Lalka

51. Data: 2012-02-09 21:33:32

Temat: Re: Lalka
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 09 Feb 2012 22:13:24 +0100, zdumiony napisał(a):

> A gdyby Prus nie zamieścił tego procesu?

Powieść nic by nie straciła.
--

XL

52. Data: 2012-02-09 21:35:20

Od: J-23 <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 9 Lut, 22:19, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> No ale co z tego - a propos genezy tytułu?
>
> --
>
> XL

Nic z tego. Kazdy sobie sam moze dopowiedziec o jaka "Lalke" chodzi.
Wydaje sie ze w polskiej kulturze rzadko mezczyzne okresla sie slowem
lalka. Uwaza sie ze tytulowa lalka jest Izabela, ktora jest taka lala
malowana. Bo jest bezwolna i manipulowana. Czyli ze mozna ja ustawic
tak jak lalke na poscieli. Ale jak chcesz to mozesz sobie wyobrazic
Wokulskiego z obwislym brzuchem ulozonego jak talala.

53. Data: 2012-02-09 21:35:21

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 9 Feb 2012 13:14:57 -0800 (PST), J-23 napisał(a):

> Ale to jest piekna idea. Nierealna, ale piekna.

No przecież napisałam.

> Chrzescijanstwo tez
> posiada w zalozeniu watek egalitaryzmu. A jak to wyglada w praktyce,
> to mozna zobaczyc ogladajac przepych i bogactwo w jakim zyja
> hierarchowie. Taki sam "kit"!

Owszem, można się tym sugerować. Jak się bardzo chce 3-)

--

XL

54. Data: 2012-02-09 21:39:37

Od: J-23 <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 9 Lut, 22:32, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> Ty czytasz, że myślisz - jak se to napiszesz...
> --
>
> XL

"Ty czytasz, że myślisz - jak se to napiszesz..."

bez wodki nie razbieriosz, o co w tym chodzi?

55. Data: 2012-02-09 21:42:09

Od: J-23 <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 9 Lut, 22:35, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> No przecież napisałam.

> Owszem, można się tym sugerować. Jak się bardzo chce 3-)
>
> --
>
> XL

rzeczywistosc skrzeczy, jak zawsze

56. Data: 2012-02-09 21:48:57

Od: "Chiron" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "J-23" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
b.googlegroups.com...

> [...]

Socjalizm naukowy - materialistyczna teoria stworzona przez Karola
Marksa i Fryderyka Engelsa gloszaca, ze socjalizm stanowi konieczne
==============
Ściślej: Engels "bzykał" żonę Marxa, a ten wtedy tworzył te swoje teorie.

===============
No wiesz- Pol Potowi się udało...

--

serdecznie pozdrawiam

Chiron

57. Data: 2012-02-09 21:51:05

Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-02-09 22:48, Chiron pisze:
> No wiesz- Pol Potowi się udało...

Ci ci znali Pol Pota opowiadali że pięknie opowiadał o mającym nastąpić
nowym świecie

58. Data: 2012-02-09 21:51:14

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 9 Feb 2012 13:35:20 -0800 (PST), J-23 napisał(a):

> Wydaje sie ze w polskiej kulturze rzadko mezczyzne okresla sie slowem
> lalka.

Ale ja nie mówię o mężczyźnie, tylko o CZŁOWIEKU-lalce.

> Uwaza sie ze tytulowa lalka jest Izabela,

I tu się właśnie zgina... Cóż, sztampowe, ciasne, proste i bez polotu ani
głebi interpretacje nauczycieli ze wsi rodem zwyciężają - tworzac mizerne
kanony literackiej analizy :-/
--

XL

59. Data: 2012-02-09 22:22:07

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 9 Feb 2012 13:42:09 -0800 (PST), J-23 napisał(a):

> rzeczywistosc skrzeczy, jak zawsze

Jak zawsze dla malkontentów.
Kiedy zamiast na idei o którą Ci idzie skupiasz się jedynie na ludzkich
słabościach, idea traci dla Ciebie sens. I to Ty jestes stratny, tylko Ty.
--

XL

60. Data: 2012-02-09 22:23:18

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 9 Feb 2012 13:39:37 -0800 (PST), J-23 napisał(a):

> "Ty czytasz, że myślisz - jak se to napiszesz..."
>
> bez wodki nie razbieriosz, o co w tym chodzi?

Bo to jest coś takiego, jak obrazy Malczewskiego - ja nimi oddycham i je
czuję, a Ty musisz mieć bryk, który Ci podpowie, co masz w nich widzieć...
--

XL

Paulinka, nie wolno!!!
Zasada braku zasad i niewiara rodzajem wiary??
Sponsoring
Konsekwencje.
po 15 minutach ogladania Czasami zycie bywa znosne