Lodówka pstryka - co padło?

1. Data: 2006-02-05 00:28:31

Temat: Lodówka pstryka - co padło?
Od: seba <s...@w...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Właśnie odkryłem, że moja lodówka POLAR CZ200 chyba umarła.
Co 3 minuty słychać jakby próbowała włączyć się sprężarka (coś buczy -
jakby silnik nie ruszał a chciał), po czym słychać pyknięcie i cisza,
po 3 minutach znów. Temp. otoczenia lodówki to ok. 13C.
Co padło i ile około wyniesie mnie naprawa? A może da radę zrobić
samemu?
Pozdrawiam.

2. Data: 2006-02-05 06:36:18

Temat: Re: Lodówka pstryka - co padło?
Od: " zayzayer" <z...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

seba <s...@w...wroc.pl> napisał(a):

> [...]
> po 3 minutach znów. Temp. otoczenia lodówki to ok. 13C.
> Co padło i ile około wyniesie mnie naprawa? A może da radę zrobić

Sprężarka, albo jej rozrusznik

3. Data: 2006-02-05 10:07:27

Od: seba <s...@w...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

zayzayer napisał(a):

> Sprężarka, albo jej rozrusznik

Sprężarki to już raczej sam nie naprawię ale rozrusznik może da radę.
Mógłbyś opisać jak to działa?
Z góry dzięki.

4. Data: 2006-02-05 10:55:39

Od: seba <s...@w...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

seba napisał(a):

> Sprężarki to już raczej sam nie naprawię ale rozrusznik może da radę.
> Mógłbyś opisać jak to działa?
> Z góry dzięki.

Ok. Już doszedłem jak to działa. Niestety nawet przy próbie odpalenia
na krótko sprężarka nie rusza :-(
Pytanie 2: robić tą lodówkę czy szukać nowej?

5. Data: 2006-02-05 11:25:16

Od: " zayzayer" <z...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

seba <s...@w...wroc.pl> napisał(a):

> Ok. Już doszedłem jak to działa. Niestety nawet przy próbie odpalenia
> na krótko sprężarka nie rusza :-(
> Pytanie 2: robić tą lodówkę czy szukać nowej?
> Pozdrawiam

A jak odpaliłeś?
Ze sprężarki wychodzą trzy bolce:
.1
2...3
230V należy podlączyć do 1 i 3 i szybko zewrzeć na chwilę 2 i 3
Jeżeli tak zrobiłeś, a sprężarka nie ruszyła, to sprężarka.

6. Data: 2006-02-05 11:53:27

Od: seba <s...@w...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

zayzayer napisał(a):

> [...]
> 230V należy podlączyć do 1 i 3 i szybko zewrzeć na chwilę 2 i 3
> Jeżeli tak zrobiłeś, a sprężarka nie ruszyła, to sprężarka.

No niestety tak właśnie jest :-(
Naprawiać?

7. Data: 2006-02-05 11:55:47

Od: seba <s...@w...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

A co do pstrykania z początku tematu to pstrykał bezpiecznik termiczny.

8. Data: 2006-02-05 12:18:43

Od: " zayzayer" <z...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

seba <s...@w...wroc.pl> napisał(a):

> Naprawiać?

Naprawiać. Czemu nie, ale pod warunkiem, że będzie nowa sprężarka, a nie tzw
regenerowana, czyli ze szrotu. Ta lodówka idzie na ciulatym gazie R134a i
dlatego musi być nowa. Dużo pisania czemu.

9. Data: 2006-02-05 12:24:51

Od: seba <s...@w...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

zayzayer napisał(a):

> Naprawiać. Czemu nie, ale pod warunkiem, że będzie nowa sprężarka, a nie tzw
> regenerowana, czyli ze szrotu. Ta lodówka idzie na ciulatym gazie R134a i
> dlatego musi być nowa. Dużo pisania czemu.

Widziałem w necie w greckiej stronie tą sprężarkę. Wychodziło jakieś
130 zł. U nas też takie ceny? Ile przemontowanie i napełnienie
czynnikiem?

10. Data: 2006-02-05 12:27:53

Od: " zayzayer" <z...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

zayzayer <z...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

> [...]
> regenerowana, czyli ze szrotu. Ta lodówka idzie na ciulatym gazie R134a i
> dlatego musi być nowa. Dużo pisania czemu.

Kurde, przez moment zwątpiłem, czy tam jest R134a. Zobacz co pisze na
tabliczce

satynowy zlew
nagrywarka DVD- kto doradzi?
jaka pow domu