Kucenka elektryczna i montaż

1. Data: 2007-06-04 09:53:26

Temat: Kucenka elektryczna i montaż
Od: "Chris" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie czy do zamontowania kuchenki elektrycznej jest potrzebny
fachowiec z uprawnieniami żeby nie tracić gwarancji ? czy można samemu
podłączyć w końcu to tylko parę kabli.

--
"Dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat i ludzka głupota.
I nie jestem pewien, co do wszechświata." - Albert Einstein.

2. Data: 2007-06-04 10:06:21

Temat: Re: Kucenka elektryczna i montaż
Od: " BrunoJ" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chris <a...@a...pl> napisał(a):

> Mam pytanie czy do zamontowania kuchenki elektrycznej jest potrzebny
> fachowiec z uprawnieniami żeby nie tracić gwarancji ? czy można samemu
> podłączyć w końcu to tylko parę kabli.
Potrzebna jest pieczatka fachowca w gwarancji. Powinno to byc w tejze gwarancji
napisane.

pozdrawiam
Bruno

3. Data: 2007-06-04 13:00:50

Od: Pawel Muszynski <p...@b...wytnijto.org> szukaj wiadomości tego autora

Chris pisze:
> Mam pytanie czy do zamontowania kuchenki elektrycznej jest potrzebny
> fachowiec z uprawnieniami żeby nie tracić gwarancji ? czy można samemu
> podłączyć w końcu to tylko parę kabli.

Ja swoją gwarancję oglądałem ze wszystkich stron i nie znalazłem takiego
wymogu - więc podłączyłem sam.

--
Paweł Muszyński

4. Data: 2007-06-04 13:13:54

Od: "Chris" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Internauta Pawel Muszynski (p...@b...wytnijto.org) w
wiadomości news:f412e3$gfk$1@inews.gazeta.pl nabazgrał(a):

> Ja swoją gwarancję oglądałem ze wszystkich stron i nie znalazłem takiego
> wymogu - więc podłączyłem sam.

No właśnie wymogiem wyddaje mi się podłączenie sieci w domu przez elektryka
z uprawnieniami ale samą kuchenkę można juz samemu podłączyć dla tego szukam
opini ludzi.

5. Data: 2007-06-04 14:37:22

Od: "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl> szukaj wiadomości tego autora

> No właśnie wymogiem wyddaje mi się podłączenie sieci w domu przez
> elektryka z uprawnieniami ale samą kuchenkę można juz samemu podłączyć
> dla tego szukam opini ludzi.

Moim zdaniem bezcelowo szukasz opini ludzi bo w takich przypadkach liczy się
TYLKO opinia gwaranta. Warunki gwarancji określa producent a nie internauci.

--
__________________________________________MAT_______

6. Data: 2007-06-04 15:00:27

Od: "Chris" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Internauta Lagoda (niespamowac lagoda malpa list kropka pl) w wiadomości
news:466423aa@news.home.net.pl nabazgrał(a):

> Moim zdaniem bezcelowo szukasz opini ludzi bo w takich przypadkach liczy
> się TYLKO opinia gwaranta. Warunki gwarancji określa producent a nie
> internauci.

Gwarancje i przepisy instalacji urządzeni elektrycznych reguluje też prawo i
federacja konsumentów stąd moje pytanie.
Mając powiedzmy pilarkę zasilaną napięciem 360Vteż muszę ją podpinać poprzez
elektryka czy sam mam prawo podłączyć ją do kontaktu ?
Gniazdko i podłączenie musi być odebrane przez elektryka ale już podpięcie
pod to gniazdko chyba nie ? stąd właśnie moje pytanie o kuchenkę.

7. Data: 2007-06-04 15:26:16

Od: " BrunoJ" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

dokladnie tak. Ja w kuchni Amica mialem takie cos wpisane w gwarancji,
bylo miejsce na pieczec instalatora-elektryka i obwarowanie ze bez tego
gwarancja nie jest wazna.

