Lodówka Whirlpool ARC5xxxx

1. Data: 2003-12-18 09:23:39

Temat: Lodówka Whirlpool ARC5xxxx
Od: "Marvin" <u...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
O tych lodówkach na grupie już było (hałas)....

Wczoraj pożyczyłem od znajomego miernik hałasu (profesjonalny i dokładnie
taki jakim posługuje sie serwis firmy W. - tj. Lutron SL4011).

Pomierzyłem:
Hałas kompresora gdy czynnik nie bulgocze: 34-35dBA
Gdy czynnik lekko bulgocze: 35-37dBA
W czasie wycia gazu: 43dBA!

A maksymalnie mogło być 38dBA

Jutro serwis przyjeżdza i będzie wymieniac mi czynnik - podobno pomaga!

Marvin

PS. Hałas mojej zmywarki Amica okazał się dokładnie taki jak podawała
instrukcja - 48dBA. Hałas mojego peceta - 42dBA (a jest dość cichy, 45 dBA
jak kręcił CD-Romem). I na koniec bomba: krzyk mojego syna z odległości 40cm
od miernika - 118dBA :)

1. Data: 2003-12-18 11:56:15

Temat: Re: Lodówka Whirlpool ARC5xxxx
Od: PeJot <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marvin napisał(a):

> [...]
>
> Pomierzyłem
> I na koniec bomba: krzyk mojego syna z odległości 40cm

1. Z jakiej odległości i w ilu punktach mierzyłeś w/w źródła dźwięku ?
2. Czy pomiarów dokonano w komorze bezechowej ?

--
Piotr Jankisz
Małe co nieco o rowerach:

1. Data: 2003-12-18 13:17:39

Od: "Marvin" <u...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 1. Z jakiej odległości

Tak jak serwis w odl. 1m z przodu, centralnie w miare na środku skrzydeł
drzwiowych.

i w ilu punktach mierzyłeś w/w źródła dźwięku ?

Sprecyzuj pytanie o jakie "punkty" ci chodzi?

> 2. Czy pomiarów dokonano w komorze bezechowej ?

ROTFL!

Myślisz że serwis wozi ją ze sobą? IMO miejscem pracy lodówki jest kuchnia.

Marvin

1. Data: 2003-12-19 06:24:39

Od: PeJot <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marvin napisał(a):

> Tak jak serwis w odl. 1m z przodu, centralnie w miare na środku skrzydeł
> drzwiowych.
>
> i w ilu punktach mierzyłeś w/w źródła dźwięku ?
>
> Sprecyzuj pytanie o jakie "punkty" ci chodzi?

OIDP pomiaru dokonuje się w 10 miejscach ( dosyć ściśle określonych ) i
uśrednia.

> ROTFL!
>
> Myślisz że serwis wozi ją ze sobą? IMO miejscem pracy lodówki jest kuchnia.

A co mnie obchodzi serwis. Szanująca się fabryka mierzy głośność sprzętu
w komorze bezechowej w wielu punktach i tę wartość podaje w
dokumentacji. A że "profesjonalny" serwis robi to w domu, to tylko
klient powinien się cieszyć, a gwarant/producent martwić. Albo
odwrotnie, klient martwić a fabryka/gwarant cieszyć. Pomiar z jednego
punktu, z przodu, gdzie lodówka jest *najcichsza*, jest o kant d...
rozbić. Chyba że dokumentacja sprzętu mówi inaczej, ale to
prawdopodobnie będzie niezgodne z PN. Wówczas porównywanie różnych
sprzętów pod względem głośnosci będzie bezsensowne.

1. Data: 2003-12-19 07:28:53

Od: "Marvin" <u...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> prawdopodobnie będzie niezgodne z PN. Wówczas porównywanie różnych
> sprzętów pod względem głośnosci będzie bezsensowne.

Z punktu widzenia użytkownika serwis zachowuje się OK i to on decyduje o
wymianach i naprawach. Twoja uwaga "a co mi serwis", jest więc nietrafna. To
jest właśnie najważniejsze. A dodam jeszcze, że różnice głośności przy
zmianie miejsca pomiaru i odległości w niewielkich granicach były rzedu
1dBA, czyli na przwdę niewiele biorąc pod uwagę że poziom głośności waha się
w czasie pracy.

Marvin

1. Data: 2003-12-20 07:43:46

Od: "KK" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Marvin" <u...@i...pl> wrote in message
> [...]
> W czasie wycia gazu: 43dBA!
>
> A maksymalnie mogło być 38dBA
>
> Jutro serwis przyjeżdza i będzie wymieniac mi czynnik - podobno pomaga!

KONIECZNIE napisz co było (będzie ;) dalej. Moja po wymianie agregatu jest
teraz znośna - nawet można spać przy otwartej kuchni - ale ten czynnik
rzeczywiście czasem hałasuje teraz bardziej od agregatu - może kolejna
wymiana? ;)

Pozdrawiam
KK

1. Data: 2003-12-22 08:16:05

Od: "Marvin" <u...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> teraz znośna - nawet można spać przy otwartej kuchni - ale ten czynnik
> rzeczywiście czasem hałasuje teraz bardziej od agregatu - może kolejna

Odpowiadam: wymiana czynnika nie dała kompletnie nic.
Marvin

1. Data: 2003-12-22 09:12:26

Od: "/// Kaszpir ///" <u...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja się wtrącę do rozmowy i powiem że posiadam lodówko-zamrażarkę Amica model
3101P (klasa A , pojemnośc niemal identyczna a Whirpoolem 5510).

Otóż lodówko-zamrazarka ta miała byc cichsza od Whirpoola (36dB) co uważam
za oszustwo.
Amice mam w kuchni w której nie ma drzwi. Otóż jeśli o głośnośc pracy to
uważam że działa koszmarnie głośno. Zaraz po włączeniu się lodówki hałas
jest wręcz ogromny (lodówka wpada jakby w wibracje , cos stuka) , po
kilkunastu sekundach hałas sie sporo obniża aż do momentu w którym pracuje
już niezbyt głośno ...
Jak dla mnie koszmar ...

Z samej lodówki jestem zadowolony , choć mam ją narazie bardzo krótko.
Jednakże hałas i głośnośc pracy stoją na szokująco wysokim poziomie.

Agregat w lodówce jest firmy Electrolux.

/// Kaszpir ///

zalanie mieszkania
Pralka - jak wybrac?
Ulga remontowa (modernizacyjna) - czy przysluguje?
Wanna akrylowa - czym czyścić ?
Prawo do parkowania przed domem