Kruszonka

11. Data: 2006-07-18 14:25:21

Temat: Re: Kruszonka
Od: Lia <i...@p...org> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2006-07-18 16:22:31 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *notujaca* skreślił te oto słowa:

> No właśnie o tym myślałam, tylko zastanawiałam się nad temperaturą i czasem,
> bo kiedyś próbowałam i mi nie wyszła. Proporcje masło:mąka:cukier 1:1:1? I
> na posmarowaną masłem blachę?
>
> Może zaryzykuję jeszcze raz <przełykanie_ślinki>

ja korzystam z innego przepisu, bo taka zwykła kruszonka namietnei mi sie
rozpływała na ciescie...

1/2kg mąki
300g masła
1 torebka cukru waniliowego
150g cukru pudru
2 żółtka
3 łyżki śmietany kwaśnej

Mąkę przesiać (IMO to konieczność, ale jak ktoś leniwy to może to sobie
odpuścić). Posiekac ją nożem razem z masłem i cukrem pudrem. Dodać żółtka,
śmietanę, 1 cukier waniliowy. Szybko zagnieść - ale nie stresować się jak
przy zwykłej kruszonce tą szybkością i posiadaniem zimnych opuszków palców
;P Ja się nie stresuję, zagniatam normalnie, i tyle ile uznam za stosowne.
Ugniecione ciasto w folię alu i do zamrażalki na 20 minut.
--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@j...org

Nie obrażaj krokodyla, zanim nie znajdziesz się na drugim
brzegu rzeki /przysłowie afrykańskie/

12. Data: 2006-07-18 14:39:17

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No właśnie o tym myślałam, tylko zastanawiałam się nad temperaturą i
> czasem,
> bo kiedyś próbowałam i mi nie wyszła. Proporcje masło:mąka:cukier 1:1:1? I
> na posmarowaną masłem blachę?

Ja dzisiaj ekeperymentowałam z kruszonką - pierwszy raz zrobiłam ją z
przepisu Magdy Bassett i wyszła super na cramble. Myślę, ze samą też dałoby
się upiec.

"70 g masła
70 g cukru
80 g mąki
1 żółtko"

Pozdrawiam i życzę smacznej kruszonki

Barbara i Maleńka

13. Data: 2006-07-18 15:03:34

Od: notujaca <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Barbara K. napisał(a) 18/07/2006 16:39:

> Ja dzisiaj ekeperymentowałam z kruszonką - pierwszy raz zrobiłam ją z
> przepisu Magdy Bassett i wyszła super na cramble. Myślę, ze samą też dałoby
> [...]

Dzięki wielkie :-) Jak zdąże dziś po pracy to wypróbuje!

--
pzdr notująca
krytyk rzeczywistości

14. Data: 2006-07-18 15:05:22

Od: notujaca <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lia napisał(a) 18/07/2006 16:25:

> [...]
> ;P Ja się nie stresuję, zagniatam normalnie, i tyle ile uznam za stosowne.
> Ugniecione ciasto w folię alu i do zamrażalki na 20 minut.

Ten przepis to faktycznie jak te shortbreads :-) Więc koniecznie muszę
spróbować. Dzięki :-)

PS. A jaki składnik sprawia, że nie trzeba się spieszyć? Jajko? Ja się qrcze
na pieczeniu nie znam, w sumie jedyne co piekę to tarty (a w zasadzie
quiche), murzynek i ciasto marchewkowe :-)

--
pzdr notująca
krytyk rzeczywistości

15. Data: 2006-07-18 15:09:48

Od: Lia <i...@p...org> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2006-07-18 17:05:22 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *notujaca* skreślił te oto słowa:

> PS. A jaki składnik sprawia, że nie trzeba się spieszyć? Jajko?

Szczerze? Nie wiem.
Aleja sie nie stresuje pospiechem i zimnymi paluszkami, i kruszonka
wychodzi w cudnych kształtach a nie jako rozlana plazma ;)

> Ja się qrcze
> na pieczeniu nie znam, w sumie jedyne co piekę to tarty (a w zasadzie
> quiche), murzynek i ciasto marchewkowe :-)

A u mnei sie własnie piecze kokolakejk ;)
Szybkie i proste, i składniki zawsze pod ręką :)
jesczze 20 minut i bedzie wyżerka, bo robienei polewy w ten upał tez sobie
odpuszczam :)

16. Data: 2006-07-18 16:01:56

Od: "czeremcha " <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

notujaca <n...@g...pl> napisał(a):

> [...]
> na pieczeniu nie znam, w sumie jedyne co piekę to tarty (a w zasadzie
> quiche), murzynek i ciasto marchewkowe :-)

To właśnie składnik podany przez Lię. Zamrażarka.

Ania

17. Data: 2006-07-18 16:16:46

Od: Lia <i...@p...org> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2006-07-18 18:01:56 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *czeremcha* skreślił te oto słowa:

> qrcze
>>

> To właśnie składnik podany przez Lię. Zamrażarka.

E tam. Przy zwykłej kruszonce zamrażarka nie pomagała.
Ale sie nie upieram - moze ja mam jakiegos pecha do przepisu 1:1:1...

18. Data: 2006-07-18 16:24:57

Od: richo nazca <n...@n...nospam.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Barbara K. napisał(a):

> Następnym razem robię z bananami i wiśniami :-)

A nie zapomnij o brzoskwiniach i lody albo serek na wierzch ;-)

--
richo

19. Data: 2006-07-18 19:25:37

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A nie zapomnij o brzoskwiniach i lody albo serek na wierzch ;-)

Hmm, to może być to :-)

Dzięki za podpowiedź
Barbara i Maleńka

20. Data: 2006-07-18 20:03:09

Od: Tatiana <y...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 18 Jul 2006 18:16:46 +0200, Waćpanna lub waćpan Lia, w wiadomości
<news:5i4djpdypvxa$.dlg@iska.from.poznan> zawarł, co następuje:

> E tam. Przy zwykłej kruszonce zamrażarka nie pomagała.
> Ale sie nie upieram - moze ja mam jakiegos pecha do przepisu 1:1:1...

Dla mnie te proporcje sa trochę nie teges. Babcia kazała zawsze kostkę
masła, 2 szklanki mąki i dwie cukru. Wychodzi trochę inaczej w proporcjach
wagowych.
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"The girl loaded gun, went outside. No one has ever seen her again..."

[OT] Warto korzystać z abuse
Folia przylegająca - jaka z tych dostępnych w Polsce da się używać ?
Owoce morza - co to jest?
przepis na ciasteczka ?
Dobra ksiazka kucharska