Lot samolotem?

1. Data: 2005-04-13 19:00:41

Temat: Lot samolotem?
Od: "olka" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Rozwazam dwu-godzinny lot samolotem. Niby krotko, wlasnie dowiedzialam sie,
ze nie kazdemu taki lot sluzy. Wystepuje u mnie tachybkardia, mialam
niewydolnosc oddechowa (teraz juz troszke lepiej).. Nie jest to jakis stan
ciezki, biore 3 x dziennie 40mg isoptinu i jest ok. Czy sa jakies konkretne
schorzenia, ktore eliminuja podroz samolotem?

Dziekuje i pozdrawiam

Ola, 24 l.

2. Data: 2005-04-13 19:10:31

Temat: Re: Lot samolotem?
Od: " Daria" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

olka <o...@w...pl> napisał(a):

> [...]
> ciezki, biore 3 x dziennie 40mg isoptinu i jest ok. Czy sa jakies konkretne
> schorzenia, ktore eliminuja podroz samolotem?

Nie przyszlo by mi do glowy nad tym sie zastanawiac. W samolocie sie siedzi
jak we wlasnym salonie. To jeden z najbezpieczniejszych srodkow komunikacji.
Pomysl jak bardzo rzadko zdarzaja sie katastrofy / z lotniska JFK w NY co
minute startuje samolot/ w porownaniu z autami. Nie boj sie wsiadaj i lec 2
godz nawet nie poczujesz.

3. Data: 2005-04-13 19:14:04

Od: "olka" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " Daria" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> minute startuje samolot/ w porownaniu z autami. Nie boj sie wsiadaj i lec

Mi wczesniej do glowy tez to nie przyszlo.... Ale pewna nie
jestem...........to jednak duze zmiany cisnienia....
hmm.. Oby tak bylo :)

4. Data: 2005-04-13 21:30:13

Od: zawada <zawada@[SPAM].os.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik olka napisał:

> [...]
>

> Mi wczesniej do glowy tez to nie przyszlo.... Ale pewna nie
> jestem...........to jednak duze zmiany cisnienia....

Jakiego ciśnienia ?
Kabina jest hermetycznie zamknięta.

5. Data: 2005-04-13 21:49:14

Od: "olka" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zawada" <zawada@[SPAM].os.pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik olka napisał:
>
> Jakiego ciśnienia ?
> Kabina jest hermetycznie zamknięta.

Zgadza sie... Gdybym wiedziala w czym rzecz to bym nie pytala.
Wlasnie znalazlam wzmianke odnosnie cisnienia.. :
http://wizzair.com/pl/travelinfo_health.shtml#4

6. Data: 2005-04-13 21:52:58

Od: c...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

No kabina jest szczelna co nie znaczy że nie ma różnic ciśnień. Ciśnienie w
samolocie lecącym na wysokości ok 8000 m jest podobne jak na wysokości ok 3000 m
co wyraźnie czuć po uszach jak startuje....

Ze względu na długość lotów które czasem dochodzą do 8h osoby mające problemy z
układem krążenia a w szczególności podejrzane o choroby zatorowe czy zakrzepowe
powinny szczególnie uważać.Związane jest to z długim pozostawaniem w jednej
pozycji-powikłaniem(w najgorszym przypadku) może byc zator tętnicy płucnej
oderwanym skrzepem. Dlatego w miare możliwości powinno się przespacerować w
samolocie (np do kibelka) a przed lotem zażyć 300 mg kw.acetylosalicylowego.

Osobom które maiały incydenty samoistnej odmy opłucnowej też nie zaleca się
latania samolotami ze względu na szybko zmieniające się ciśnienie

I jeszcze jedno o czym się żadko wspomina a mianowicie kobiety w ciąży.
Wszyscy wiedzą ze takim kobietom nie powinno się robić zdjęć RTG a lot na
wysokości 8000m przez 8h dostarcza taką samą dawke promienowania jak jedno
zdjęcie a związane jest to z promieniowaniem kosmicznym które jest większe na
wyższych wysokościach

7. Data: 2005-04-13 21:58:16

Od: Krzysztof Rudnik <r...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

zawada wrote:

> Jakiego ciśnienia ?
> Kabina jest hermetycznie zamknięta.

Cisnienie w kabinie obniza sie do poziomu
odpowiadajacemu wysokosci jakies 2400 mnpm -
to jest rzedu najwyzszych polskich gor.

O ile dobrze pamietam jakies 700hPa.

Krzysiek Rudnik

8. Data: 2005-04-13 22:00:24

Od: "olka" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
się
> latania samolotami ze względu na szybko zmieniające się ciśnienie

Dziekuje. O taka odpowiedz mi chodziilo.

olka

9. Data: 2005-04-14 07:32:10

Od: Damian Kołkowski <d...@k...no-ip.org> szukaj wiadomości tego autora

* olka <o...@w...pl> [2005-04-13 21:00]:
> [...]
> niewydolnosc oddechowa (teraz juz troszke lepiej).. Nie jest to jakis stan
> ciezki, biore 3 x dziennie 40mg isoptinu i jest ok.

A ja mam tachikardię od lutego 2004 i nic nie biorę. Odstawiłem dzisiaj
betalock zock 50, bo mnie chuj lekarz wkurwił! [1]

> Czy sa jakies konkretne schorzenia, ktore eliminuja podroz samolotem?

Chyba zespół wazowagalny o objawach kardiowazowagalnych kardiowazowagalny.

---
[1] - Czeka się na obiboka 1,5 godź., a jak przyjdzie, to mówi że mogę robić
co chcę, normalnie jakiś imbecyl.

--
### Damian Kołkowski (dEiMoS) ## http://kolkowski.no-ip.org/ ###
# echo teb.cv-ba.vxfjbxybx.anvznq | rot13 | rev | sed s/\\./@/ #

10. Data: 2005-04-14 07:37:18

Od: Damian Kołkowski <d...@k...no-ip.org> szukaj wiadomości tego autora

* olka <o...@w...pl> [2005-04-13 23:49]:

> Zgadza sie... Gdybym wiedziala w czym rzecz to bym nie pytala.
> Wlasnie znalazlam wzmianke odnosnie cisnienia.. :
> http://wizzair.com/pl/travelinfo_health.shtml#4

Nie przeczytam tego, bo raczej nie ma sensu; chodzi Ci Olu chyba
o _przeciążenia_ a to się wiąże ze zmianą ciśnienia w organiźmie, a to z kolei
możę spowodować szybsze bicia serca, a u kogoś z rozregulowaną pąpką może
dojść do szybkiej zadyszki i omdlenia, no ale nie sądzę.

Jesteś dorosła, także nie przejmuj się tym :-) Naucz się kontrolować odruchy,
z resztą nie zmęczysz się w samolocie :-D

Ja łapię konkretnej zadyszki jak przebiegnę 200 m., bądź wbiegnę po schodach
na 4-te piętro, w samolocie będzie pełen relaks i stewardesy (czy jak tam się
te babeczki zwą) - hehe :-D

--
### Damian Kołkowski (dEiMoS) ## http://kolkowski.no-ip.org/ ###
# echo teb.cv-ba.vxfjbxybx.anvznq | rot13 | rev | sed s/\\./@/ #

[3M] Woda z kranu
bardzo proszę o pomoc
soczewki kontaktowe ACUVUE ADVANCE for ASTIGMATISM
kołatanie serca
Łacina sinuitis czy sinusitis ??