Lampa biurkowa - czy może być świetlówka kompaktowa ?

1. Data: 2007-02-10 20:09:15

Temat: Lampa biurkowa - czy może być świetlówka kompaktowa ?
Od: "Piotrek" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
jw
czy źródłem światła może być świetlówka kompaktowa ?
niby nie mrugają ale jednak.... ?

Piotrek

2. Data: 2007-02-11 20:54:46

Od: "J_K_K" <j...@i...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotrek" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
| Witam
| jw
| czy źródłem światła może być świetlówka kompaktowa ?
| niby nie mrugają ale jednak.... ?

Były kiedyś takie fabryczne
- i z któregoś Polamu i od ruskich też :-)

Pzdr

JKK

3. Data: 2007-02-11 20:57:51

Od: "Piotrek" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "J_K_K" <j...@i...fm> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Piotrek" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> |

> Były kiedyś takie fabryczne
> - i z któregoś Polamu i od ruskich też :-)

Ja wiem że są takie produkowane.
Chodzi mi o to czy są dobre - w sensie czy się nadają ?
Czy są zdrowe dla oczu ?

Piotrek

4. Data: 2007-02-11 21:16:38

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotrek <l...@p...onet.pl> wrote:
> Witam
> jw
> czy źródłem światła może być świetlówka kompaktowa ?
> niby nie mrugają ale jednak.... ?

Czy może być - nie wiem, mam wrażenie że nie bałdzo z powodu, że
widmo trochę nie najlepsze do takiego oświetlenia, z bliska to
chyba będzie męczyć wzrok, ale z innej beczki: po co chcesz
świetlówkę kompaktową wkręcać w lampkę biurkową? Enenrgooszczędna
ona tam będzie głównie z nazwy (lampka biurkowa jak rozumiem jest
często włączana i wyłączana), a długim czasem rozjaśnania się
będzie tylko wkurzać.

J.

5. Data: 2007-02-11 21:48:54

Od: "Piotrek" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> (lampka biurkowa jak rozumiem jest często włączana i wyłączana), a długim
> czasem rozjaśnania się będzie tylko wkurzać.

Uśmiejesz się może ale mają najlepszy design....

Piotrek

6. Data: 2007-02-11 22:07:56

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotrek <l...@p...onet.pl> wrote:

> Uśmiejesz się może ale mają najlepszy design....

????? jak w starym przysłowiu "każda potwora znajdzie swego
amatora" :-)
Może ja mało widziałem, ale świetlówki kompaktowe widuję jedynie
w formie rurek prostych, rurek skręconych w spiralkę oraz takie
zapakowane do bańki i udające normalną klasyczną żarówkę.
Pomijając ten trzeci przypadek, dwa pierwsze nie podobają mi się
strrraszliwie. No ale DGCC...
Tak czy tak, pewności ani wiedzy "na pewno" nie mam, ale nie
wydaje mi się, żeby to był najlepszy pomysł.

J.

7. Data: 2007-02-12 16:00:48

Od: "Piotrek" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> rurek prostych, rurek skręconych w spiralkę oraz takie zapakowane do bańki

nie chodzi o źródło światła
chodzi o całą resztę

Piotrek

8. Data: 2007-02-12 17:31:01

Od: "Tab Master" <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> napisał w wiadomości

> nie chodzi o źródło światła
> chodzi o całą resztę
>
> Piotrek

ja wlasnie tak mam - sluzy co prawda glownie do oswietlenia przy komputerze,
ale spokojnie mozna przy niej czytac, jakas ultra slim (tak, wlasnie design)
ma raptem 8W, w zasadzie swieci sie od pierwszego posiedzenia przy
komputerze, az dopuki ktos ostatni nie pojdzie spac i ja wylacza dopiero, co
ciekawe w mojej jest tak ze mozna do niej szeregowo dolaczac kolejne, jak ma
sie szerokie biurko, u mnie to akurat bylo zbyteczne, ale jednak ciekawa
cecha, ogolnie polecam bez zastrzezen.

9. Data: 2007-02-14 09:42:05

Od: "tomekW" <@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> (lampka biurkowa jak rozumiem jest często włączana i wyłączana), a długim
> czasem rozjaśnania się będzie tylko wkurzać.

ja mam taką energooszczędną nad biurkiem-warsztatem modelarskim
zapalam ją, ide umyć ręce w tym czasie się rozświetli już troche, a zanim
rozłoże się z wszystkim to już jest ok
świece ja kilka godzin i nie gasze "w te i wewte"
jak dla mnie jest ok
--
pozdrawiam, tomek

10. Data: 2007-02-18 14:20:27

Od: " 666" <j...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Świetlówka w lampce biurkowej jest bardzo przyjemna także i dlatego, że się nie
grzeje, czyli nie wali nam w głowę
niskotemperaturowym promieniowaniem podczerwonym tak, jak lampka z żarówą 60, 75 czy
100 watów.

Natomiast pomyslałbym o świetlówce rurkowej, "U" lub podobnej, z osobnym zasilaczem
(np. we wtyczce), zamiast świetlówki
kompaktowej, która to potrafi brzęczeć w oprawie przy cichej wymagającej skupienia
pracy.
JaC

It has removed 3102 spam emails to date.
Try SPAMfighter for free now!

Gaz z butli
Skąd tlenek węgla?
[gdzie?] kupić noż falisty do dekoracji potraw?
Okrągła sofa
Poswiec chwile studentowi. [SPAM?]