"rozmnażanie" krzewów

1. Data: 2010-01-01 13:11:34

Temat: "rozmnażanie" krzewów
Od: "janina" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie
Kiedyś w DZIAŁKOWCU była krótka wzmianka, ze niektóre krzewy (np. budleja)
można samemu wyhodować . ucinając gałązkę . Proszę o dokładniejsze
informacje, jak dalej postąpić z taką "sadzonką" ?
Dziękuję, pozdrawiam.
Regina

2. Data: 2010-01-01 15:41:11

Temat: Re: "rozmnażanie" krzewów
Od: kryluta <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

janina pisze:
> [...]
> budleja) można samemu wyhodować . ucinając gałązkę . Proszę o
> dokładniejsze informacje, jak dalej postąpić z taką "sadzonką" ?

Proste jak borszcz, odrywasz zdrewniałą sadzonkę, ucinasz1/2 tzw.
języczka co się urwał z krzaczka z gałązką, zanurzasz w ukorzeniaczu,
robisz dziurkę w ziemi patykiem, wsadzasz sadzonkę, przykrywasz słojem,
lub plastikową butelką, i zostawiasz do przyszłego roku, ciągle często
podlewając. Ja tak rozmnażam wszystkie krzaczory, z powodzeniem. Tylko
trzeba wiedzieć terminy w jakim , który krzew. Ja to robię od wiosny do
jesieni.

3. Data: 2010-01-01 19:11:10

Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "janina" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> można samemu wyhodować . ucinając gałązkę . Proszę o dokładniejsze
> informacje, jak dalej postąpić z taką "sadzonką" ?

Krótkie pędy zielne (tegoroczne) lub słabo zdrewniałe należy sadzonkować w
końcu czerwca lub na początku lipca do zimnego inspektu w zwykłej ziemi
ogrodniczej - nie są zbyt wymagające co do podłoża. Starannie spryskiwać i
cieniować. Ukorzenione sadzonki pozostawić na zimę w skrzyni inspektowej
zabezpieczając przed mrozem i nadmierną wilgotnością. Wiosną następnego roku
wysadzić - najlepiej do doniczek tak by nie uszkodzić młodego systemu
korzeniowego. Do następnej wiosny system korzeniowy rozwinie się na tyle, że
można sadzonki wysadzić z doniczek na miejsce docelowe. Można wówczas
przyciąć sadzonki krótko, by się rozkrzewiły.

Pozdrawiam szkółkarsko

skryba

4. Data: 2010-01-02 20:31:32

Od: "janina" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję, będę próbowała od wiosny :)
Pozdrawiam

Regina

5. Data: 2010-01-03 07:52:40

Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dziękuję, będę próbowała od wiosny :)

Lepiej od lata
:-)
Pozdrawiam precyzyjnie
skryba

6. Data: 2010-01-03 20:49:43

Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"kryluta" <k...@p...onet.pl> wrote in message
> Tylko trzeba wiedzieć terminy w jakim , który krzew

a różę kiedy?

7. Data: 2010-01-03 22:16:44

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

yapann pisze:

> a różę kiedy?

3-cia dekada lipca. Trochę wcześniej lub później też się udaje :-)

Cytrusy :-)
Święta! :-)
test
Biedne ptaszki