Lodowka Bosch KGV 36640 - zarzaca sie zarowka

1. Data: 2005-05-26 22:47:33

Temat: Lodowka Bosch KGV 36640 - zarzaca sie zarowka
Od: "Xeper" <xeper1[at]wp[dot]pl_@tojuz.nie> szukaj wiadomości tego autora

Dzien Dobry,

Mam problem z lodowka Bosch KGV 36640, a mianowicie z oswietleniem wnetrza
lodowki.
Gdy jej agregat nie pracuje to po domknieciu drzwiczek [lub wcisnieciu
przycisku] zarowka nie gasnie tylko sie lekko zarzy. Gdy agregat dziala -
wszystko OK.
W instrukcji jest napisane, ze taka sytuacja moze sie zdarzyc, gdy lodowka
jest ustawiona na najnizsza temp chlodzenia [super].
W mojej lodowce ta sytuacja wystepuje niezaleznie od ustawienia temp.
chlodziarki.

Moze to blahostka, ale IMHO taka zarzaca zarowka bedzie podnosila temp. w
komorze chlodziarki - o zwiekszonym zuzyciu pradu nie wspomne...

Lodowka jest zupelnie nowa, nie wiem czy problem dotyczy tylko mojego
egzemplarza czy wszystkich z tego modelu... szczerze mowiac nie wiem jak
postepowac dalej.
Czy ktos na p.r.d ma ten lub podobny model i moglby napisac jak to jest w
waszych Boschach?

Ehh... klasy A, AgIony, ekologiczne czynniki chlodzace, inoxy i inne
duperele a "glupiej" zarowki nie potrafia dobrze zrobic... rece opadaja...

--
Serdecznie Pozdrawiam
Wojciech <Xeper> Gawronski

2. Data: 2005-05-27 05:19:53

Temat: Re: Lodowka Bosch KGV 36640 - zarzaca sie zarowka
Od: Olo <w...@j...cy> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-05-27 00:47, Xeper napisał(a):
> [...]
> jest ustawiona na najnizsza temp chlodzenia [super].
> W mojej lodowce ta sytuacja wystepuje niezaleznie od ustawienia temp.

Ja na Twoim miejscu reklamował bym (zakładam, że jak nowa to na
gwarancji) to jako uszkodzenie oświetlenia, przecież kupiłeś lodówkę a
nie choinkę (z kompletem oświetlenia), jak przyjdą fachowcy i stwierdzą
że jest ok, za parę dni znów zareklamuj i tak do skutku, tj. do
całkowitej naprawy lub wymiany sprzętu (gdyż to o czym piszesz w
lodówkach raczej normalne nie jest). W przypadku problemów zarówno z
serwisem czy producentem, polecam wizytę u powiatowego rzecznika praw
klienta (polecam jest przy każdym starostwie).
No chyba że kupiłeś taką lodówkę specjalnie z uwagi na jej walory
oświetleniowe a teraz się czepiasz, ale to już zupełnie inna historia ;)

--
Olo
Mój adres zakodowany ROT13.

3. Data: 2005-05-27 05:22:04

Od: Olo <w...@j...cy> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jest ustawiona na najnizsza temp chlodzenia [super].
> W mojej lodowce ta sytuacja wystepuje niezaleznie od ustawienia temp.

Ja na Twoim miejscu, bym reklamował (zakładam, że jak nowa to na

4. Data: 2005-05-27 05:45:22

Od: " zayzayer" <z...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Xeper <xeper1[at]wp[dot]pl_@tojuz.nie> napisał(a):

> [...]
> Gdy jej agregat nie pracuje to po domknieciu drzwiczek [lub wcisnieciu
> przycisku] zarowka nie gasnie tylko sie lekko zarzy.

