 20:26:26

Od: "SoMeOnE" <robewa"USUN TO"@tenbit.pl> szukaj wiadomości tego autora

sprawdzone:
80 dkg maki
50 dkg margaryny/masla
50 dkg cukru
szczypta soli
rozetrzec i rozsypac pociescie
Piotr

1. Data: 2004-06-23 05:51:25

Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> sprawdzone:
> 80 dkg maki
> 50 dkg margaryny/masla
> 50 dkg cukru
> szczypta soli
> rozetrzec i rozsypac pociescie
> Piotr
>

> Ale, ale na, ile jest blach ciasta ta podana ilość? Myślę, że na jedną blachę
można przyjąć 1/5, tak mniej więcej w proporcji do 10 dag masła. Pozdrawiam
Areta

1. Data: 2004-06-23 08:10:13

Od: "Jeannette" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "SoMeOnE" <robewa"USUN TO"@tenbit.pl> napisał w wiadomości
> sprawdzone:
> 80 dkg maki
> 50 dkg margaryny/masla
> 50 dkg cukru
> szczypta soli
> rozetrzec i rozsypac pociescie
> Piotr
>

> Do tych proporcji nie jest istotne na jakim ciescie zrobimy kruszonkę i
tak wyjdzie kruszonka z ciastem :)
Jeannette

1. Data: 2004-06-23 10:10:12

Od: "Meg" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "SoMeOnE" <robewa"USUN TO"@tenbit.pl> napisał w wiadomości
> [...]

dzięki wielkie , będę próbować :))

pozdr Magda

1. Data: 2004-06-23 10:43:57

Od: k...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> A ja robie kruszonke inaczej: szklankę maki wymieszac ze szklanka cukru,
dodac zapach, szczypte soli i zalac to szklanka goracego masla. Mieszac na
poczatku drewniana lyzka, z jak przestygnie- roskruszyc na ciescie. Dobrze jest
ciasto posmarowac bialkiem, zeby kruszonka sie trzymala.
Qd

1. Data: 2004-06-23 10:58:48

Od: "Meg" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> dodac zapach, szczypte soli i zalac to szklanka goracego masla. Mieszac na
> poczatku drewniana lyzka, z jak przestygnie- roskruszyc na ciescie. Dobrze
> jest ciasto posmarowac bialkiem, zeby kruszonka sie trzymala.

hmm, brzmi bardzo ineresująco , niech no się tylko zaczną wisienki to zrobie
sobie placek z kruszonką:))))

pozdr Magda

1. Data: 2004-06-26 14:17:43

Od: "nutinka" <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Spróbuj wykorzystać ten pomysł (mnie on bardzo odpowiada):

185g maki
100g cukru
1/2 kostki masla
cukier waniliowy

Make wymieszac z cukrem i cukrem waniliowym. Maslo roztopic w malym rondelku i
bardzo mocno podgrzac i takim goracym zalac suche skladniki. Dobrze wymieszac.
Rozsypać na cieście.

Przepis pochodzi ze strony: http://www.mniammniam.pl/p.php?p=1793

A żeby kruszonka i ciasto były miękkie, wystarczy je przykryć na jakiś czas
(kilka godzin).

Pozdrawiam
Nutinka

1. Data: 2004-06-27 10:21:20

Od: "Meg" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A żeby kruszonka i ciasto były miękkie, wystarczy je przykryć na jakiś
> czas (kilka godzin).

po upieczeniu rozumiem?

pozdr Magda

Chaczapuri [P]
Oryginalny ser feta
Przyprawy
a moze kasza zamiast ryzu w salatce??
Sezon na szparagi - po czym poznac swieze?