Kupno Mieszkania

1. Data: 2003-01-22 13:53:17

Temat: Kupno Mieszkania
Od: S & G <g...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy może mi ktoś powiedzieć na co zwracać uwagę przy kupnie mieszkania.
Na razie chodzę i oglšdam, ale do końca nie wiem na co mam zwracać
szczególnš uwagę.

1. Data: 2003-01-22 14:25:53

Temat: Re: Kupno Mieszkania
Od: "Chopek" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"S & G" szuka i pyta:
> Czy może mi ktoś powiedzieć na co zwracać uwagę przy kupnie mieszkania.

Moje propozycje:
- ile lat ma budynek i w jakim jest stanie (elewacja itp)
- na którym piętrze znajduje się mieszkanie (najtańsze są na parterze i
ostatnim piętrze)
- na którą stronę wychodzą okna (czy mieszkanie jest widne)
- w jakim stanie są okna (bo resztę i tak pewnie będziesz malował, odnawiał)
- wysokość miesięcznych opłat
- czy na klatkach schodowych jest czysto
- ile psów przypada na jednego mieszkańca klatki
- odległość do sklepów, przedszkoli, szkół
- otoczenie i reputacja osiedla (sąsiedzi, ludzie mieszkający na danym
osiedlu)
- dojazd do centrum czy miejsca pracy (komunikacja, korki)
- możliwość podłączenia telefonu, internetu, telewizji kablowej itp.

... i pewnie wiele innych, których nie wymieniłem.

Pozdrawiam, Chopek.

1. Data: 2003-01-23 15:58:34

Od: "Marek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy może mi ktoś powiedzieć na co zwracać uwagę przy kupnie mieszkania.
> Na razie chodzę i oglądam, ale do końca nie wiem na co mam zwracać
> szczególną uwagę.

Zwróć uwagę na rzeczy których nie będziesz mógł zmienić np. czy wentylacja
działa dobrze bo niedrożne kanały wentylacyjne spółdzielnia niby ma
obowiązek naprawić ale skoro nie naprawiła to może się nie da. Czy w
łazience grzyba nie ma, chyba że jest niedawno malowana to nie sprawdzisz.
Ciśnienie wody w kranach. Może być osłabione z różnych przyczyn i nie zawsze
można na to poradzić. Czy instalacje wodne i gazowe były w bloku wymieniane
a jeśli nie to kiedy będą (żebyś np nie położył płytek a w tydzien poźniej
musiał je zrywać). No chyba że budynek jest w miare nowy.

Odp: Dom Development - wrazenia?
wycena domu
gruntowanie
budimex-nieruchomosci