Kutia

1. Data: 2006-12-11 17:03:21

Temat: Kutia
Od: "pax" <c...@r...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

2. Data: 2006-12-11 17:09:15

Temat: Re: Kutia
Od: "Ovo" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

3. Data: 2006-12-11 17:22:18

Od: "Ovo" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> news:elk36s$bff$1@nemesis.news.tpi.pl...
>> Ma ktoś sprawdzony przepis na to cudo?
>> Mam zamiar zrobić ja na Święta.
>
> Masz pszenicę i rodzynki?
Orzechy i miód?

4. Data: 2006-12-11 17:38:29

Od: "pax" <c...@r...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dlaczego utrudniasz życie sobie i innym?

5. Data: 2006-12-11 17:48:37

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"pax" <c...@r...onet.pl> wrote in message
> Dlaczego utrudniasz życie sobie i innym?

Nie chcesz przepisu na kutię? To nie...

6. Data: 2006-12-11 20:57:13

Od: BBjk <b...@Q...pl> szukaj wiadomości tego autora

pax napisał(a):
> Ma ktoś sprawdzony przepis na to cudo?
> Mam zamiar zrobić ja na Święta.

Nie każdy to lubi, ale spróbować warto.

Trzeba mieć 0, 5 kg pszenicy bez łusek (u nas taką "na kutię" kupuje się
na placu targowym, tam, gdzie sprzedają kasze i zboża), 30-40 dag maku,
25 dag orzechów włoskich, 25 dag rodzynków, miód do smaku - trzeba
próbować, 1,5 szklanki smietanki, laskę wanilii.

Mak przygotuj, jak do makowca. Przebraną pszenicę gotuj ok. 3,5 - 4h, aż
będzie miękka. Odcedź. Dodaj do pszenicy wymieszanej z makiem orzechy,
rodzynki, wanilię, miód, śmietankę, wymieszaj wszystko.

Gotowe.
--
pa, BBjk

7. Data: 2006-12-11 21:05:33

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

BBjk wrote:

> [...]
> będzie miękka. Odcedź. Dodaj do pszenicy wymieszanej z makiem orzechy,
> rodzynki, wanilię, miód, śmietankę, wymieszaj wszystko.

Czy to jest tak mdle, jak w opisie, czy jednak jakis smak sie z tego
wydobedzie? Niestety nie mialam przyjemnosci sprobowania...
MB

8. Data: 2006-12-11 21:12:02

Od: BBjk <b...@Q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett napisa¸(a):

> Czy to jest tak mdle, jak w opisie, czy jednak jakis smak sie z tego
> wydobedzie? Niestety nie mialam przyjemnosci sprobowania...

Niestety, nie da¸o siŤ opisa w bardziej pikantny spos—b.

Ja tego nie lubiŤ. Ale og—lnie nie lubiŤ s¸odkoćci, wiŤc nie jest to
opinia eksperta, ani ýadna tam miarodajna. Znam amator—w, kt—rzy
przepadajˆ, byc moýe dlatego, ýe jadajˆ tylko raz w roku.

Smak miodowo-orzechowo-zboýowy, miodem reguluje siŤ stopieÄ s¸odkoćci.
--
pa, BBjk

9. Data: 2006-12-11 21:13:33

Od: BBjk <b...@Q...pl> szukaj wiadomości tego autora

BBjk napisa¸(a):
> Smak miodowo-orzechowo-zboýowy, miodem reguluje siŤ stopieÄ s¸odkoćci.
^^^^^^^

Makowo.
--
BBjk

10. Data: 2006-12-11 21:26:00

Od: "czeremcha" <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

BBjk <b...@Q...pl> napisał(a):

> Trzeba mieć 0, 5 kg pszenicy bez łusek (u nas taką "na kutię" kupuje się
> na placu targowym, tam, gdzie sprzedają kasze i zboża)

Cenos sprzedaje pod nazwą pęczak z pszenicy czy jakoś tak

, 30-40 dag maku,
> 25 dag orzechów włoskich, 25 dag rodzynków, miód do smaku - trzeba
> próbować, 1,5 szklanki smietanki, laskę wanilii.

Właśnie - przepisów tyle, co na bigos. Ale nikt ze znanych mi "wschodniaków"
nie dodaje do kutii śmietanki. Ślązacy postponują ją mlekiem.

A do kutii dodaje się jeszcze: podprażone orzechy laskowe, wszystkie
bakalie /skórka pomarańczowa, cytrynowa, figi, morele suszone/, rodzynki -
najlepiej namoczone w rumie, ja dodaję jeszcze posiekaną czekoladę.

> Mak przygotuj, jak do makowca. Przebraną pszenicę gotuj ok. 3,5 - 4h, aż
> będzie miękka.

Pszenica namoczona przez noc ugotuje się w 15 minut.

> Odcedź. Dodaj do pszenicy wymieszanej z makiem orzechy,
> rodzynki, wanilię, miód, śmietankę, wymieszaj wszystko.

W zeszłym roku podawałam dokładniejszy przepis.

Ania

Re: GDZIE MOJE DZIECKO?
Re: GDZIE MOJE DZIECKO?
Atlas a wałkowanie