Lidokaina

1. Data: 2000-12-04 22:42:59

Temat: Lidokaina
Od: "Squerge" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam drobne pytanie. Ostatnio mialem okazje przegladac pakunek zawierajacy
worek ambu. W skorzanej walizeczce razem z wszystkimi uszczelkami,
rekawiczkami, i przewodami (do kroplowki ?? - nie zwrocilem uwagi)
znajdowala sie butelka Lidokainy z atomizerem (??). Po co to? W jaki sposub
uzywa sie jej w czasie resuscytacji?

2. Data: 2000-12-05 07:56:51

Temat: Re: Lidokaina
Od: Mirosław Stoń <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Squerge wrote:

> [...]
> rekawiczkami, i przewodami (do kroplowki ?? - nie zwrocilem uwagi)
> znajdowala sie butelka Lidokainy z atomizerem (??). Po co to? W jaki sposub

W czasie resuscytacji w przypadku trudnoœci z uzyskaniem dost?pu do zyly
stosuje sie czasem podanie lekow (adrenalina, atropina, lidokaina) droga
dotchawicza ( np.do rurki intubacyjnej), ale mysle, ze w tym przypadku chodzi o
co innego. Lidokainy w sprayu uzywa sie przy intubacji w znieczuleniu
miejscowym oraz do spryskiwania rurek ustno- gardlowych i intubacyjnych
(substancja miejscowo znieczulajaca poprawiajaca tolerowanie rurki przez
pacjenta i lubrykant-substancja "zwilzajaco-poslizgowa". Sorry za krzaki
zamiast polskich liter-taki mam program pocztowy...
Pozdrawiam. M.S.

3. Data: 2000-12-05 18:37:13

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Poniewaz jest to takze srodek do znieczulenia miejscowego - skory
i w takiej postaci wlasnie do tego sluzy

Pozdrowienia

Piotr Kasztelowicz

4. Data: 2000-12-06 19:20:23

Od: "regen" <r...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kasztelowicz napisał(a) w wiadomości: ...

>Poniewaz jest to takze srodek do znieczulenia miejscowego - skory
>i w takiej postaci wlasnie do tego sluzy

Skore raczej ciezko znieczulic lidokaina w atomizerze - bardziej blony
sluzowe

pozdrawiam

regen

5. Data: 2000-12-07 12:13:23

Od: Mirosław Stoń <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

regen wrote:

> Piotr Kasztelowicz napisa?(a) w wiadomoœci: ...

> sposub

> Skore raczej ciezko znieczulic lidokaina w atomizerze - bardziej blony
> sluzowe
>
> pozdrawiam
>
> regen

wlasnie!, do znieczulenia powierzchniowego skory uzywa sie lidokainy w
mieszaninie z prylokaina w postaci kremu-nazywa sie to EMLA
M.S.

Preparat Kalo
Rak jajnika
odpowiedź: operacja przełyku (Wojtek Piasecki)
Szukam pomocy na zajęcia z medycyny
Wada wzroku