Laserowa korekta wzroku - pytania?

1. Data: 2007-03-29 16:46:45

Temat: Laserowa korekta wzroku - pytania?
Od: "strzeli" <s...@w...vectranet.NOSPAMpl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Słowem wstępu powiem iż moje pytanie kieruję do osób skorzystały z usługi
laserowej korekty wady wzroku lub są pośrednio lub bezpośrednio związany z
firmami świadczącymi tego typu usługi.
Przedstawicielom handlowym dziękuję;-) Zależy mi na opini osób niezależnych.

A sprawa ma się tak
mam 22 lata i wade wzroku -2 , no może juz -2,25
Chciałbym zdecydować się na taką usługę.
Tylko czy.....
- czy jest to 100% bezpieczne i nie było nigdy żadnych skutków ubocznych?
Poprostu czy jest jakies ryzyko, niepowodzenia zabiegu i jakie to moze miec
skutki. Oraz czy juz po jakims okresie np 5-10latach nie wychodza "wady"
naszych "nowych oczu" ?

- jak to wygląda w praktyce, wada wzroku jest zerowana lub znacznie
zmiejszana i co dalej? Zaczynamy że tak powiem z zerowym rachunkiem na
koncie i jak bedziemy dalej siedzieli przed komputerem w pracy po 10h i
psuli sobie wzrok to wada moze powrocic? Czy raczej ten zabieg automatycznie
naklada jakas "ochrone"?

Z gory dziekuje serdecznie wszystkim za odpowiedzi.
--

z poważaniem
Łukasz

2. Data: 2007-03-29 16:54:54

Temat: Re: Laserowa korekta wzroku - pytania?
Od: "Bartosz 'Seco' Suchecki" <p...@s...maupa.tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "strzeli" <s...@w...vectranet.NOSPAMpl> napisał w
wiadomości news:eugqek$82r$1@news.vectranet.pl...

> A sprawa ma się tak
> mam 22 lata i wade wzroku -2 , no może juz -2,25
> Chciałbym zdecydować się na taką usługę.
> Tylko czy.....

Witaj.

Też o tym myślałem. A myślałem trzy razy bardziej niż Ty
bo mam -6 w jednym i -7 w drugim.

Noszę kontaktowe soczewki, przyzwyczaiłem się.

Lekarka moja mi mówiła, że ryzyko zawsze jest.

Zadecydowałem, że wolę nosić kontakty niż
ewentualnie mieć większy problem.

No ale to było 5 lat temu, moze teraz jest inaczej.

Seco

--
seco maupa tlen pl
Sprzedam mieszkanie w Warszawie:

3. Data: 2007-03-29 17:03:55

Od: "strzeli" <s...@w...vectranet.NOSPAMpl> szukaj wiadomości tego autora

> Noszę kontaktowe soczewki, przyzwyczaiłem się.

Też noszę;-) Wzrok popsułem sobie przy kompuiterze i przyznaje sie do tego
bez bicia:(

Gdy ryzyko byłoby znikome w stopniu 0,0001% to myślę że się zdecyduję ( o
ile mnie zakfalifikuja)
Ponadto odrazu bym poszedl do optyka kupic sobie okularki z antyrefleksem
aby nie dublowac bledow z wczesnej mlodosci;-)
Nie ukrywam jednak ze uwolnienie od soczewek w wielu sytuacjach ulatwiloby
mi zycie, stad moj temat ktory poruszam
Dziekuje Ci za wypowiedz, czekam co inni powiedza.

P.S. Technika idzie w tempie zaskakujacym, moze warto pomyslec o kolejnej
wizycie u okulisty i reaktywowaniu tego tematu;-)??
Poza tym nie wiem czy sie zgodzisz ale w dzisiejszych czasach ciezko o
bezstronniczego okuliste. Np gdy okulista przyjmuje w lub obok salonu z
okularami, nie za chetnier powie Ci "fajne te lasery moglyby Ci pomoc" tylko
raczej powie "szkoda ryzykowac, mamy piekne oprawki " hahahahahah Taki moze
smieszny przyklad ale jakze realny, rzeczywisty, codzienny!

--

z poważaniem
Łukasz

4. Data: 2007-03-29 20:25:00

Od: "Dominika" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A sprawa ma się tak
> mam 22 lata i wade wzroku -2 , no może juz -2,25
> Chciałbym zdecydować się na taką usługę.

Polecam. Cudnie bylo znow widziec bez wspomagaczy. Ale na co najmniej 6 tyg
przed zabiegiem i kwalifikacją musisz ściągnąc soczewki.
Poza tym jeśli nosiłes je długo, spadają Twoje szanse na zakwalifikowanie
się do zabiegu.

