Kwas foliowy

1. Data: 2003-09-09 11:36:08

Temat: Kwas foliowy
Od: "Tomo" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

hej,
czy wie ktos jaka powinna byc (zalecana) dzienna dawka kwasu foliowego
dla kobiety, ktora bedzie planowala dziecko ?

z gory dziekuje
Tomo

2. Data: 2003-09-09 11:45:38

Temat: Re: Kwas foliowy
Od: "misiaola" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

400 mikrogramów (0.4 mg) kwasu foliowego dziennie
http://podsercem.webpark.pl/folic/folic.htm

powodzenia w staraniach
misiaola

Użytkownik Tomo <b...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bjkdus$in3$...@a...news.tpi.pl...

3. Data: 2003-09-09 12:02:40

Od: "i" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomo" <b...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> czy wie ktos jaka powinna byc (zalecana) dzienna dawka kwasu foliowego
> dla kobiety, ktora bedzie planowala dziecko ?

najlepiej szklanka świeżo wyciśniętego soku z pomarańczy dziennie. ale nie
przejmuj się tym za bardzo. niedobory kwasu foliowego zagrażające rozwojowi
dziecka zdarzają się w krajach ubogich gdzie ludzie są niedożywieni. jesli
dbasz o siebie i w miarę rozsądnie się rozwijasz kup sobie raczej kombajn
witaminowy jak np. materna czy prenatal, którym uzupełnisz wszystkie
ewentualne braki.

pozdrawiam,
iza (21 tydzień ciąży)

4. Data: 2003-09-09 15:23:03

Od: "Tomo" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"misiaola" <m...@o...pl> wrote in message
> 400 mikrogramów (0.4 mg) kwasu foliowego dziennie
> http://podsercem.webpark.pl/folic/folic.htm

> powodzenia w staraniach

no właśnie :)

Tomo

5. Data: 2003-09-09 19:09:13

Od: "C.Jola" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "misiaola" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> 400 mikrogramów (0.4 mg) kwasu foliowego dziennie

Dokładnie tyle ma jedna tabletka Foliku (bez recepty)
--
Jola
Nakarm głodne dziecko

6. Data: 2003-09-10 06:15:01

Od: "wojus" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dbasz o siebie i w miarę rozsądnie się rozwijasz kup sobie raczej kombajn
> witaminowy jak np. materna czy prenatal, którym uzupełnisz wszystkie

Nie prawda, witamny powinno sie brac dopiero po 20 tygodniu ciąży, wcześniej
tylko kwas foliowy.
A czy widziałaś dziecko z rozszczepem kręgosłupa - wynik braku kwasu
foliowego?
To nie jest tylko problem krajów ubogich.

pozdr.

-----------
Paulina i Ola 18.06.2003
http://sus.univ.szczecin.pl/~wojus

7. Data: 2003-09-10 09:08:12

Od: "i" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wojus" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> foliowego?
> To nie jest tylko problem krajów ubogich.

powodem rozszczepu kręgosłupa nie zawsze jest brak kwasu foliowego. a jeśli
chcecie wiedzieć dokładnie to największe zapotrzebowanie zarodka na tą
substancję występuje do 4 tygodnia ciąży - nie muszę chyba mówić, że mało
która z nas zdąży zorientować się do tego momentu, że jest w ciąży...

pozdrawiam,
i nie faszerujcie się witaminami bo to też może dziecku zaszkodzić.

iza

8. Data: 2003-09-11 09:30:02

Od: "i" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mubuzia" <m...@N...onet.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "i" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
>
> W akich dawkach moze zaszkodzic? Ja w tej chwili przyjmuje materne, a od
> pietego mniej wiecej tyg. ciazy do trzeciego miesiaca przyjmowalam
prenatal.
> Przez caly pierwszy trymestr malo jadlam, a to co juz jadlam czesto
> zwracalam. To latwo moglo doprowadzic do jakis brakow etc
> Czy wiec stosowanie takich preparatow moze byc szkodliwe?
>
> Pozdr
> Mubuzia, teraz w 21tyg

nie, preparaty złożone przeznaczone dla kobiet w ciąży i karmiących są
dobrze zbilansowane. niebezpieczne jest zażywanie oddzielnie każdej z
witamin, bo np. przedawkowanie witaminy A ma działanie teratogenne
(uszkadzające płód). przepraszam, jeśli wyraziłam się nieprecyzyjnie i źle
mnie zrozumiałaś. mam tylko nadzieję, że materne zażywasz w trakcie
spożywania największego posiłku w ciągu dnia. pewnie mikroelementy zawarte w
tym "kombajnie" rozpuszczają się jedynie w tłuszczach więc branie tego
preparatu na czczo mija się z celem...

pozdrawiam,
iza (21 tydzień ciąży)

9. Data: 2003-09-11 15:53:11

Od: "Agnieszka Bojarska" <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> substancję występuje do 4 tygodnia ciąży - nie muszę chyba mówić, że mało
> która z nas zdąży zorientować się do tego momentu, że jest w ciąży...

Co jeszcze może być powodem rozszczepu?
Mojemu szefowi urodził się przedwczoraj syn z rozszczepem (przepuklina
rdeniowo-oponowa odcinka lędżwiowego 5x5 cm) wczoraj miał operację. Jakie są
szanse, że będzie sprawny?

Ara

10. Data: 2003-09-11 18:56:07

Od: "i" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy to znaczy ze obie nosimy malenstwa w tym samym wieku??:))))
>
> Pozdrawiam serdecznie
> Mubuzia (21tydzc)

na to wygląda :o)
dziś na USG okazało się praktycznie w 100%, że nasze szczęście to chłopak.
ustawił się do głowicy tak idealnie, że dokładnie widac było całą
"aparaturę"...

buziaki!
iza, paweł i maleńki kubuś

dermatologia - AZS - Amertil