Krzywa wielka plyta - jak polozyc glazure

1. Data: 2004-10-14 18:50:59

Temat: Re: Krzywa wielka plyta - jak polozyc glazure
Od: "VERTRET" <vertret @ op . pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Fonon" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:ckmhp8$9mh$1@nemesis.news.tpi.pl...
>Podkreślam, że wypoziomowanie ścian płytami g-k, czy zaprawą odpada.

To masz tylko 3 mozliwości:
- zostawić tak jak jest
- rozepchać lewarkiem ściany do pionu :)
- skuć troche ściany :)

vertret

1. Data: 2004-10-14 18:51:15

Temat: Krzywa wielka plyta - jak polozyc glazure
Od: Fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Łazienka w budynku z wielkiej płyty ma postać gotowego modułu - tzw.
kabiny. Kabina została krzywo ustawiona w wyniku czego ściany nie
trzymają pionu. Odchyłka jest na tyle duża, że wyrównanie zmniejszyłoby
za bardzo jej wymiary. Dwie przeciwległe ściany są pionowe (przy jednej
z nich wanna) - dwie pozostałe pochylone. Jak poożyć glazurę w takich
warunkach? Podkreślam, że wypoziomowanie ścian płytami g-k, czy zaprawą
- odpada.
Z góry dziękuję za pomoc,
Piotr

1. Data: 2004-10-14 18:54:32

Od: Włodek Chrzanowski <w...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Fonon napisał(a):

> [...]
> kabiny. Kabina została krzywo ustawiona w wyniku czego ściany nie
> trzymają pionu. Odchyłka jest na tyle duża, że wyrównanie zmniejszyłoby
jeżeli to gotowa kabina to nie powinno być takiego efektu o jakim
piszesz niżej
Dwie przeciwległe ściany są pionowe (przy jednej
> z nich wanna) - dwie pozostałe pochylone.
a jak wyglądają sufit i podłoga?
Jak poożyć glazurę w takich
> warunkach? Podkreślam, że wypoziomowanie ścian płytami g-k, czy zaprawą
> - odpada.

klejenie glazury nie stwarza tutaj żadnego problemu, każdy dobry /czytaj
droższy klej/ pozwala na klejenie nawet na skosach, a może nawet na
suficie. Chyba, że nie zrozumiałem problemu, wtedy proszę o więcej
szczegółów
--
Pozdrawiam, Włodek Chrzanowski
ADRES W NAGŁÓWKU TO FAŁSZYWKA

1. Data: 2004-10-14 20:19:36

Od: "UlaPod" <u...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Łazienka w budynku z wielkiej płyty ma postać gotowego modułu - tzw.
> kabiny. Kabina została krzywo ustawiona w wyniku czego ściany nie

Twoj post przypomniał mi jak mój tata 'wyrównywał' łazienkę :)
U moich rodziców różnica od sufitu do podłogi wynosiła prawie 20 cm. (bloki
30 letnie).

pozdrawiam

ulapod

1. Data: 2004-10-14 21:26:28

Od: "spp" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Włodek Chrzanowski wrote:

> [...]
> /czytaj droższy klej/ pozwala na klejenie nawet na skosach, a może
> nawet na suficie. Chyba, że nie zrozumiałem problemu, wtedy proszę o

Pewnie chodzi o estetykę :)
Kleić można dowolnie, nie wszystko jednak musi się podobać, zwłaszcza
zaś definiowane (i wykonywane) przez starych mistrzów murarki
socjalistycznej płaszczyzny, krawędzie i kąty :)
Jeżeli zaproponowane przez VETRETA metody nie poskutkują - to pewnie
trzeba będzie polubić to, co się ma :)

--
spp
spp(na)op.pl

1. Data: 2004-10-15 07:47:17

Od: "Jd." <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"spp" <s...@o...pl> wrote in message news:ckmqtv$7s1$1@news.onet.pl...

> Pewnie chodzi o estetykę :)
> Kleić można dowolnie, nie wszystko jednak musi się podobać, zwłaszcza

Kiedyś w GW był jakowyś konkurs, w którym nagrodą był remont mieszkania. W
ramach tegoż remontu fachmani rozkuli całą kabinę sanitarną i wynieśli ją w
postaci gruzu, na gołe ściany położyli płyty g-k. Zysk był po 20 cm na
stronę ;))
--
==========###-###-###-###==============
Jaroslaw Dubowski, Bytom

1. Data: 2004-10-15 08:57:22

Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

spp wrote:
> Pewnie chodzi o estetykę :)

Właśnie tak. Rozkuwanie ścian raczej odpada.

> Jeżeli zaproponowane przez VETRETA metody nie poskutkują - to pewnie
> trzeba będzie polubić to, co się ma :)

Problem w tym jak ułożyć glazurę, by mimo istniejących krzywizn dało się
na to patrzyć. Zakładam, że podłoga będzie wypoziomowana, a linie spoin
nie będą biegły na ukos. Pewnie są jakieś sposoby, by odchyłki od pionu
w narożach nie rzucały się w oczy. Dodam, że rogi kabiny są zaokrąglone,
ale jeśli trzeba gotów jestem je rozkuć.
Piotr

1. Data: 2004-10-15 09:47:51

Od: "m79" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kabiny. Kabina została krzywo ustawiona w wyniku czego ściany nie
> trzymają pionu. Odchyłka jest na tyle duża, że wyrównanie zmniejszyłoby
Witam,
Mialem podobny dylemat...
Na poczatku chcialem kuc, ale jak sie okazalo ze robi mi sie okno do
kuchni(scianka dzialowa z 1 cegly czerwonej) zrezygnowalem i poszla w ruch
zaprawa...efekt taki, ze mam zamiast wanny prostokatnej(160x80) jest
narozna (150x100) a pralka poszla do kuchni... Aktualnie juz wykanczam fugi
i powiem Ci ze nie zaluje tej decyzji o fizycznym zmniejszeniu
lazienki...sciany sa teraz proste i plytki wygladaja elegancko...
No ale wiadomo kazdy przypadek inny... u mnie roznica wynosila ok 0-10cm,
ale na szerokosc...tzn lazienka zamiast byc prostokatna to przypominala
powykrecany romb...
pozdrawiam
MariushBB

1. Data: 2004-10-15 10:10:35

Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

m79 wrote:
> Mialem podobny dylemat...
> Na poczatku chcialem kuc, ale jak sie okazalo ze robi mi sie okno do
> kuchni(scianka dzialowa z 1 cegly czerwonej) zrezygnowalem i poszla w ruch
> zaprawa...
Niestety, nie mogę sobie pozwolić na ubytek nawet 10cm.
Piotr

1. Data: 2004-10-15 11:36:45

Od: "Musta" <mustaf[antyspam]a8@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zaprawa...
>Niestety, nie mogę sobie pozwolić na ubytek nawet 10cm.

to moze takie maty z malych kawaleczkow? Albo puscic glazure w karo??? (tak
sie robi z krzywymi podlogami)
albo np korkowa okladzina? Glazura nie musi byc w lazience zeby ladnie
wygladala i byla praktyczna.

mysle nad jakims innym materialem ktory nie ma fug - moze cos jeszcze
podzucicie?

musta

Glazura na płycie wiorowej
Ustawa z marca 2004 - co daje?