Licznik wody - wymieniać czy legalizować?

1. Data: 2005-09-18 08:08:37

Temat: Licznik wody - wymieniać czy legalizować?
Od: "Leszek" <rot_xiii@yrfmrxbyrpu_an_xbagb.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
No i stuknęło 5 lat mieszkania w "nowym" bloku spółdzielczym. Dostaliśmy
więc pisemko od spółdzielni. Licznik zimnej wody należy wymienić lub
dokonać ponownej legalizacji po 61 miesiącach.
W spółdzielni jak to często bywa, pan, który się zna jest w terenie,
itp. Dlatego Was się pytam.

Lepiej założyć nowy (i ile to wynieniesie mniej-więcej), czy legalizować
(też koszt). Na ile wystarczy legalizacja?

Nawiasem mówiąc prezes mogłaby wysłać 1 pracownika to obejścia mieszkań
i każdy zdeklarowałby się. Potem wymieniliby hurtowo (lub
legalizowaliby). Teraz 80 do 90 rodzin szuka wyjścia i licznika na
własną rękę...

Pozdrawiam
Leszek

2. Data: 2005-09-18 20:08:54

Temat: Re: Licznik wody - wymieniać czy legalizować?
Od: Sławek SWP <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W: news:dgj7a7$2nrt$1@main.viknet.pl
Od: Leszek <rot_xiii@yrfmrxbyrpu_an_xbagb.pl>
Było:
> [...]
> mieszkań i każdy zdeklarowałby się. Potem wymieniliby hurtowo (lub
> legalizowaliby). Teraz 80 do 90 rodzin szuka wyjścia i licznika na

No czemu oni w tej spółdzielni nie myślą... No mogliby by zorganizować jakąś
spółdzielnie gdzie każdy może coś zaproponować... ;-)
Te 80~90 rodzin mieszka daleko od siebie...?

A o licznikach nic nie napiszę bo się nie znam :o)

3. Data: 2005-09-18 21:20:24

Od: "Leszek" <rot_xiii@yrfmrxbyrpu_an_xbagb.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sławek SWP" <s...@w...pl> napisał w
wiadomości news:dgkhh7$qgq$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
jakąś
> spółdzielnie gdzie każdy może coś zaproponować... ;-)
> Te 80~90 rodzin mieszka daleko od siebie...?

Znaczy żartujesz, że sam nic nie zrobię? Przecież to pracownicy etatowi
spółdzielni zastępują nam jakby wspólnotę mieszkaniową - jeśli o to ci
chodzi. Ja płacę czynsz i ich utrzymuję - dlatego oczekuję, że
zorganizują mi parę rzeczy. Gdybym miał na to czas, to nie byłbym dalej
w spółdzielni, prawda?

Leszek

4. Data: 2005-09-19 06:23:42

Od: Sławek SWP <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W: news:dgklmt$1h74$1@main.viknet.pl
Od: Leszek <rot_xiii@yrfmrxbyrpu_an_xbagb.pl>
Było:
> [...]
> oczekuję, że zorganizują mi parę rzeczy. Gdybym miał na to czas,
> to nie byłbym dalej w spółdzielni, prawda?

A dlaczego "do mnie" piszez, że ich utrzymujesz i że ci się należy taka
usługa(?)
Jeśli nie chcesz "podpaść" u prezesa - wymuszaniem należnej usługi - to
zaproponuj mu zorganizowanie tej usługi zbiorowej dla spółdzielców, na
której spółdzielnia zarobi od firmy, która da najlepsze warunki i zgodzi się
na prowizję dla...

5. Data: 2005-09-19 07:32:25

Od: "the.one" <t...@g...xx> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Leszek" <rot_xiii@yrfmrxbyrpu_an_xbagb.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> więc pisemko od spółdzielni. Licznik zimnej wody należy wymienić lub
> dokonać ponownej legalizacji po 61 miesiącach.
[...]

W naszej spoldzielni wyliczyli, ze lepiej zaplacic za legalizacje niz wszystkie
wymieniacw calej spoldzielni (iles tysiecy sztuk). Ale zadnych szczegolow Ci
nie podam.

the.one

6. Data: 2005-09-19 08:58:18

Od: "KasiaA" <k...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> i każdy zdeklarowałby się. Potem wymieniliby hurtowo (lub
> legalizowaliby). Teraz 80 do 90 rodzin szuka wyjścia i licznika na

Legalizacja jest tańsza ale wiąże się to z tym, ze musisz wykręcić wodomierz
i oddać do punktu, który ma certyfikat na legalizacje. Nie robią tego na
poczekaniu, więc w tym czasie w łazience nie masz wody. Czyli prościej jest
założyć nowy wodomierz.

Kasia

7. Data: 2005-09-19 09:25:30

Od: stachu <d...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

KasiaA napisał(a):

> [...]
> poczekaniu, więc w tym czasie w łazience nie masz wody. Czyli prościej jest

Albo kupić 20 wodomierzy i systematycznie wymieniać i legalizować :)
(Tak zrobiła moja Spółdzielnia)

--
spp

8. Data: 2005-09-19 12:05:06

Od: ">>Sluchaj<<" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mnie wymieniała firma, dali legalizowany wodomierz i zabrali mój stary ,
dopłaciłem za legalizację.
Pozdrawiam.

9. Data: 2005-09-19 16:04:22

Od: "Leszek" <rot_xiii@yrfmrxbyrpu_an_xbagb.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "the.one" <t...@g...xx> napisał w wiadomości
> [...]
wszystkie
> wymieniacw calej spoldzielni (iles tysiecy sztuk). Ale zadnych

No to u nas powiedzieli w końcu, że legalizacja to zawiezienie licznika
do miasta wojewódzkiego (paliwo), kilkadziesiąt za legalizację. Kolega
właśnie kupił za 60 i sam wymieni, a to oznacza zamknięcie się w 60 zł.
Społdzielnia nie chce się angażować właśnie ze wzgl na możliwy zarzut,
że kogoś faworyzuje.
I tak polityka antykorupcyjna wyszła spółdzielcom na gorsze, bo sami
wszystko muszą zrobic:)
Pozdrawiam
Leszek

10. Data: 2005-12-12 07:19:55

Od: "WaldemarW" <w...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> i każdy zdeklarowałby się. Potem wymieniliby hurtowo (lub
> legalizowaliby). Teraz 80 do 90 rodzin szuka wyjścia i licznika na

niech ci pokaza prawne uzasadnienie tego ze licznik nalezy po 5 latach
legalizowac lub wymienic na nowy legalizowany. Ale nie jakas tam uchwale
rady spoldzielni tylko podstawe prawna. Uchwala rady spodzielni bez
uzasadnienia prawnego np. jakiegos rozporadzenia ministra jest nic nie
warta. U mnie w spoldzielni jakies 2 lata temu byla podobna sytuacja. Ktos
na zebraniu oprosil o podstawe prawna i jakos sie to rozmylo. Mieszkam juz
10 lat i mam te same licznika i cisza w tym temacie.

pozdr

Cennik kotłów gazowych kondensacyjnych Viessmann'a - poszukuj
Jaki piec miałowy?
Jaki odtwarzacz DVD z Media Markt?
Mieszkanie z 1932r, podłogi i ogrzewanie podłogowe
PIEC KAFLOWY