> Tylko czy.....
> - czy jest to 100% bezpieczne i nie było nigdy żadnych skutków ubocznych?

nie jest w 100% bezpieczne - tzn sam zabieg tak, ale potem moze pojawic sie
infekcja i utrudnić sprawe (ale to osobna bajka i mój pech :(( )

> Poprostu czy jest jakies ryzyko, niepowodzenia zabiegu i jakie to moze
> miec skutki. Oraz czy juz po jakims okresie np 5-10latach nie wychodza
> "wady" naszych "nowych oczu" ?

operowalam sie w 2002 roku, oczy wyzerowane z wady ok -6, w tym momencie po
ciązy i karmieniu mam -1,5 i -0,5
ale Tobie to chyba nie grozi ;) (znaczy ciąża:)

> [...]
> koncie i jak bedziemy dalej siedzieli przed komputerem w pracy po 10h i
> psuli sobie wzrok to wada moze powrocic? Czy raczej ten zabieg

Generalnie wzrok może znów sie psuć jeśli się go będzie nadwyrężać
nie ma żadnych gwarancji.

> Z gory dziekuje serdecznie wszystkim za odpowiedzi.

Dominika

5. Data: 2007-03-29 20:33:35

Od: "poranna.kawa" <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 29 Mar, 18:46, "strzeli" <s...@w...vectranet.NOSPAMpl>
wrote:

> - czy jest to 100% bezpieczne i nie było nigdy żadnych skutków ubocznych?
Tego nikt Ci nie zagwarantuje

> Poprostu czy jest jakies ryzyko, niepowodzenia zabiegu i jakie to moze miec
> skutki. Oraz czy juz po jakims okresie np 5-10latach nie wychodza "wady"
> naszych "nowych oczu" ?
Ryzyko zawsze istnieje. Z tego co wiem, chyba najgorszym skutkiem jest
to, że nie skorygują wady w ogóle, a swoje wycierpisz.
A wady wychodzą. Twoja wada jest niewielka. Mąż miał -7,5. Szkieł nie
mógł nosić. Zjechali z wadą do -0,25. A w tej chwili (4 lata po
zabiegu) ma ok. - 0,75-1.
W każdym razie okulary nosi.
Konsekwencją zabiegu może być nadwzroczność. Poza tym do zabiegu
należy wyleczyć wszelkie stany zapalne (zęby, migdały itp.) ponieważ
mogą powodować nie gojenie się oczu. Oprócz tego przez jakiś czas
przyjmujesz sterydy, co wiąże się z tym, że możesz przytyć. A także
przez pewien czas a właściwie do końca życia powinieneś unikac
nadmiernego wysiłku fizycznego.
Bo jak mówią, to nie jest wyleczenie, to jest tylko lekka kosmetyka.
Aaa, i ból dla wrażliwych też raczej trudny do zniesienia, ale da się
przeżyć;)

> Czy raczej ten zabieg automatycznie naklada jakas "ochrone"?
Tego nie wiem:) Ale chyba raczej nie:)
W sumie, zabieg bezbolesny, dziwny. Po nim trochę cierpienia i wizyt
kontrolnych. Myślę, że przy dużych wadach to dobre rozwiązanie, ale
przy małych chyba raczej szukać innego rozwiązania.
Pozdr.
est

6. Data: 2007-03-30 07:59:34

Od: "strzeli" <s...@w...vectranet.NOSPAMpl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tyg przed zabiegiem i kwalifikacją musisz ściągnąc soczewki.
> Poza tym jeśli nosiłes je długo, spadają Twoje szanse na zakwalifikowanie

A co znaczy u Ciebie "dlugo"?? Nosze ponad rok soczewki zaczynałem od 1,5 ,
mam już -2 albo i -2,25!

> nie jest w 100% bezpieczne - tzn sam zabieg tak, ale potem moze pojawic
> sie infekcja i utrudnić sprawe (ale to osobna bajka i mój pech :(( )

możesz jaśniej napisac:(?? Cos sie w Twoim przypadku nie udalo i mialas
problemy??
--

z poważaniem
Łukasz

7. Data: 2007-03-30 08:04:30

Od: "strzeli" <s...@w...vectranet.NOSPAMpl> szukaj wiadomości tego autora

Wow...:( a ja chcialem wrocic do grania w pilke nozna (po 2 lteniej przerwie
spowodowanej kontuzja)
Wada moja przeszkadza mi wlasnie w codziennych czynnosciach takie jak
wlasnie bieganie, uprawianie sportu...
Bo przy pracy ( a pracuje przy komputerze) nosze okulary z antyrefleksem.
Na spotkania biznesowe czy wyklady w szkole moge nosic soczewki to nie
problem, ale nie potrafie siebie wyobrazic np grajac w futbol z soczewkami
na oczach.
No chyba ze tak jak znany pilkarz Davids... zamowie okulary na gumce;]
hehe;]

Napisz mi jeszcze jak mozesz co Twoj maz sadzi o zabiegu, jakie sa jego
wrazenia teraz po kilku latach.
Jest ok? Czy moze jest niezadowolony i zaluje swojej decyzji?