> [...]
> Gniazdko i podłączenie musi być odebrane przez elektryka ale już podpięcie
> pod to gniazdko chyba nie ? stąd właśnie moje pytanie o kuchenkę.
Porownanie nie trafione. W przypadku kuchni nie masz zadnego gniazdka,
kuchenke podlacza sie w puszce na sztywno, bez mozliwosci rozlaczenia.
Jesli juz bardzo chcesz szukac analogii to porownaj to z kuchnia gazowa.
Tam koniecznosc podlaczenia przez fachowca jakos u nikogo nie budzi watpliwosci.
Tak jak Ci napisano - sprawdz dokladnie w Twojej gwarancji, lub nawet zadzwon
do oficjalnego dystrybutora zeby sie dowiedziec. Moze Twoja kuchenka nie
wymaga takiego podlaczenia zeby miec zachowana gwarancje.

pozdrawiam
Bruno

8. Data: 2007-06-04 20:58:15

Od: Mariusz Wołek <z...@p...onet.usunto.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chris" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Gwarancje i przepisy instalacji urządzeni elektrycznych reguluje też prawo i
> federacja konsumentów stąd moje pytanie.

No wiec zwróc sie do federacji konsumentow na pismie. Bedziesz mial sie na co powołać
w razie problemów. A tak na co się powołasz? na opinie z grupy dyskusyjnej?
A poza tym znam przypadek uszkodzenia kuchenki wskutek omyłkowego podpięcia. Ale to
był problem elektryka z uprawnieniami - nie zarobił na tej instalacji :) gwarancja
nie obejmowała uszkodzen powstalych wskutek blednego podpiecia. Nową płytę podłączył
już z większ uwagą :)

i jeszcze jedno - mowimy o kuchence zasilanej z sieci trojfazowej. Tam naprawde są
niebezpieczne napiecia miedzyfazowe i pewne wymogi bezpieczenstwa musza byc
zachowane. Tak samo kuchenke gazową musi podłączyć osoba z uprawnieniami.

> Mając powiedzmy pilarkę zasilaną napięciem 360Vteż muszę ją podpinać poprzez
> elektryka czy sam mam prawo podłączyć ją do kontaktu ?

Jesli gniazdko było zrobione przez elektryka z uprawnieniami to mozesz podłączać.
Jeżeli sam je założyłeś to też możesz. Ale jeśli kogoś prąd porazi bo było przebicie
to ty bedeziesz miał problem a nie elektryk

> Gniazdko i podłączenie musi być odebrane przez elektryka ale już podpięcie
> pod to gniazdko chyba nie ? stąd właśnie moje pytanie o kuchenkę.

ale kuchenki nie podpina sie do gniazdka. Połączenie jest "na sztywno"

MaW

9. Data: 2007-06-05 04:42:36

Od: "Marcin P." <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ale kuchenki nie podpina sie do gniazdka. Połączenie jest "na sztywno"

zależy gdzie i zależy jak, w większości zakładów przemysłowych, np w
restauracjach wszystkie kuchenki są podłączane po prostu do gniazd 3F, w
domkach jednorodzinnych przyjęło sie to robić do puszki ze względu na
estetykę i oszczędność miejsca, co nie oznacza że nie można założyć gniazdka
3F

10. Data: 2007-06-05 17:33:34

Od: "Bonifacy" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ludzieee, niedługo to będziemy sie pytać czy możemy pytać.
Kuchenkę (płytę) 3 fazową podłączasz sam. Jak nie umiesz to wołasz kogoś kto
umie. Jak to źle zrobisz (tylko wtedy gdy masz złe kolory w instalacji) to
nie będzie działać lub może być napięcie na obudowie. Przy reklamacji i tak
serwis musi Ci udowodnić, że to złe podłączenie spowodowało uszkodzenie -
nie jednym zdaniem a uzasadnioną i udokumentowaną opinią. W innym przypadku
masz sprawę wygraną, tyle że to długo trwa.
A tak prawdę mówiąc to co może się zepsuć w kuchence przy złym podłączeniu ?

Oczyszczacz parowy - jaki wybrać ?
poradzcie jak zregenerowac stare, drewniane okno
Solidna pralka, jaka ?
skrzynka na listy
Rolety zaciemniajace a standardowe