Lodówka - rozmraża sie kilka razy dziennie (!?)

1. Data: 2006-10-17 20:54:54

Temat: Lodówka - rozmraża sie kilka razy dziennie (!?)
Od: "Pawelcio" <pawel.h@.usun.to.chello.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Kupiłem jakieś 2 miesiace temu lodówkę Siemens i mam z nią same kłopoty.
Napierw wyła jak szalona- podczaa transportu spece z saturna tłukli nią po
schodach i w efekcie dostało się gdzies tam za dużo oleju i stąd lodówka
głośno chodziła.Nie chciało mi się jej odwozić (dwumetrowy kolos), przyszedł
więc technik i wymienił sprężarkę.
Lodówka przestała wyć, i zaczeła działać cichutko....jednak od tej chwili
działała non-stop, bez przerwy, nie wyłączała się wogóle.
Jako że taki stan wskazywał, że coś z nią nie tak, wezwaliśmy ponownie
technika, wytłumaczył, ze wilgoć dostała się do układu chłodzącego,
zreperował i teraz NIBY jest ok, ...niby, bo jak obserwuję, lodówka rozmraża
się kilka razy w ciągu dnia...czy tak powinno być????

2. Data: 2006-10-17 21:16:53

Temat: Re: Lodówka - rozmraża sie kilka razy dziennie (!?)
Od: jack <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 17 Oct 2006 22:54:54 +0200, Pawelcio napisał(a):

> [...]
> zreperował i teraz NIBY jest ok, ...niby, bo jak obserwuję, lodówka rozmraża
> się kilka razy w ciągu dnia...czy tak powinno być????

POwinna dzialac na przemian - zmrazajac scianke na jakis czas i odmrazajac
- skraplanie wody na sciankach - scieknięcie jej w odpowiednie miejsce.

3. Data: 2006-10-17 21:39:28

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pawelcio <pawel.h@.usun.to.chello.pl> wrote:
> [...]
> lodówka
> rozmraża się kilka razy w ciągu dnia...czy tak powinno być????

Używanie każdego sprzętu należałoby zacząć od lektury instrukcji.
W niej z całą pewnością pisze, że lodówki przechylonej w trakcie
transportu nie wolno włączać od razu, musi kilka godzin odstać.
Zapewne też pisze tam, że skraplająca się i zamarzająca rosa na
tylnej ściance lodówki jest zjawiskiem normalnym.

J.

4. Data: 2006-10-18 06:22:39

Od: Michał Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 10/17/2006 10:54 PM, Pawelcio napisał(a):
> zreperował i teraz NIBY jest ok, ...niby, bo jak obserwuję, lodówka rozmraża
> się kilka razy w ciągu dnia...czy tak powinno być????
Jeśli przez "rozmrażanie" rozumiesz roztapianie się szronu na tylnej
ściance, to tak, tak właśnie ma być. Musisz tylko pilnować, aby otwór
odprowadzający wodę na zewnątrz był drożny.
Jeśli jednak kilka razy dziennie rozmraża ci się zamrażalnik, to
zdecydowanie nie jest to normalne. :-)

Michał

--
Michał Sobkowski, IChB PAN, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

5. Data: 2006-10-18 19:23:42

Od: "Pawelcio" <pawel.h@.usun.to.chello.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Zapewne też pisze tam, że skraplająca się i zamarzająca rosa na
> tylnej ściance lodówki jest zjawiskiem normalnym.

Zacząłem od instrukcji.
"Lodówka po wniesieniu jest od razu gotowa do podłączenia"

6. Data: 2006-10-18 20:03:49

Od: Sierp <s...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

Pawelcio napisał(a):

> Zacząłem od instrukcji.
> "Lodówka po wniesieniu jest od razu gotowa do podłączenia"

tnij posty
U mnie jest cos takiego
"Poniewaz transport moze ujemnie wplywac na system chlodniczy,
urzadzenia nie podlaczamy do sieci elektrycznej przez okolo 2 godziny
po przewiezieniu do domu"
Ba, nawet na potwierdzeniu odbioru z MM mam napisane, ze sprzet powinien
odstac

A u siemensa.. szok, faktycznie jest tak napisane, ze od razu
mozna wlaczyc, nie wierzylem, ale sciagnalem dowolna instrukcje
http://www.siemens-agd.pl/produkty/przeglad_produkto
w/instrukcje_obslugi.php
i jak byk...

Prawde mowiac pierwszy raz sie z takim zapisem spotykam... dosc
odwazne/glupie ze strony producenta

Sierp

7. Data: 2006-10-18 20:45:24

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pawelcio <pawel.h@.usun.to.chello.pl> wrote:

> Zacząłem od instrukcji.
> "Lodówka po wniesieniu jest od razu gotowa do podłączenia"

Poszukaj jeszcze zdania mówiącego o tym, jak należy ją wnosić.

J.

8. Data: 2006-10-18 20:52:58

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarek P. <jarek[kropka]p@gazeta.pl> wrote:

> Poszukaj jeszcze zdania mówiącego o tym, jak należy ją wnosić.

Yyy... po przeczytaniu postu Sierpa ściągnąłem instrukcję od
pierwszej lepszej lodówki Siemensa i faktycznie nie ma ani słowa
o zasadach transportu i o pierwszym włączeniu poza tym "od razu
gotowa do pracy" , tak więc punkt karny dla BSH, a ja się kajam
za wcześniejszą zgryźliwość.

J.

9. Data: 2006-10-19 06:53:40

Od: "afgan" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> Używanie każdego sprzętu należałoby zacząć od lektury instrukcji.
> W niej z całą pewnością pisze, [...] Zapewne też pisze tam,

ale kto pisze?
bo w mojej jest już napisane.

ajja

10. Data: 2006-10-19 06:58:14