--

z poważaniem
Łukasz

8. Data: 2007-03-30 13:18:09

Od: "sov." <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dwa lata temu mialem robiona laserowa korekcje wzroku metoda prk.
NIE UDALA sie!!!
Mialem astygmatyzm mieszany. Poprawa po zabiegu byla minimalna.
Dzis znow nosze okulary.
Na dodatek w skutek zabiegu mam tak wysuszone oczy, ze musze bez przerwy
stosowac krople i zele nawilzajace (ktore i tak nie za wiele pomagaja).
Zabieg robiony byl w renomowanej klinice okulistycznej w Katowicach na ul.
Ceglanej. Lekarze proponowali drugi zabieg w ramach reklamacji!!! (zabieg
byl oczywiscie platny - 1500 zl za oboje oczu). Ale czy to wiadomo co i jak?
Podobno przy trzeciej korekcji jest ryzyko zamglenia oka... A skad widomo,
ze nie przy drugiej? Albo pierwszej?...
Wiec lepiej SIEDEM razy sie zastanówcie przed wykonaniem tego zabiegu.
sov.

9. Data: 2007-03-30 13:21:07

Od: "sov." <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Acha. Jedynym plusem tego zabiegu bylo to, ze przez trzy miesiace mialem L4.

10. Data: 2007-03-30 19:00:08

Od: "poranna.kawa" <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 30 Mar, 10:04, "strzeli" <s...@w...vectranet.NOSPAMpl>
wrote:
> Wow...:( a ja chcialem wrocic do grania w pilke nozna (po 2 lteniej przerwie
> spowodowanej kontuzja)

Nie miałam na myśli gry w piłkę;) To chyba można:))) Przynajmniej po
przykładzie drugiej połowy widzę że nie szkodzi.
Chodzi bardziej o dźwiganie, szarpanie się, o noszenie bardzo ciężkich
rzeczy.

> Napisz mi jeszcze jak mozesz co Twoj maz sadzi o zabiegu, jakie sa jego
> wrazenia teraz po kilku latach.

O bólu szybko się zapomina. A w jego przypadku korzyści są ogromne.
Przy wadzie -7 czy nawet -8 niewiele widzisz po zdjęciu okularów
(szkieł nie mógł nosić). Zrobił prawko na ciężarówki (nie wiem po
co;)), gra w piłkę i pływa i widzi:)
Właśnie pytam i mówi, że poszedł by jeszcze raz.
Na jednym oku jest ok (0) a na drugim chyba -0,75. Okulary nosi bo
fajnie w nich wygląda i ja lubię;) Ale nie musi. Chociaż wieczorami
zakłada do jazdy bo zdecydownie poprawia się widoczność.

> Jest ok? Czy moze jest niezadowolony i zaluje swojej decyzji?

Jest ok. Jest ZADOWOLONY:) Niczego nie żałuje:)
Tylko Ty masz małą wadę:)
Aaaa czytając poniższego posta...oczy rzeczywiście się wysuszają na
początku bardzo. W tej chwili nie używa żadnych nawilżaczy.
A co do astygmatyzmu mieszanego...zazwyczaj przy tych zabiegach
rokowania nie są zbyt pomyślne, około 90% zabiegów nie daje
oczekiwanych rezultatów.
I jeszcze jedna niedogodność, na początku oczy są bardzo wrażliwe na
światło, więc trzeba je bardziej chronić.
A tak na marginesie jeśli się zastanawiasz to może poszukaj miejsca
gdzie robią to taniej. Bo są straszne różnice w cenach.
I zasięgnij opinii o lekarzu, bo to też ma znaczenie.
Pozdr.
est

Podniesiony ALAT .... :-(
Re: cena "spiralki" domacicznej
zapach z ust/zoladek ... ?
lekarze onkolodzy Wroclaw - opinie - dr. W. Tupikowski ??
[Gdańsk] Rehabilitant na emeryturze?