Krwawienie z odbytu

1. Data: 2003-10-03 17:18:22

Temat: Krwawienie z odbytu
Od: " " <x...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich.

Kilka dni temu mocno sie zaniepokoilem po tym jak zauwazylem slady bardzo
jasnej krwi na papierze toaletowym. Nie jestem pewien jak dlugo to trwa
bo wczesniej raczej sie temu nie przygladalem. Zauwazylem ponadto, ze slady
krwi pojawiaja sie tylko wieczorem. Rano i po poludniu nic nie widac. Przy
wyproznianiu nie odczuwam zadnego bolu aczkolwiek pare miesiecy temu pojawily
sie u mnie pewne anomalia zwiazane z wyproznianiem bo nie byly one juz tak
regularne i przychodzily mi z niewielka ale jednak trudnoscia. Dodatkowo
czasami czulem cos w rodzaju wewnetrznego ucisku w ledzwiowej czesci
kregoslupa i czasami bez zadnej przyczyny bolala mnie lewa noga. Wtedy
myslalem, ze to wina siedzacego trybu zycia i diety wiec dorzucilem do swojej
diety duzo warzyw i sytuacja nieco sie poprawila ale jednak nie do konca.
Teraz mysle, ze to moze miec jakis zwiazek z ta krwia.

Co moze byc przyczyna? Hemoroidy? Nowotwor? Do jakiego specjalisty powinienem
sie zwrocic i na jakie badania powinienem byc przygotowany? Czy mozliwe,
zeby to byly jakies "wewnetrzne" hemoroidy? Jezeli to nowotwor to jakie sa
rokowania i jak wyglada leczenie? Czy koszty leczenia sa wysokie?

Nie znam sie na tym ale wydaje mi sie, ze jezeli to bylby nowotwor to powinny
tez byc jakies przerzuty, w tej sytuacji chyba na narzady wewnetrzne, ale w
lecie robilem sobie badanie USG jamy brzusznej i podobno wszystko bylo w
porzadku.

Jestem w dosc nietypowej sytuacji bo z pewnych wzgledow bede mogl pojsc do
lekarza dopiero za dwa tygodnie. Czy w tym czasie moge sam sobie jakos pomoc?
Tzn. czy wskazana jest jakas specyficzna dieta albo moze dostepne sa jakies
leki bez recepty, ktore moglyby mi pomoc. Czy wszelkie niezbedne badania w
tej sytuacji mozna zorganizowac tak zeby je wykonac w ciagu jednego dnia?

Jezeli to ma jakies znaczenie to dodam jeszcze, ze jestem facetem, mam 30 lat
(i jestem przygotowany na najgorsze).

Z gory dziekuje za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam.

2. Data: 2003-10-03 17:39:03

Temat: Re: Krwawienie z odbytu
Od: "" <e...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Po pierwsze- spokojnie.Krwawienie z odbytu może wynikać z wielu rzeczy i nie
koniecznie musi to być od razu nowotwór. Możesz mieć hemoroidy, lub po prostu
przy wypróżnianiu uszkadza Ci się jakieś drobne naczynko i stąd ta krew. Jeśli
chodzi o lekarza to udaj się najlepiej do lekarza pierwszego kontaktu,a on
prawdopodobnie wyśle Cię na badanie jelita grubego - o ile pamiętam nazywa się
ono kolonoskopią.Polega ono na wprowadzeniu do odbytu czegoś w stylu kamerki i
na ekranie lekarz widzi Twoje jelita.Na pewno badanie nie należy do
przyjemnych,ale da się to przeżyć, no i przede wszystkim wiele wyjaśnia.

3. Data: 2003-10-03 20:45:14

Od: "Magdalena" <m...@a...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> lecie robilem sobie badanie USG jamy brzusznej i podobno wszystko bylo w

Jelita grubego nie widać na USG. Zazwyzcaj się robi kolonoskopię albo
"wlew". W każdym razie nie ignoruj tego. Na kolonoskopię się dlugo czeka a
robią tylko w szpitalach. Prywatnie się raczej nie da, bo i tak odeślą cię
do szpitala. Ja czekałam 2 miesiące. Więc jak najszybciej udaj się do
lekarza. Badanie nie nalezy do przyjemnych. Zazwyczaj jest robione pod
narkozą. Ja nie zgodziłam się na narkozę i zrobili mi bez. Bez problemu to
przeżyłam, ale jestem raczej odporna na ból.

Magda

4. Data: 2003-10-03 20:57:11

Od: "" <e...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Na kolonoskopię się dlugo czeka a
> robią tylko w szpitalach. >

To chyba zależy od miasta. Ja na kolonoskopię czekałam 2 tygodnie.(Gdańsk)

5. Data: 2003-10-04 09:23:28

Od: sdh <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

e...@W...onet.pl wrote:

> [...]
> czegoś w stylu kamerki i na ekranie lekarz widzi Twoje jelita.Na pewno
> badanie nie należy do przyjemnych,ale da się to przeżyć, no i przede

a podczas tego badania funduja wzw c?

--
sdh

6. Data: 2003-10-04 10:17:03