Letnisko zimą...

31. Data: 2010-01-06 19:47:39

Temat: Re: Letnisko zimą...
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 06 Jan 2010 19:54:27 +0100, JerzyN napisał(a):

> http://www.artgranit.pl/kamien-lupany-w-plastry-wp-2
01-%28a-b%29,120.html

No fajno, ale w zakładzie kamieniarskim to mają do tego odpowiednie
narzędzia i umiejętności, a mnie chodziło o sposoby chałupnicze, żtp.
--

Ikselka.

32. Data: 2010-01-06 19:48:30

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 06 Jan 2010 11:10:45 +0100, Tadeusz Smal napisał(a):

> :)
> obracanie kamienia polega na opukiwaniu koncem mlotka
> kamienia i trasowaniu plaszczyzny po ktorej ma pekac
> i im dluzej go opukujesz tym powinien rowniej peknać.
> Zasadniczo moglbym kupic plyte granitowa
> i z niej wyciac te platki, ktore pozniej osadzilbym na beton
> ale to byloby za proste jak na mnie
> :)
> Niektorzy dla sprawdzenia swoich mozliwosci wsponaja sie na szczyty
> gory, inni zdobywaja bieguny, ja nie lubie jezdzic i musze sie zadowolic
> [...]

Powodzenia zatem, trzymam kciuki. Daj fotki, bo jestem ciekawa, jak wyszło,
serio :-)
--

Ikselka.

33. Data: 2010-01-06 20:44:54

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz Smal pisze:

> [...]
> Sam tez rozbiłem juz w ten sposob kilka kamulców podobnej wielkosci
> http://trawki.pl/images/dom/murek.JPG
> Faktem ,ze te ktore pozniej wmurowywałem w sciane nie musiały miec az
> tak równych plaszczyzn ja te, ktore będą leżały w płaszczyźnie tarasu.
> Bez elektronarzędzi się nie obędzie na etapie na etapie wyrównywania
> Mogłbym ten kwiat ułożyć z drobniejszych kamieni
> ale taki jednorodny będzie efektowniej wyglądał.
> Przerabiałem to na etapie murków, te z mniejszych kamieni szybciej i
> łatwiej się muruje ale ten z dużych kamulców jest jakby bardziej rasowy

Jak zrobisz murki i ścieżki to zrób sobie coś takiego:
http://www.stthomas.edu/Mathematics/images/thumbnail
s/4canoes/canoesLarge.jpg
;-)

--
pozdr. Jerzy

34. Data: 2010-01-06 21:31:22

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL pisze:

01-%28a-b%29,120.html

> No fajno, ale w zakładzie kamieniarskim to mają do tego odpowiednie
> narzędzia i umiejętności, a mnie chodziło o sposoby chałupnicze, żtp.

cyt.: "Pękniecie pójdzie jak samo będzie chciało. To nie tak, jak z

35. Data: 2010-01-06 22:46:29

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mogłbym ten kwiat ułożyć z drobniejszych kamieni
> ale taki jednorodny będzie efektowniej wyglądał.

Każdy ma swoje sposoby na rozrywkę.Parę lat temu,przy pomocy plastykowewj
rurki wydłubałem w ziemi dziurę 6m głęboką,ponad 20 cm szeroką.Wsadziłem
w nią rurę i wyszła studnia.Bez żadnych urządeń,tymi palcami...
Pozdrawiam.mirzan

36. Data: 2010-01-07 16:10:25

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 06 Jan 2010 23:46:29 +0100, mirzan napisał(a):

> Każdy ma swoje sposoby na rozrywkę.Parę lat temu,przy pomocy plastykowewj
> rurki wydłubałem w ziemi dziurę 6m głęboką,ponad 20 cm szeroką.Wsadziłem
> w nią rurę i wyszła studnia.Bez żadnych urządeń,tymi palcami...

Niesamowite!
To pewnie masz piasek, jak my ;-PPP
Mnie to interesuje, bo chcemy zainstalowac pompę "abisynkę" na podwórku.
Ciekawe, jak rozwiązałeś zakończenie tej rury - chodzi o tzw smok do
pompy...
--

Ikselka.

37. Data: 2010-01-07 16:11:28

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 06 Jan 2010 22:31:22 +0100, JerzyN napisał(a):

01-%28a-b%29,120.html

> cyt.: "Pękniecie pójdzie jak samo będzie chciało. To nie tak, jak z
> łupkami czy piaskowcem. Tak powiedział
> mój znajomy, właściciel *wielkiego zakładu*, gdzie tną skały wszelkie..."

No nie rozumiem - oni tną, ale samemu niekoniecznie się da.
--

Ikselka.

38. Data: 2010-01-07 17:59:19

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Mnie to interesuje, bo chcemy zainstalowac pompę "abisynkę" na podwórku.
> Ciekawe, jak rozwiązałeś zakończenie tej rury - chodzi o tzw smok do

Glina jak beton,15 m grubości.Wiem,bo tymi palcami zrobiłem dziurę na wylot,
przez glinę.Do dziury wsadziłem rurę fi200,obsypałem żwirem i do rury wchodzi
woda.W rurze mieści sie beczka wody,100 litrów.W rurze siedzi ruska pompka
i psika.
Dziura sama sie zakończyła dużym kamieniem.
Pozdrawiam.mirzan

39. Data: 2010-01-07 18:03:14

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"mirzan" <l...@o...pl> wrote in message

> [...]
> i psika.
> Dziura sama sie zakończyła dużym kamieniem.

Witam i życzę powodzenia w Nowym Roku.

Z czasem się zamuli. Lepiej było nasypać do rury żwir i piasek jako
filtr i nad dnem zwiesić pompkę, albo filtr siatkowy i podłączyć mały
agregat hydroforowy, o ile nie ma obawy o kradzież.

40. Data: 2010-01-07 18:25:39

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 7 Jan 2010 19:03:14 +0100, Prawusek napisał(a):

> [...]
> filtr i nad dnem zwiesić pompkę, albo filtr siatkowy i podłączyć mały
> agregat hydroforowy, o ile nie ma obawy o kradzież.

Właśnie mi o to chodziło. Czyli M. nie rozwiązał sprawy zamulania, a zamuli
się jak dwa a dwa cztery.
--

Ikselka.

wiertnica spalinowa - pytanie