Kuchenka gazowa a okno

1. Data: 2003-11-12 09:19:01

Temat: Kuchenka gazowa a okno
Od: "Irkmaan" <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Czy obił Wam się może o uszy przepis zakazujący instalacji kuchenki gazowej
bliżej niż pół metra od okna? Ktoś mi coś takiego zasugerował i nieźle
nastraszył - to by mi rozwaliło cały projekt ustawienia kuchni...:(. Jak z
ewentualnym jego egzekwowaniem - czyje to zadanie? gazowni?

I jeszcze jedno pytanie:
Mam w kuchni dwubiegowy piec gazowy podłączony (oczywiście :) do przewodu
kominowego. Mam też kratkę wentylacyjną do drugiego komina. Wiem że nie
można zasłonić jedynej kratki wentylacyjnej rurą od wyciągu. Ale czy można
to zrobć wybijając drugą dziurę do tegosamego przewodu lub instalując
podwójną kratkę (taką co ma wejście na rurę wyciągu i jednocześnie pod
spodem normalny wywietrznik)

Irk

1. Data: 2003-11-14 18:32:36

Temat: Odp: Kuchenka gazowa a okno
Od: "Dospel-Opole" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Irkmaan" <i...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]

> to zrobć wybijając drugą dziurę do tegosamego przewodu lub instalując
> podwójną kratkę (taką co ma wejście na rurę wyciągu i jednocześnie pod

Jeśli jest to przewód zbiorczy, a nie indywidualny to ABSOLUTNIE NIE.
A takiej kratki, w powyższym przypadku (kanał zbiorczy) również nie.
Przepisy nie pozwalaja lączyć wentylacji mechanicznej wyciągowej z
wentylacją grawitacyjną zbiorczą.

1. Data: 2003-11-17 08:09:58

Temat: Re: Kuchenka gazowa a okno
Od: "Irkmaan" <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dospel-Opole wrote:

> [...]
> A takiej kratki, w powyższym przypadku (kanał zbiorczy) również nie.
> Przepisy nie pozwalaja lączyć wentylacji mechanicznej wyciągowej z

Pisząc 'przewód zbiorczy' masz na myśli przewód wentylacyjny, do którego
podłączony jest cały pion mieszkań? To znaczy, że jeśli przewód byłby tylko
mój, podłączenie podwójne (graw. + mech.) byłoby możliwe?

Irk

1. Data: 2003-11-17 14:03:21

Od: "aliali" <a...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Irkmaan <i...@g...pl> napisał(a):

> [...]
> nastraszył - to by mi rozwaliło cały projekt ustawienia kuchni...:(. Jak z
> ewentualnym jego egzekwowaniem - czyje to zadanie? gazowni?

Tak jest taki przepis Dz. U. nr 75 poz 690 Rozdział 7 paragraf 173. Może sie
przyczepić nadzór budowlany na czyjś wniosek np gazowni w razie problemów.

> [...]
> to zrobć wybijając drugą dziurę do tegosamego przewodu lub instalując
> podwójną kratkę (taką co ma wejście na rurę wyciągu i jednocześnie pod

Szafa
Rozliczenie CO
odliczenie kuchenki od podatku
Podlaczenie do kanalizacji u sasiada - problem
kuchenka elektryczna