Krwiodastwo

1. Data: 2001-08-20 16:02:52

Temat: Krwiodastwo
Od: "MS" <d...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam. Czy osoba, która kiedyś przeszła nowotwór może być dawcą krwi?
Nigdzie się nie mogę doszukać, piszą tylko o tym, że dawcą nie może być
osoba która choruje aktualnie na nowotwór. Za odpowiedzi dzięki z góry.
MS

2. Data: 2001-08-27 19:33:51

Temat: Re: Krwiodastwo
Od: Jacek <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

MS napisał:

> Witam. Czy osoba, która kiedyś przeszła nowotwór może być dawcš krwi?
> Nigdzie się nie mogę doszukać, piszš tylko o tym, że dawcš nie może być
> osoba która choruje aktualnie na nowotwór. Za odpowiedzi dzięki z góry.

chyba problem nalezy okreslic tak:
czy mozna sie zarazic nowotworem przez przyjecie krwi od chorego na
nowotwor ?
Mam nadzieje ze odpowiedz jest negatywna.
J.

3. Data: 2001-08-27 19:50:47

Od: "Dwach" <d...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

zgodnie z wszystkimi wymaganiami stawianymi krwiodawcy musi byc on zdrowy,
nie mogl miec zadnych operacji w ciagu ostatnich 18 m-cy itd.

ale lekarz badajacy przyszlego krwiodawce do kazdego podchodzi
indywidualnie - i prawdopodobnie taka osoba nie zostanie dopuszczona do
oddawania krwi - zbyt duze ryzyko mimo braku tzw. przeslanek medycznych

pozdr.

d.

4. Data: 2001-08-27 20:21:47

Od: Jacek <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dwach napisał:

> [...]
> indywidualnie - i prawdopodobnie taka osoba nie zostanie dopuszczona do
> oddawania krwi - zbyt duze ryzyko mimo braku tzw. przeslanek medycznych

ok
ale o jakim tescie na wykrywanie nowotworow mowisz ?
chyba nie zlecaja krwiodawczyni wykonanie mamografii i innych kobiecych badan ?

5. Data: 2001-08-27 20:26:34

Od: "Dwach" <d...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Panie Kolego Jacku

piersi Panu wyrosly ze o mammografi mowimy?
spadaj Expercie bo przynudzasz
zdaje sie ze ostatnio krwiodawcow porownywales do dojenia krowy :)

pozdr.

p.s.
a moze zalozymy klub milosnikow Jacka?

6. Data: 2001-08-27 20:29:48

Od: Jacek <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dwach napisał:

> Panie Kolego Jacku
>
> piersi Panu wyrosly ze o mammografi mowimy?

czy kobiety sa wylaczone z krwiodawstwa ?
czy nie sa badane nowotworowo przed przyjeciem do krwiodawstwa ?

> spadaj Expercie bo przynudzasz
> zdaje sie ze ostatnio krwiodawcow porownywales do dojenia krowy :)

spadac sobie mozesz na swoja matke

a jak nie wiesz co to Blood Donor Habit
to sam spadaj

> pozdr.