Liczba bestii ;) 666

1. Data: 2005-07-24 17:13:41

Temat: Liczba bestii ;) 666
Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ponieważ kiedyś zacząłem dyskusję w tym temacie [w zupełnie innym gronie
i miejscu, ale dla mojego mózgu to nie ma znaczenia - proces trzeba
zamknąć;)], to ją kontynuuję. Wymiar przytoczonych treści, dla satanisty
ze stażem, jest równoważny wynicowaniu, elektrowstrząsy przy tym to
delikatne łaskotki. ;)))

Za http://jezus.pl/wortal/article.php?sid=468"

" 666 czy 616?

Ze świata Zła wiadomość dla satanistów, ludzi oczekujących na apokalipsę
oraz zespołów heavy metalowych i ich fanów. Badania nad najstarszą
istniejącą kopią Nowego Testamentu wskazują, że demoniczna numerologia
będzie musiała zamienić liczbę "666" na "616".

Dr Ellen Aitken, historyk wczesnego chrześcijaństwa na McGill
University: - Uczeni sprzeczali się o tę kwestię już od dawna. Teraz
wygląda na to, że oryginalną liczbą bestii jest 616.

Badanym przedmiotem jest cieniutki fragment papirusu zawierającego część
Objawienia (Apokalipsy) św. Jana. Zapisany w języku greckim papirus ma
ponad 1500 lat. Podczas gdy późniejsze wersje NT wymieniają jako liczbę
bestii trzy szóstki, najstarsza kopia Pisma zawiera liczbę 616. - To
bardzo wczesne potwierdzenie liczby, wcześniejsze, niż wszystkie, jakie
dotąd znaliśmy. Jest starsze od kopii dotychczas uważanej za najstarszą
o jakieś 100 lat &#8211; mówi dr Aitken.

Jej zdaniem współcześni badacze przychylają się do opinii, że sama
liczba raczej ma niewiele wspólnego z diabłem. Bardziej prawdopodobnym
jest, że to numeryczna zagadka w języku greckim, wskazująca czyjeś imię.
- To numeryczne puzzle - twierdzi Ellen Aitken. - Większość uważa, że
odnoszą się one do Nerona - dodaje."

W uzupełnieniu i zaciemnieniu kwestii [nie pokazywać satanistom!!! ;)]:

http://www.dlajezusa.pl/sp/teologia/666.htm

Flyer

2. Data: 2005-07-24 19:35:26

Temat: Re: Liczba bestii ;) 666
Od: bazzzant <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Flyer napisał(a):

> [...]
> dotąd znaliśmy. Jest starsze od kopii dotychczas uważanej za najstarszą
> o jakieś 100 lat &#8211; mówi dr Aitken.

Zastanawia mnie jaki wpływ na naukową wagę odkrycia lub wiarygodność
przytoczonego tekstu ma fakt, że fragment papirusu jest cieniutki.

3. Data: 2005-07-24 20:09:39

Od: "Redart" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bazzzant" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Zastanawia mnie jaki wpływ na naukową wagę odkrycia lub wiarygodność
> przytoczonego tekstu ma fakt, że fragment papirusu jest cieniutki.

He, hi hi ;) Nic dodać, nic ująć ;)

4. Data: 2005-07-24 20:09:56

Od: m...@w...pl (meml) szukaj wiadomości tego autora

Hallo hallo czy tu czarownice palą?;)

--
Serwis www użytkowników pl.sci.psychologia: http://PSPhome.DHTML.pl
Podstawowe reguły grupy psp: http://PSPhome.DHTML.pl/reguly.html

5. Data: 2005-07-24 20:41:36

Od: vonBraun <interfere@O~wywal~2.pl> szukaj wiadomości tego autora

bazzzant wrote

> Zastanawia mnie jaki wpływ na naukową wagę odkrycia lub wiarygodność
> przytoczonego tekstu ma fakt, że fragment papirusu jest cieniutki.

Nie mogę powstrzymać się od uwagi:
"K...a dlaczego tego nie zauważyłem!!! :)))

pozdrawiam
vonBraun

6. Data: 2005-07-24 21:22:32

Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

vonBraun; <dc0u77$26q6$1@news2.ipartners.pl> :

> bazzzant wrote

> Nie mogę powstrzymać się od uwagi:
> "K...a dlaczego tego nie zauważyłem!!! :)))

Czyżbyś miał niezdrowe ciągoty do przenicowania jakiegoś satanisty? ;)

Tytułem wyjaśnienia [jak zwykle nie na miejscu] - notatka ukazała się w
tym roku - albo w wydawnictwie Agory [GW lub Wiedza i Życie] albo w
przedruku w Angorze. Ponieważ jest to świetny przykład jaką wagę dla
ludzkości ma słowo pisane [a nie fakty] oraz to, że niedawno posłużyłem
się w rozmowie tą informacją, to tytułem ciekawostki i sprawdzenia mojej
pamięci ją [informację] przytoczyłem. ;)

Flyer

7. Data: 2005-07-25 05:47:37

Od: "ghostrider" <g...@r...gixxer.spammers.CLUB.org> szukaj wiadomości tego autora

<mniam>

zacznijmy od tego ze boga nie ma... szatana w zwiazku z tym pewnie tez nie
ma ;>

a jedyne znamie jakie mozna otrzymac to nie 666 na czole czy rece a...
dolary na siatkowkach... i tak jest najlepiej ;>

ghostrider

8. Data: 2005-07-25 18:35:14

Od: Jesus <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Flyer napisał(a):
> Dr Ellen Aitken, historyk wczesnego chrześcijaństwa na McGill
> University: - Uczeni sprzeczali się o tę kwestię już od dawna. Teraz
> wygląda na to, że oryginalną liczbą bestii jest 616.

A ten siedzi i liczy te diabły

9. Data: 2005-07-25 19:22:45

Temat: Re: Liczba bestii ;) 665 [było 666]
Od: Marccel <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

odlicz Himerę, bo cos nam mięknie ;)

10. Data: 2005-07-25 23:55:40

Od: " Himera" <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Flyer <f...@p...gazeta.pl> napisał(a):

> " 666 czy 616?
>
> Ze świata Zła wiadomość dla satanistów, ludzi oczekujących na apokalipsę
> oraz zespołów heavy metalowych i ich fanów.

ja tam nie czekam na apokalipse ani satanistka nie jestem, hewimetalowcem
tez nie a i tak jestem w ciezkim szoku jakby soe to prawda okazalo.

smutek mój
"głębokie" refleksje
Pomoc w pracach z psychologii
Zmuszanie do malzenstwa