To jest prawidłowy objaw. Twoja lodówka stoi w chłodnym pomieszczeniu.
Jak temp. otoczenia spadnie poniżej 18,5oC, to żarówka pracuje jako grzałka
(mocą 4,5W)przyśpieszająca rozmrażanie parownika chłodziarki. Chodzi o to,
żeby postuj między cyklami pracy nie był za długi. To dzięki temu patentowi
Twoja lodówka może pracować w temp. otoczenia 10oC, a inne wymagają
min.16oC. Jak chcesz sprawdzić działanie elektroniki, to lekko ogrzej
suszarką do włosów panel nad drzwiami, a żarówka przestanie się żarzyć.

5. Data: 2005-05-27 06:30:31

Od: Olo <w...@j...cy> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-05-27 07:45, zayzayer napisał(a):

> [...]
> min.16oC. Jak chcesz sprawdzić działanie elektroniki, to lekko ogrzej
> suszarką do włosów panel nad drzwiami, a żarówka przestanie się żarzyć.

Wygląda na to że zaczęli produkować lodówki dla Eskimosów tylko dlaczego
o tym nie informują podczas zakupu sprzętu, że to sprzęt dla mieszkańców
krainy białych misiów.
Jeśli to prawda co napisałeś to chyba coś z nimi jest nie tak, przecież
im częściej pracuje agregat, tym większe zużycie prądu i do tego ta
żarówka jako grzałka 4,5W - mało bo mało ale licznikiem kręci. Gdzie tu
energooszczędność.

--
Olo
Mój adres zakodowany ROT13.

6. Data: 2005-05-27 07:06:45

Od: Michal Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 5/27/2005 8:30 AM, Olo wrote:

> [...]
> im częściej pracuje agregat, tym większe zużycie prądu i do tego ta
> żarówka jako grzałka 4,5W - mało bo mało ale licznikiem kręci. Gdzie tu

Lodówkę kupuje się po to, żeby chłodziła, a nie żeby była
energooszczędna. Energooszczędny jest brak lodówki! :-)

A pomyślałeś o tym, że jeśli agregat pracuje za rzadko, to nie jest w
stanie utrzymać niskiej temperatury zamrażalnika?

Michał

--
Michał Sobkowski, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

7. Data: 2005-05-27 15:49:24

Od: "Xeper" <xeper1[at]wp[dot]pl_@tojuz.nie> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Xeper" <xeper1[at]wp[dot]pl_@tojuz.nie> napisał w wiadomości

> Mam problem z lodowka Bosch KGV 36640, a mianowicie z oswietleniem wnetrza
> lodowki.

Dziekuje wszystkim za odpowiedzi...

Zarowka sie zarzy pomimo, ze w pomieszczeniu jest 23C - po zgloszeniu serwis
Boscha potwierdzil, ze jest "cos nie tak" i pracownik serwisu pojawi sie w
przyszlym tygodniu.
Mam nadzieje, ze uda sie mu usunac te usterke - dam info po jego wizycie.

--
Serdecznie Pozdrawiam
Wojciech <Xeper> Gawronski

8. Data: 2005-06-08 14:40:14

Od: Miroo <USUN_DUZE_LITERYmiroo75@REMOVE_CAPITAL_LETTERSo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 27 May 2005 00:47:33 +0200, Xeper napisał(a):

> [...]
> Gdy jej agregat nie pracuje to po domknieciu drzwiczek [lub wcisnieciu
> przycisku] zarowka nie gasnie tylko sie lekko zarzy. Gdy agregat dziala -

W lodówce Siemensa po włączeniu takiego pstryczka
przy regulatorze temperatury też żarówka się
żarzy po zamknięciu drzwi. To jest jak napisał
zayzayer celowo zrobione. Problem w tym, że ten
pstryczek jest tak nieszczęśliwie umiejscowiony,
że włącza się go często przypadkiem, a wtedy leżaca
w pobliżu wędlinka szybko staje się constarowa...

Pozdrawiam
Miroo

Wołki, wołki
zmywarki BOSCH prosze o opinie
Vaillant - gazowy podgrzewacz wody (electronic)
Pranie w pralce
DEska do prasowania