Kto z Was przestał pić bez AA ?

21. Data: 2006-03-10 08:42:41

Temat: Re: Kto z Was przestał pić bez AA ?
Od: lechox <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> I z czego tutaj sie cieszyc? :( ---- i tak zle i tak niedobrze....

wstukaj w google "anonimowi erotomani"

a co zrobisz z tym co znajdziesz... to jusz twoja sprawa... ;)

22. Data: 2006-03-10 09:16:23

Od: hdd37 <hdd37@usun_o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2006-03-09 20:36:24 +0100, "Nothingman" <n...@p...onet.pl> said:

> I z czego tutaj sie cieszyc? :( ---- i tak zle i tak niedobrze....

...to się nazywa żal po stracie, a najlepszą pomocą jest grupa terapeutyczna...

--
pozdrawiam hdd37

23. Data: 2006-03-22 22:10:24

Od: "Zbigniew K." <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zatrzymac... samemu jest to baaaaardzo troodne... jesli ci sie to udaje
> to z calego serca ci gratuluje... bo ja sam sobie bym nie dal rady.. a
> jesli nawet bym dal rade to po co mialbym sie meczyc skoro wokol jest
> mnoostwo prawdziwych fachowcow ktoorzy chetnie pomagaja... poprostu
> szkoda mi czasu energi i niechce jusz ryzykowac popelniania bledoow...
> czas samodzielnej walki jusz mam za soba... i na podstawie wlasnego
> doswiadczenia stwierdzam ze to poprostu sie nieoplaca... ale szanuje to
> co robisz... tyle ze udziela mi sie umiarkowany ptymizm... ja to

Okres abstynencji bez terapii jest zatrzymaniem uzależnienia??.Jest to
tzw."dupościsk" który w końcu doprowadzi od otwarcia zwieraczy czyli
kolejnego ciągu.
Miałem takie przerwy dochodzące do sześciu miesięcy a potem .....Dopiero
TERAPIA (Woskowice ) pozwala mi żyć prawie trzy lata w trzeźwości.

pozdr.Zbyszek
PS.trzeźwieję bez pomocy AA ponieważ uważam to za przerost formy nad
treścią(byłem po jednym spotkaniu na trzech grupach i prawdę mówiąc rzygać
mi się chciało słuchając większości uczestników)

24. Data: 2006-03-23 22:39:06

Od: lechox <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

ciach...
>(byłem po jednym spotkaniu na trzech grupach i prawdę mówiąc rzygać
> mi się chciało słuchając większości uczestników)

...cokolwiek to znaczy... a nie bardzo rozumiem... ;) zauwazylem ze
pomimo terapi... stac kilege na na wydanie opini nie dajac sobie nawet
szansy poznania... czym jest i jak dziala... jedno dwa czy trzy
spotkania z uczestnikami wspoolnoty na pewno nie otworzyly ci
horyzontoow na to czym ona jest... bo nawet nie chiales sroobowac... a
czy jest przerosrem.... chmmm wspoolnote stworzyli i tworza loodzie...
bo to oni sa tu wartoscia...nie wydaje mi sie stosownymm jakiekowiek
ocenianie... bo oceniasz loodzi...a to dokladnie znaczy jaki jest twooj
stosunek do samego siebie... dam ci prosty przyklad... oceniles
wypowiedz czlowieka z mitingu...ok! ocena twoja jest...ze zacytyje...
"rzygac ci sie chcialo" ok.. ale zdajesz sobie sprawe z tego ze byla to
wypowiedz czlowieka tak samo chorego jak ty?? na ta sama chorobe..
majacego te, same problemy?? to teraz postaw sie w sytuacji tego
czlowieka ktoorego ty ocenilea z to rooznica ze on sloocha twojej
wypowiedzi... jak myslisz ?? jak zostaniesz oceniony?? ;-)

bo widzisz ...cala zabawa polega na tym, aby w wypowiedziach, nawet tych
"niefajnych" odnależc siebie... jak tak dobrze posluchalbys moze okazlo
by sie ze to rownie dobrze mogly byc twoje slowa...
mysle ze bardziej eleganckie by bylo gdybys poprostu powiedzial ze nie
ucestniczysz w AA bo ci to nieodpowiada-i jusz... oceny zostaw dla
siebie.. nie obrazaj lodzi dla ktorych jest to jedzyna szansa aby zyc..

