Linia kroplująca - za słaba pompa?

1. Data: 2013-05-16 07:55:09

Temat: Linia kroplująca - za słaba pompa?
Od: "gucio" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Posiadam taką pompę
http://allegro.pl/bass-polska-pompa-brudnej-wody-sza
mba-z-plywakiem-i3214619422.html.
Chciałem ją wykorzystać do linii kroplującej wg rysunku
http://images33.fotosik.pl/665/1ab9997b2c6d4b1a.jpg . Ponawiercałem w wężu
malutkie dziurki 2, 2,5 i 3mm (im dalej tym większe dziurki). Niestety ta
pompa chyba daje zbyt niskie ciśnienie, bo woda dociera max do 40-50m. Jaką
pompę byście zaproponowali w zrozsądnych pieniądzach (do 200zł)?

2. Data: 2013-05-16 11:17:26

Temat: Re: Linia kroplująca - za słaba pompa?
Od: "gucio" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

i drugie pytanie... czy bezpośrednio z wodociągu wężem 3/4``o długości
zamiast 30m przedstawionych na rysunku, wężem 120m, nie byłoby lepszym
rozwiązaniem? Czy ciśnienie wodociągowe poradziłoby sobie z oporami?

3. Data: 2013-05-16 13:22:02

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 16 May 2013 11:17:26 +0200, gucio napisał(a):

> i drugie pytanie... czy bezpośrednio z wodociągu wężem 3/4``o długości
> zamiast 30m przedstawionych na rysunku, wężem 120m, nie byłoby lepszym
> rozwiązaniem? Czy ciśnienie wodociągowe poradziłoby sobie z oporami?

Nie wiem, po co Ci ta pompa. Kiedyś miałam linię kroplującą i (nagrzana od
słońca i powietrza, co cenne i warto zaznaczyc) woda spływała z
kilkusetlitrowej skrzyni, umieszczonej minimalnie powyżej. Skrzynia była
napełniana oczywiscie z wodociągu. Wystarczyło w zupełności, to nie ma
sikać, tylko spływac kroplami przecież. Sprawdź lepiej, czy masz drożne
węże.
--
XL
"Pierwszy łyk ze szklanki nauk przyrodniczych zmieni ciebie w ateistę,

4. Data: 2013-05-16 13:53:55

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 16 May 2013 13:22:02 +0200, Ikselka napisał(a):

> [...]
> napełniana oczywiscie z wodociągu. Wystarczyło w zupełności, to nie ma
> sikać, tylko spływac kroplami przecież. Sprawdź lepiej, czy masz drożne

...i WYPOZIOMOWANE!

5. Data: 2013-05-16 21:05:21

Od: "rageofhonor" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gucio" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> pompa chyba daje zbyt niskie ciśnienie, bo woda dociera max do 40-50m.
> Jaką pompę byście zaproponowali w zrozsądnych pieniądzach (do 200zł)?

Problem z tymi pompami do brudnej wody jest taki że dają słabe ciśnienie.
Kiedyś kupiliśmy właśnie pompę do brudnej wody by wodą ze studni podlewać
rośliny i efekt był taki że nie dało się niczego z nią zrobic bo ciśnienie
było bardzo słabe.

Na dodatek te węże kroplujące też nie dają zbyt dużo wody dlatego ciśnienie
na wyjściu powinno być wysokie. Przeważnie w zestawach dostaje sie dodatkowo
element który ma za zadanie osłabić ciśnienie wody. Po co to nie wiem. To
dobre rozwiazanie by nawadniać rośliny przez cały dzień bez moczenia liści
ale na szybko niczego sie nie podleje.

6. Data: 2013-05-16 21:09:12

Temat: Re: Linia kropluj?ca - za s?aba pompa?
Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-05-16 07:55, gucio pisze:
> Posiadam tak? pomp?
> http://allegro.pl/bass-polska-pompa-brudnej-wody-sza
mba-z-plywakiem-i3214619422.html.
> Chcia?em j? wykorzysta? do linii kropluj?cej wg rysunku
> http://images33.fotosik.pl/665/1ab9997b2c6d4b1a.jpg . Ponawierca?em w w?u
> malutkie dziurki 2, 2,5 i 3mm (im dalej tym wi?ksze dziurki). Niestety ta
> pompa chyba daje zbyt niskie ci?nienie, bo woda dociera max do 40-50m. Jak?
> pomp? by?cie zaproponowali w zrozs?dnych pieni?dzach (do 200z?)?

Pompa wirnikowa nie daje zbyt dużego ciśnienia. Ona daje duży przepływ,
ale nie ciśnienie. Jak chcesz ciśnienie kup zwykłą ruską membranówkę.

Pozdrawiam,
MW

7. Data: 2013-05-16 21:11:19

Od: Leszek Serdyński <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gucio" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> Posiadam taką pompę
> http://allegro.pl/bass-polska-pompa-brudnej-wody-sza
mba-z-plywakiem-i3214619422.html.

Ta pompa daje ciśnienie tylko 1,2 atm. (podnoszenie do 12m)
Ona służy do wypompowania wody, a nie do nawodnień. Ponadto problem jest w
tym, że ponawiercałeś za dużo dziurek i teraz zbyt duży wypływ wody daje
spadek ciśnienia. Nie masz kontroli nad systemem.

Aby Twój system miał działać, to powinieneś zrobić pomiary wydajności dla
każdej średnicy nawierconej dziurki dla jakiegoś ciśnienia np. 2 atm.
Następnie dobrać pompę, która dla tego ciśnienia da wydajność sumy
wydajności wszystkich dziurek. To tak w uproszczeniu, bo trzeba by jeszcze
uwzględnić spadki ciśnienia wzdłuż przepływu.

Leszek

8. Data: 2013-05-16 21:34:49

Od: Leszek Serdyński <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wolim" <n...@p...tu> napisał w wiadomości

> Pompa wirnikowa nie daje zbyt dużego ciśnienia. Ona daje duży przepływ,
> ale nie ciśnienie. Jak chcesz ciśnienie kup zwykłą ruską membranówkę.

Zobacz:
http://tuznajdziesz.pl/produkty/produkt/pompa-samoza
sysajaca-wilo-multicargo-mc-304-400-v-30429,713/

Wysokość podnoszenia pow. 50m. Mam podobną, tylko o mocy 1,1kW

9. Data: 2013-05-17 07:21:51

Od: "gucio" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pompa wirnikowa nie daje zbyt dużego ciśnienia. Ona daje duży przepływ,
> ale nie ciśnienie. Jak chcesz ciśnienie kup zwykłą ruską membranówkę.
>
> Pozdrawiam,
> MW

Tylko gdzie teraz dostaniesz ruską membranówkę? Wiem że są dobre, dużo się
słyszy o ich trwałości :)

10. Data: 2013-05-17 07:26:43

Od: "gucio" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zobacz:
> http://tuznajdziesz.pl/produkty/produkt/pompa-samoza
sysajaca-wilo-multicargo-mc-304-400-v-30429,713/

> Wysokość podnoszenia pow. 50m. Mam podobną, tylko o mocy 1,1kW

fajna i na pewo odpowiednia ale za droga dla mnie ... :(

Pojeździłem wczoraj po kilku sklepach i zaproponowali mi taką. Twierdzą że
na pewno sobie poradzi w moim systemie
http://www.technoland.com.pl/produkt/3772/bass-polsk
a-pompa-z-rozdrabniaczem-2000w-bp-8016
Co sądzicie?

Winogrona
pytanie
Ślimaki
pytanko do posiadaczy oczek wodnych,stawów
Moje pomidory i papryki :-)