Lista dań, które są ordynarne

1. Data: 2004-03-16 11:04:56

Temat: Lista dań, które są ordynarne
Od: "jarek" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przy okazji dyskusji o eleganckiej zupie okazało się, że (wg
Władysława-pewnie znowu coś wyczytał) istnieje ordynarne jedzenie. Spróbujmy
zrobić listę dań, ktore uważacie za ordynarne.
JM

1. Data: 2004-03-16 11:10:10

Temat: Re: Lista dań, które są ordynarne
Od: "Elske" <e...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jarek" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Spróbujmy
> zrobić listę dań, ktore uważacie za ordynarne.

W znaczeniu "zwyczjane" czy "chamskie"?

--
Pozdrawiam, Elske
GG# 5141425

1. Data: 2004-03-16 11:13:16

Od: "jarek" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elske" <e...@p...pl> napisał w wiadomości
> W znaczeniu "zwyczjane" czy "chamskie"?
Ponieważ Władysław nie zdefiniował, co u Niego znaczy ordynarne wpisujmy tu
każdą, która budzi nas sprzeciw.
np flaki.
JM

1. Data: 2004-03-16 11:41:13

Od: "Elske" <e...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ponieważ Władysław nie zdefiniował, co u Niego znaczy ordynarne

Jak to nie? Cytuję:
"Ordynarny
2. Zwyczajny, pospolity, prosty, niewykwintny, niewyszukany, lichy,
marny, tandetny. "Ordynarne, prostacke jadło przygotowane byle jak, nie
dla przyjemności podniebienia, lecz dla zapchania żołądków". Rudnicka,
Uczniowie Spartakusa.

Słowo pochodzi od łac. "ordinarius" --- porządny, regularny, zwykły a w
kontekście potraw francuskich zwracam też uwagę na "ordinaire" --- " Qui
a coutume de se faire. qui arrive ordinairement. Dont on se sert
d'habitude. Ce qu'on a coutume de servir pour un repas".

rozumiem, że dla was "professor ordinarius" tłumaczy się jako "belfer
cham"?
koniec cytatu

> wpisujmy tu
> każdą, która budzi nas sprzeciw.

a to proszę :-):

biała kiełbasa
jajko sadzone z ryżem
kurczaki z KFC
rosołki chińskie
śledź solony z pomarańczami (wytwór mojej szefowej - dla mnie nie do
przełknięcia)
jajko na twardo z cukrem LOL

--
Pozdrawiam, Elske
GG# 5141425

1. Data: 2004-03-16 12:04:52

Od: "batory" <b...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Spróbujmy
> zrobić listę dań, ktore uważacie za ordynarne.

Żurek na płuckach, błee
Pozdr. - A.

1. Data: 2004-03-16 12:12:23

Od: "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

jarek wrote:

> Ponieważ Władysław nie zdefiniował, co u Niego znaczy ordynarne
> wpisujmy tu każdą, która budzi nas sprzeciw.

To moze napisz, lista dan ktore nam nie smakuja?
Po co uzywasz slowa "ordynarne", chociaz sam nie wiesz, co chcesz przez to
powiedziec???
Ania

www.biblioNETka.pl - Sprawdź, co lubisz czytać!

1. Data: 2004-03-16 12:19:19

Od: "jarek" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> To moze napisz, lista dan ktore nam nie smakuja?
> Po co uzywasz slowa "ordynarne", chociaz sam nie wiesz, co chcesz przez to
> powiedziec???
Wobec braku jednolitej definicji co to są potrawy ordynarne, drogą do
ustalenia jest empiria. Temu służy ta lista - każdy wpisuje te potrawy,
które uważa za ordynarne. Vox populi, vox Dei.
JM

1. Data: 2004-03-16 13:44:41

Od: "Dorcia" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jarek" <> napisał w wiadomości

. Spróbujmy
> zrobić listę dań, ktore uważacie za ordynarne.

ozory - podobno mają tę wadę że już raz w "paszczy" były

pozdr,dorcia

1. Data: 2004-03-16 14:17:14

Od: "Elske" <e...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorcia" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

> ozory - podobno mają tę wadę że już raz w "paszczy" były

Hehe, jądra baranie - podobno przysmak ;P

--
Pozdrawiam, Elske
GG# 5141425

**Nuty? Tak, kiedyś o tym słyszałem
- podobno strasznie śmierdzi!**

1. Data: 2004-03-16 21:40:18

Od: "Sowa" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Spróbujmy
> zrobić listę dań, ktore uważacie za ordynarne.

Wszystkie fastfdoody.
Są ordynarnie reklamowane, ordynarnie sprzedawane, ordynarnie podawane (no
jak psu dosłownie - papierowy talerz, plastikowe sztućce - o ile _w ogóle_
dadzą sztućce) i jeszcze ten ordynarny styl miejsc w których je się
sprzedaje i ordynarny brak kelnerek/ów i ordynarne wyeksponowanie koszy na
śmiecie i odpadki w miejscach gdzie się je.
Już sama koncepcja jedzenia w pośpiechu jest ordynarna.

Sowa

Re: Lista dań, które są ordynarne
Re: Sredniowieczne slodycze
GOTOWANIE SZYNKI