pozdrawiam

ps
wiecej pokory !! :-)
nie jest wazne jakiej kto uzywa metody aby pozostac trzezwym... kazda
nalezy szanowac... jedno tylko jest bewne... w groopie razniej... ;)

25. Data: 2006-03-24 16:39:30

Od: "Zbigniew K." <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> wiecej pokory !! :-)
> nie jest wazne jakiej kto uzywa metody aby pozostac trzezwym... kazda
> nalezy szanowac... jedno tylko jest bewne... w groopie razniej... ;)

Witam,
może mój meil był za bardzo emocjonalny-sorki.
Zgadzam się z tobą w 100-tu procentach(bez żadnych aluzji z...), widocznie
miałem pecha trafić na takie grupy i takich ludzi.Nie jest mormalną rzeczą
kiedy osoby znane mi opowiadają banialuki nie mające nic wspólnego z ICH
rzeczywistością.Jak mozna spokojnei słuchać np.opowieści o miesięczych
okresach abstynecji kiedy wiem że to kłamstwo,lub o przeżyciach religijnych
i czynieniu dobra kiedy osoba to mówiąca przynosi Tobie "fanty"z kolejnego
przestępstwa?czy też dostając zaproszenie na "jednego" od prowadzącego grupę
bo akurat żona wyjechała i zostawiła mu parę złotych?Na jakie wsparcie
mogłem liczyć u takich ludzi???.Pracuję w dużej firmie na fajnym stanowisku
gdzie mam wsparcie w trzeźwienu począwszy od właściciela firmy po pracownika
gospodarczego(temat na inną bajkę)bez całego tego chłamu i obłudy temu
towarzyszacej.
Nie neguję ruchu AA ale do czasu kiedy spotkam osobiście ludzi mogących
powiedzieć mi:"tak,AA to jest to czemu zawdzięczam trzeźwość"bedę miał takie
a nie inne zdanie.
I na koniec.Prawdę mówiąc mam to w głebokim poważaniu czy ktoś zapije się na
śmierć czy nie-dbam o swoje życie i swoją trzeźwość-choć chętnie pomogę w
ramach możliwości osobie tego wartej(czytaj zdesperowanej do zycia w
trzeźwości)

przepraszam za chaotyczny styl i pozdrawiam Zbyszek

26. Data: 2006-03-25 09:10:29

Od: Andrzej <i...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 24 Mar 2006 17:39:30 +0100, Zbigniew K. napisał(a):

[...]
> [...]
> gospodarczego(temat na inną bajkę)bez całego tego chłamu i obłudy temu

Ja też mam niestety takie doświadczenia z kilkoma grupami AA. Może nie
trafiłem na odpowiednią, ale przyznam się, że przestałem już szukać. Jeśli
ktoś siedzący przy mnie mówi bełkocząc o swojej abstynencji, a zionie od
niego alkoholem, a prowadzący nic z tym nie robi... Jeśli prowadzący ma
kłopoty z pozycją pionową... a reszta tego nie widzi... Jeśli siedzący
wkoło krzyża sypią wiązankami i prowadzący itd...
Ja też mam wsparcie w całym moim otoczeniu i nie widzę potrzeby
eksperymentowania nadal z AA.
Nie neguję ruchu AA, ani jego założeń. Niestety nie zawsze przekłada się to
na działalność grupy.

