[LEKI] - Betaloc ZOK 50 + Isoptin 40.

1. Data: 2005-12-07 21:22:05

Temat: [LEKI] - Betaloc ZOK 50 + Isoptin 40.
Od: Damian Kołkowski <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Czy laki takie jak:

1. Betaloc ZOK 50
2. Isoptin 40

można zażywać jednocześnie w trybie:
3 x 1 isoptin
2 x 1 betaloc zok?

Co o tym sądzicie?

Osoba:
1. Mężczyzna 25 lat.
2. Dwókrotne zapalenie mięśnia sercowego: 06.1999 i 03.2004
3. Obecnie niekończąca się od 03.2004 tahykardia.
4. Zespół wazowagalny (mieszany), 2 min. na tilcie.
5. Przerost lewej komory serca.

Obecnie nie stosuję leków, odstawiłem latem tego roku Betaloc ZOK 50 (3x
jedna tabletka na dzień).

Dzisiaj internista przepisał mi Isoptin 40 (3-4x na dzień jedna tabletka).

No ale się w ogóle zastanawiam czy jest sens brać te leki, skoro:
1. Lekarze nie wiedzą kiedy mi to (tahykardia) przejdzie.
2. Miało przejść 3 mieś po tym jak miałem zapalenie w 1999 i nic z tego.
3. Zawsze jak jestem u "kardiologa" w Opolu w WCM, to przyjmuje mnie inny
INTERNISTA, dziwne...
4. Rady lekarzy są dziwne, raz mam prowadzić aktywny tryb życia raz nie, za
każdym razem zalecają mi inną dawkę Betaloc, a kiedyś to mi w WCM
powiedział internista, że jak chcę to mogę brać, a jak nie to mogę nie
brać.

Ogólnie, to bym się tym całym bałaganem nie przejmował ale przebiegnę 200 m.
i czuję się jakbym wyzionął ducha.
Kondycaja do bani, a w dodatku stukają mi komory asynchronicznie, co jest
denerwujące, te durne trrrrrrrrr...

P.S. Załączam ostatni skan z EKG z dzisiaj, oczywiście rbili mi 4x zanim
babke przekonałem że mam tak zawsze.

EKG: http://dkolkowski.no-ip.org/~dkolkowski/ekg_dkolkows
ki-20051207.jpg
Kopia: http://kolkowski.neostrada.pl/ekg_dkolkowski-2005120
7.jpg

--
{ Damian Kołkowski }{ http://kolkowski.neostrada.pl/ }
{ echo yc.2b.vxfjbxybxq | rot13 | rev | sed s/\\./@/ }

2. Data: 2005-12-07 22:09:56

Temat: Re: [LEKI] - Betaloc ZOK 50 + Isoptin 40.
Od: "gburek" <z...@z...net.pl_Bez_spamu_prosze> szukaj wiadomości tego autora

kto ustawil Ci takie leki ?
kardiolog czy internista bo troche zamotales w swym poscie
co do lekow - nie bede pisac na temat zasadnosci ich stosowania ale ciut mi
to nie pasuje :)
Betaloc ZOK jest metoprololem dlugo dzialajacym i dawkowanie go 2-3 razy
dziennie jest dzialaniem bezensownym
jezeli walisz takie dawki beta-blokerow to nie dziwi iz po jakimkolwiek
wysilku "padasz na pysk"
moglbys okreslic jakie masz cisnienie ?

--
Dominik

3. Data: 2005-12-08 05:16:30

Od: Damian Kołkowski <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

gburek wrote:

> kto ustawil Ci takie leki ?

Nikt.

Powiedzieli mi w WCM, że mogę brać wedle uznania i jak chcę, to mogę nie
brać.

Od 9-ciu mieś nie biorę leków.

No ale EKG wczoraj miałem złe. Serce mam znowu rozregulowane.

> kardiolog czy internista bo troche zamotales w swym poscie
> co do lekow - nie bede pisac na temat zasadnosci ich stosowania ale ciut
> mi to nie pasuje :)

Na kardiologa w WCM trafiłem tylko jeden raz, a szkoda. On mi zapisał
betaloc 1/2 tabletki 2x dziennie.

> Betaloc ZOK jest metoprololem dlugo dzialajacym i dawkowanie go 2-3 razy
> dziennie jest dzialaniem bezensownym

Wiem. Ale jak brałem 1/2 w zeszłym roku, to nie czułem różnicy.

Dlatego, jeden internista w WCM powiedział mi żebym brał 1 dną raz dziennie.
Tak też brałem w zeszłym roku roku przez kilka mieś, ale nie było różnicy,
wyniki EKG zawsze mam takie jak ten co załączyłem.

> jezeli walisz takie dawki beta-blokerow to nie dziwi iz po jakimkolwiek
> wysilku "padasz na pysk"

Nic nie walę. Wolę nie brać tabletek, od 9-ciu mieś nie biorę leków. A
brałem wcześniej tylko 1 betaloc na dzień rano.

> moglbys okreslic jakie masz cisnienie ?

Moim zdaniem niskie, czyli 100 na 60. No ale jak chodzę to mam wyższe, tyle
że ja sobie ostatnio mierzyłem ciśnienie w szpitalu jakieś 6 mieś. temu i
miałem idealne 120 na 80, w tych granicach.

Także dziwi mnie fakt zapisania mi Isoptinu, który zmniejsza ciśnienie, a i
tak mam niskie, no ale tylko jak siedzę przez jakiś czas...

