Lodówka Polar CZ300 i problem chłodniczy.

1. Data: 2010-07-11 16:28:23

Temat: Lodówka Polar CZ300 i problem chłodniczy.
Od: Damork <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W naszym wiekowm już z lekka Polarze zrobiło się chyba jakieś kuku.
Ostatnio odmówił posłuszeństwa jeden z agregatów, z racji wieku lodówki
przygotowany już byłem na jej wymianę, lecz dzięki informacji z jakiegoś
forum elektronicznego i prostemu testowi przekonałem się że to padł
termostat, więc naprawa była tania i prosta.
Było dobrze, teraz przestało być.

Lodówka zaczęła dramatycznie zarastać lodem.
Na tylnej ściance jest sobie taka płyta za którą przyczepiona jest rurka
termostatu, na tej płycie zawsze skraplała się woda która ściekała do
rynienki i przez otwór i rurkę kapała sobie do zbiorniczka na agregacie
skąd odparowywała. Teraz owszem - skrapla się, ale natychmiast zamarza
tworząc szybko narastającą warstwę lodu. Nigdy nic takiego nie występowało,
nawet w najgorsze upały...

Macie pomysł co może być przyczyną?

Piotr Mockałło
Czarna Dama XJ 600N
http://www.osiatkowania.pl

2. Data: 2010-07-12 08:52:00

Temat: Re: Lodówka Polar CZ300 i problem chłodniczy.
Od: Przesmiewca <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Damork <d...@w...pl> napisał(a):

> [...]
>tworząc szybko narastającą warstwę lodu. Nigdy nic takiego nie występowało,

Nie znam sie na lodowkach, ale mam polara cz306, wiec podobny model...zobacz,
czy masz drozny kanal odplywowy z tej rynienki w otworem w srodku lodowki az do
zbiornika
z tylu na dole

3. Data: 2010-07-12 11:28:05

Od: Damork <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Na mównicę wtargnął "Przesmiewca", poprawił mikrofon, rozwarł paszczę i
ryknął:

> [...]
> czy masz drozny kanal odplywowy z tej rynienki w otworem w srodku lodowki az do

Kanał jest drożny tylko nie ma co nim spływać - woda zamarza na płycie
zamiast ściekać do rynienki.

Piotr Mockałło
Czarna Dama XJ 600N
http://www.osiatkowania.pl

4. Data: 2010-07-13 10:35:50

Od: Przesmiewca <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Damork <d...@w...pl> napisał(a):

>Kanał jest drożny tylko nie ma co nim spływać - woda zamarza na płycie
>zamiast ściekać do rynienki.

To dosc dziwne. U mnie w lodowce na chlodzeniu nastawionym na 3 w 6 stopniowej skali
woda nie zamarza. W ogole to neico dziwne, bo w lodowce przeciez nie powinno byc
AFAIK
ujemnej temperatury.

5. Data: 2010-07-13 10:38:59

Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Damork" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> skąd odparowywała. Teraz owszem - skrapla się, ale natychmiast zamarza
> tworząc szybko narastającą warstwę lodu. Nigdy nic takiego nie

Najpierw wsadź termometr do lodówki. Jak temperatura jest ujemna to
termostat jest uszkodzony.

6. Data: 2010-07-14 06:57:00

Od: Przesmiewca <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Pietrek" <pietrek34(at)wp.pl> napisał(a):

>model...zobacz,
>az do zbiornika
>
>Zgadzam sie z tobą, faktycznie się nie znasz.

A wnosisz to po....? czy jak dziecko nie umiesz uzasadnic zaczepki?

7. Data: 2010-07-14 07:06:39

Od: "Pietrek" <pietrek34(at)wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

az do zbiornika
> z tylu na dole

Zgadzam sie z tobą, faktycznie się nie znasz.

P.

8. Data: 2010-07-14 09:00:51

Od: "Pietrek" <pietrek34(at)wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Przesmiewca" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> A wnosisz to po....? czy jak dziecko nie umiesz uzasadnic zaczepki?

Gdyż albowiem ponieważ gość napisał o jednym a bez sensu napisałeś cos co
nic do tematu nie wnosi.
Co ma odszranianie parownika do zatkanego odpływu?
A po drugie sam napisałeś, że sie nie znasz.

P.

9. Data: 2010-07-15 06:14:59

Od: Przesmiewca <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Pietrek" <pietrek34(at)wp.pl> napisał(a):

>Gdyż albowiem ponieważ gość napisał o jednym a bez sensu napisałeś cos co
>nic do tematu nie wnosi.

Zatkany otwor powoduje niemoznosc splywania wody i tym samym
wieksze zaszronienie tej lodowki. Nawet gdyby mial ujemna temperature
w lodowce, to przy braku w niej duzej wilgotnosci o zadnym szronie nie moze
byc mowy.

>A po drugie sam napisałeś, że sie nie znasz.

A to ja napisalem, po co to powtarzasz?

10. Data: 2010-07-20 22:02:29

Od: Damork <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Na mównicę wtargnął "Boombastic", poprawił mikrofon, rozwarł paszczę i
ryknął:

> Użytkownik "Damork" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

> Najpierw wsadź termometr do lodówki. Jak temperatura jest ujemna to
> termostat jest uszkodzony.

No niestety - lodówka właśnie cichutko sobie skonała.
Termometr pokazywał jakieś dziwnie wysokie temperatury, a odczuwalnie było
co prawda cieplej niż zwykle, ale nie aż tak ciepło. Podkręciłem trochę
termostat... Przestała chłodzić w ogóle. Standardowy test termostatu, czyli
zwarcie styków dał w efekcie kilkusekundową i bardzo jakoś słabą pracę
agregatu, a potem już tylko cichutki jęk...
Nie będę się babrał w serwis nastoletniego Polara - cześć Jego pamięci,
gdyż służył był wiernie i bezawaryjnie.
Jutro idę na łów.

Piotr Mockałło
Czarna Dama XJ 600N
http://www.osiatkowania.pl

Klimatyzer bez-rurowy
pralka wywala różnicówkę
wentylacja - wentylator
Re: zapchał się odpływ w wannie
Studnia wbijana abisyńska - jak samemu zrobić?