--
Pozdrawiam Andrzej

27. Data: 2006-03-25 15:43:00

Od: "Zbigniew K." <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> eksperymentowania nadal z AA.
> Nie neguję ruchu AA, ani jego założeń. Niestety nie zawsze przekłada się

Dokładnie o tym samym mówimy.Jesteś po terapii?

pozdr.Zbyszek

28. Data: 2006-03-25 17:49:08

Od: Andrzej <i...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 25 Mar 2006 16:43:00 +0100, Zbigniew K. napisał(a):

> Dokładnie o tym samym mówimy.Jesteś po terapii?

Tak, właśnie mija mi niebawem 2 lata.
Na terapii spotkałem wielu ludzi, którzy mieli podobne doświadczenia. Na
prawdę tylko kilka osób miało inne zdanie.

--
Pozdrawiam Andrzej

29. Data: 2006-03-25 19:39:44

Od: lechox <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kłopoty z pozycją pionową... a reszta tego nie widzi... Jeśli siedzący
> wkoło krzyża sypią wiązankami i prowadzący itd...

...to prosisz o powtoorne przeczytanie "zasad obowiezujacych na mitingu"
i zwrwcasz sie do prowadzacego o przestrzeganie tych zasad... kilka razy
sie znalazlem w podobnej sytuacji... i wiesz ze to pomoglo...?? ;)
na mitingu moga pszebywac osoby po spozyciu...ale bez prawa
glosu,jezeli groopa nie okresli tego innaczej... miejsca na mitingu nie
sa numerowane .. jesli od kogos wali wooda poprostu mozna sie przesiasc...
... z mojego doswiadczenia wiem ze czasami zdaza sie ze zasady sa
lamane... ale nie roobmy z tego regooly... pls...
to sa sytuacje incydentalne... jak to w zyciu bywa... ;)
a jak sie dobrze zastanowisz to nawet taka sytuacja moze okazla sie dla
ciebie waznym doswiadczeniem..??
nie jestem fanatycznym odronca AA... zreszta ten ruch nie potrzebuje
obroncoow... ;)
fajnie by bylo gdybysmy starali sie o ciutkie obiektywizmu...
...zaden z "ruchoow" trzezwosciowych nie jest obowiezkowy... ale tak w
tajemnicy sie przyznam ze z kadzego mozna cos wziac dla siebie... ;)
ja z terapi wziolem wiedze, z klubu abstyneckiego dyscypline a z AA
nadzieje i pokore...od innych niepijacych kolesi wziolem ciutke tzw
"normalnosci", a pijacy przypominaja mi kim jestem i co sie ze mna
stanie jak nie bede czymal obranego kursu... przynajmniej tak mi sie
wydaje... ;)))
ale skoro pare lat jusz sie bujam trzezwy to musi cus w tym jest...

30. Data: 2006-03-26 11:15:30

Od: a...@p...fm (antosh) szukaj wiadomości tego autora

Zyszek napisał:
> Dokładnie o tym samym mówimy.Jesteś po terapii?

2/3 pacjentów po terapii wraca do picia, a niektórzy próbują nawet
zastosować nabyte mądrości do kontrolowania picia jeszcze w trakcie, nawet w
najsławniejszych ośrodkach, wiem bo pracuję w odwyku.

Może to po prostu kwestia łaski, czyli indywidualnego przeżycia a nie
okoliczności. Wieloletni program badawczy MAST, przeprowadzony prze Narodową
Radę d/s Alkoholizmu USA, nie wskazał na wyższą skuteczność żadnej z metod
"leczenia" w tym programu opartego na 12 Krokach. Ogólny wniosek z tych
badań wskazuje, że najwyżej plasują się programy eklektyczne.

Zamiast krytykować to co Wam nie pomogło, ale też nie spróbowaliście -
napiszcie co KONKRETNIE Wam pomogło i co pomaga teraz

pozdrawiam

antosh

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.soc.uzaleznienia