Kuchenne wspomnienia z dzieciństwa

31. Data: 2007-07-28 21:32:13

Temat: Re: Kuchenne wspomnienia z dzieciństwa
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <5...@4...com>,
Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> wrote:

> A czy ja pisze, ze wytrawnA? ja tylko napisalam na wytrawNIE, cos
> jak siarczan i siarczek czy cos w tym stylu!

Wytrawiasz te zupę w kwasie siarkowym?

Władysław

--
Najgorszą radą, jaką można udzielić większości ludzi jest: bądź sobą.

32. Data: 2007-07-28 21:44:34

Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

** medea <e...@p...fm> wrote:

> Jakie są Wasze wspomnienia (raczej te obiadowe)?

Młody zielony groszek w strączkach konsumowany (razem ze strączkiem)
bezpośrednio z krzaka - chrupiące słodkie.

Nie do końca dojrzałe morele, prosto z drzewa - kwaskowo, chrupiąco słodkie.

Pieczona kaczka z jabłkami mojej mamy - w sumie do zrobienia ale chodzi o to,
że zwykle jemy ją razem (rodzinnie) w święta i chyba o to chodzi.

Prosta kanapka na chrupiącym/świeżym chlebku - szyneczka, masełko, listek
sałatyoraz masełko, zapakowana w papier kanapkowy i konsumowana w plenerze przy
pięknej słonecznej pogodzie - jakoś to mi utkwiło w pamięci (smak).

Gotowana marchewka - jak byłem mały to uwielbiałem, teraz nie lubię. :)

Potrawka z kurczaka (kurczak, groszek) z rozgniecionymi ziemniakami -
przedszkole. :)

--
+ ' .-. .
, * ) )

33. Data: 2007-07-28 22:41:15

Od: "Sokolnik" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Krysia Thompson" <K...@h...fsnet.co.uk> wrote in message

> jak mnie jakis dziwny glod najdzie w srodku nocy to tylko
> kartofle chce......ale najczesciej nie robie, bo mi sie nie chce
> na nie czekac ;)

Wtedy najlepsze sa plasterki - czyli frytki z ziemniaka pokrojonego na dosyc
cienkie plasterki i usmazone na patelni (dawniej dzieciaki smazyly na
blasze - czy to kuchennej czy tez polozonej na dwu kamieniach, a w górach w
brzegu (zboczu) kopalo sie jame na palenisko i od niej kanal do góry - dla
ciagu i nad tym kanalem kladlo sie blache, na której smazono platerki badz
grzyby - najczesciej golabki...

34. Data: 2007-07-29 04:22:58

Od: BBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los pisze:

> Nie może być. Na słodko to w o pgóle nie jedzenie. Mam to od
> dzieciństwa. ;-)

A nie!
Na słodko może być coś od czasu do czasu. Ale wyłącznie jako deser, czy
inna mała czekoladka.

Natomiast co do obiadów na słodko: to było od zawsze i jest dopiero
zmorą, jak czasem jestem poczęstowana gdzieś jakimiś pierogami z owocami
(a jak jeszcze polane śmietana i posypane cukrem, to gula w gardle
rośnie, rośnie), czy naleśnikami na słodko.

Cóż począć? Być miła i łykać, zastanawiając się, kiedy nastąpi koniec
tej tortury, czy być asertywnie szczera i oznajmić na wstępie, ze czegoś
takiego nie jadam? Cyrk się zaczyna, jak ktoś specjalnie przygotuje
pierogi z jagodami (u nas mówią: borówkami) na poczęstunek, bo "to takie
dobre"...

No i co w takich przypadkach?
--
BBjk

35. Data: 2007-07-29 04:36:37

Od: "Sokolnik" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"BBjk" <b...@q...pl> wrote in message

> No i co w takich przypadkach?

Polubić - nie tyje się od jednego obiadu...

36. Data: 2007-07-29 04:43:12

Od: BBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sokolnik pisze:

> Polubić - nie tyje się od jednego obiadu...

Tfu, zgiń przepadnij siło nieczysta.
Nie problem w tyciu, a w smaku i w absmaku.
Nie zważam na tzw. kaloryczność potraw, zrozumienie słowa pisanego rulezuje.
--
Bbjk

37. Data: 2007-07-29 05:10:31

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <f8h5q8$b4n$1@nemesis.news.tpi.pl>,
"Sokolnik" <s...@o...pl> wrote:

> "BBjk" <b...@q...pl> wrote in message

> Polubić - nie tyje się od jednego obiadu...

Nie chodzi o tycie i nie o to, że nie lubię słodkich rzeczy. Chodzi o
to, że słodkimi rzeczami się nie najem, bo zanim się najem, to mam dosyć
słodkiego. Słodka to jest dobra belgijska pralinka do kawy.

Władysław

--
Najgorszą radą, jaką można udzielić większości ludzi jest: bądź sobą.

38. Data: 2007-07-29 05:25:33

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>ciagu i nad tym kanalem kladlo sie blache, na której smazono platerki badz

Ale ja chce kartoflane puree o polnocy. z serem......

pierz
K.T. - starannie opakowana

39. Data: 2007-07-29 05:26:25

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Wytrawiasz te zupę w kwasie siarkowym?
>
>Władysław

Raczej w kwasie smietanowym :PPPPPPP

Pierz
K.T. - starannie opakowana

40. Data: 2007-07-29 05:55:01

Od: "Sokolnik" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale ja chce kartoflane puree o polnocy. z serem......
>
> pierz
> K.T. - starannie opakowana

Przygotuj za dnia składniki, które zmieszasz nocą... ;-P))

Tajski dip z zielonego chilli (Nam Prick Num)
KTO KRĘCI BIZNES:
sernik
PRZYPADKIEM WPADLEM...
też związane z kuchnią ale nie jedzenie