Zacznę chodzić to mam wysokie, a serce mi asynchronicznie stuka, jedna
komora przyśpiesza itp...

4. Data: 2005-12-08 05:32:17

Od: Damian Kołkowski <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Damian Kołkowski wrote:

> Moim zdaniem niskie, czyli 100 na 60. No ale jak chodzę to mam wyższe,
> tyle że ja sobie ostatnio mierzyłem ciśnienie w szpitalu jakieś 6 mieś.
> temu i miałem idealne 120 na 80, w tych granicach.

139 / 62 przy pulsie 82.

No to mam za wysokie rozkurczowe, może i miał rację ten internista i wedle
jego zaleceń mam brać 3x po jednym Isopyin-ie 40.

No a jakbym brał zamiast tego jeden betaloc zok 50 rano i szlus, jak
dawniej?

Bo chciałbym żeby to tahy już przeszło w cholerę, ehhh!

5. Data: 2005-12-08 07:33:41

Od: Tomasz Roskal <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2005-12-08, Damian Kołkowski <d...@o...pl> wrote:
> Bo chciałbym żeby to tahy już przeszło w cholerę, ehhh!

Ja biore Betaloc zok 50 (raz rano) i Rytmonorm 150 (2 razy dziennie)
+ filomag B6 od 3 a moze nawet od 4 lat.
U kardiologa jestem regularnie co 2 miesiece (glownie po kolejna
recepte), pare razy w roku ekg, na poczatku kilka razy holter.

Tez chcialbym aby juz przeszlo, ale niestety. Parokrotna
proba odstawienia lekow powodowala rozregulowanie pracy serca.
Niby nic groznego - dodatkowe skurcze komorowe. Tylko porazajaca
jest ich ilosc - holtery rejestrowaly od 20000 do 40000
dodatkowych skurczy dziennie. (doba ma 86400 sekund - wiec
zakladajac tetno 60/minute w skrajnych przypadkach co drugi
skurcz byl dodatkowy)

6. Data: 2005-12-08 08:17:15

Od: "colargol" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tak mam niskie, no ale tylko jak siedzę przez jakiś czas...
>
> Zacznę chodzić to mam wysokie, a serce mi asynchronicznie stuka, jedna

Witam.
Ja biore 2 x metocard 50 (chociaz wczesniej bralem 1 x Betalock 50) oraz
dodatkowo 1x prestarium 4mg
Mam wsczepiony stymulator od lutego - blok II' + MAS + choroba wezla
zatokowego.
wynik - TILT 3 min
Tachycardia zdarza mi sie dosyc czesto. I to nawet wtedy gdy nic nie robie
wymagajacego duzego wysilku.
Cisnienie po paru godzinach mam ok. 150/110 i niestety nic mi nie pomaga :(
Dodam jeszcze czeste bole w klatce za mostkiem - podobno nerwicowe chociaz
nie wiem skad mialbym je miec :/..

Wspolczuje Tobie bo sam wiem jak to jest..
Ale trzymaj sie i nie przesadzaj z lekami - szkoda zdrowia.
Moze warto rozwazyc jakis zabieg co ??

Pozdrawiam
Marcin

7. Data: 2005-12-08 22:03:41

Od: Damian Kołkowski <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

* Tomasz Roskal <t...@g...pl> [2005-12-08 08:33]:

> Ja biore Betaloc zok 50 (raz rano) i Rytmonorm 150 (2 razy dziennie)
> + filomag B6 od 3 a moze nawet od 4 lat.

O proszę zawsze to jakaś informacja.

A jak z Twoim EKG, taż masz takie pociachane i robią Ci się "emki"?

> [...]
> dodatkowych skurczy dziennie. (doba ma 86400 sekund - wiec
> zakladajac tetno 60/minute w skrajnych przypadkach co drugi

Mi mojego holtera nie pokazali ale powiedzieli, że mam brać Betaloc,
a jak się spytałem jak długo, to usłyszałem, że długo.

A no i właśnie sobie sprawdziłem w wynikach. Na pierwszym tilcie miałem
spadek do 60/40 w 5-tej min.
A na drukim nie wiem, ale szybciej, mama mówi że w 3-ciej padłem,
bo byłem bez betalocu wtedy, wyniki mam niestety na karcie w szpitalu.
Wtedy też się sporo osób zbiegło, bo chcieli zobaczyć 3 minutowca
jak mnie nazwano.

Ale jak mi dali Atropinkę, to od razu się ożywiłem :-D

8. Data: 2005-12-08 22:06:43

Od: Damian Kołkowski <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

* colargol <f...@w...pl> [2005-12-08 09:17]:
> Ale trzymaj sie i nie przesadzaj z lekami - szkoda zdrowia.

Nie przesadzam, nie brałem leków od 9 mieś. Ale to niczym dobrym nie
skutkowało także zacznę brać i już dzisiaj jestem po 3 Isoptin-ach 40.

A zastanawiam się czy nie brać i raczej wezmę rano 1x Betaloc ZOK 50.

I chyba tak będę brał jak będzie jakaś pozytywna zmiana, ekg sobie zrobię
coś widzę, że żartów nie ma...

> Moze warto rozwazyc jakis zabieg co ??

Yghhhh.., nie wiem nie mam zdania.

Jak działa to nie ruszać, stara zasada ;-)

--
{ Damian Kołkowski }{ http://kolkowski.neostrada.pl/ }
{ echo yc.2b.vxfjbxybxq | rot13 | rev | sed s/\\./@/ }

Szczepienia - WZW B