Lektury w gimnazjum

41. Data: 2011-09-23 20:48:50

Temat: Re: Lektury w gimnazjum
Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nixe pisze:
> Jakie lektury miały/mają Wasze dzieci w I gimnazjum?
> Mi szczęka lekko opadła, bo na pierwszy rzut idzie "Antygona" i "Pieśń o
> Rolandzie", które pamiętam jako omawiane w I klasie, ale liceum (za moich
> czasów ;-)

W LO z tego co pamiętam był przegląd wszystkich epok literackich
chronologicznie. W czwartej klasie było przedmaturalne podsumowanie.
W podstawówce były wybrane utwory.
BTW nie cierpię epoki romantyzmu, chyba z wzajemnością ;)
Zgadzam się z LL, że nie należy utyskiwać, iż dzieci muszą czytać rzeczy
niedzisiejsze i trudne. Muszą, jeśli mają mieć jakiekolwiek horyzonty
myślowe.
Miałam w pracy koleżankę, która zaliczyła obecny model edukacji i jej
zdaniem miała łuk szczęścia...

--

Paulinka

42. Data: 2011-09-23 20:51:09

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak pisze:
> Dnia dzisiejszego niebożę Nixe wylazło do ludzi i marudzi:

> Absolutnie się zgadzam z Medeą. W VII klasie Dziady były, część II
> obowiązkowo, IV jako lektura nadobowiązkowa. A w VIII musiałam
> przeczytać Pana Tadeusza. Całego.

I na pamięć Inwokacja.

--

Paulinka

43. Data: 2011-09-23 20:52:13

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nixe pisze:
> "Qrczak" napisał

> W takim razie albo mam poważne zaniki pamięci, albo po prostu MY tego
> nie przerabialiśmy.

> Prosta i urocza to jest forma "Fizyki ciała stałego" ;-)

Znaczy pojawia się podział na frakcję ścisłowców i humanistów. Humaniści
pamiętają ;)

--

Paulinka

44. Data: 2011-09-23 20:54:54

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szpilka pisze:

> Użytkownik "Nixe" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

> Dla mnie te wszystkie pozycje romantyczne były nie do przebrnięcia.
> Za to powieści łykałam garściami.

'Sezonowa miłość' Zapolskiej na ten przykład. Ja to miałam fantazję
wtedy w doborze rozrywki ;)

--

Paulinka

45. Data: 2011-09-23 20:57:56

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

w_e pisze:

> Hmmm, co do zbliżonych czasów nie będę polemizować. Jednak Dziady to w LO
> były. W podstawowej był Pan Tadeusz. Próbowałam wyguglać stary spis lektur
> z ośmioklasowej podstawówki, ale jakoś nieudolnie, bo mi się nie udało.
> Może komuś innemu się uda :)

Mam gdzieś swoje stare zeszyty z podstawówki u rodziców, zajrzę z
ciekawości.

--

Paulinka

46. Data: 2011-09-23 21:12:50

Od: "eMonika" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Szpilka" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "w_e" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

> W 8 kl przerabialiśmy tylko fragmenty Pana Tadeusza.
> W liceum całość.

Ja też pamiętam, że przerabialismy Pana T. 2 razy.

Od Dziadów i innego romantyzmu do dzisiaj mam dreszcze.

Jakie to szczęście, że na maturze mogłam o Kochanowskim pisać... Gorzej było
na ustnej ale wybrnęłam (nie ma to jak życzliwy polonista dla mat-fizowców -
niniejszym serdecznie pozdrawiam :-)

:-) Monika.

47. Data: 2011-09-23 21:19:38

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

eMonika pisze:
> Użytkownik "Szpilka" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

> Ja też pamiętam, że przerabialismy Pana T. 2 razy.
>
> Od Dziadów i innego romantyzmu do dzisiaj mam dreszcze.

Siostro :)

> Jakie to szczęście, że na maturze mogłam o Kochanowskim pisać... Gorzej
> było na ustnej ale wybrnęłam (nie ma to jak życzliwy polonista dla
> mat-fizowców - niniejszym serdecznie pozdrawiam :-)

Mi się trafił Szekspir w smakowitym cytacie :) Za to siedziałam w
pierwszej ławce naprzeciwko komisji.

--

Paulinka

48. Data: 2011-09-24 11:20:36

Od: w_e <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 23 Sep 2011 22:52:13 +0200, Paulinka napisał(a):

> Znaczy pojawia się podział na frakcję ścisłowców i humanistów. Humaniści
> pamiętają ;)

W życiu nie byłam ścisłowcem. Jednak bardziej stawiałabym tu na frakcję
wiekową.
--
w_e

49. Data: 2011-09-24 11:23:13

Od: w_e <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 23 Sep 2011 22:48:50 +0200, Paulinka napisał(a):

> Muszą, jeśli mają mieć jakiekolwiek horyzonty
> myślowe.

:)
Tak, tak, tak.Zdecydowanie tak.
--
w_e

50. Data: 2011-09-24 13:55:34

Od: "Szpilka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "eMonika" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Od Dziadów i innego romantyzmu do dzisiaj mam dreszcze.
>
> Jakie to szczęście, że na maturze mogłam o Kochanowskim pisać...

Ja nie mogłam sobie wymarzyć piękniejszego tematu maturalnego jak miałam -
małżeństwa literackie od św Aleksego do Ziembiewiczów.
Przy moim zamiłowaniu do powieści to był pikuś :-)

> Gorzej było na ustnej ale wybrnęłam (nie ma to jak życzliwy polonista dla
> mat-fizowców - niniejszym serdecznie pozdrawiam :-)

Ja na ustnej miałam fraszki Kochanowskiego, powieści Żeromskiego oraz opisać
sztukę teatralną 'Antygona w Nowym Jorku'. A o tą sztukę (ponieważ jej nie
oglądałam) zaczęłam się dopytywać koleżanki przed samym wejściem na ustny.
:-) To się nazywa fart.

Sylwia

Na nowy rok szkolny (link)
co słuchają [PILNE]