MALOWANIE - JAKA FARBA??

1. Data: 2006-03-14 08:48:48

Temat: MALOWANIE - JAKA FARBA??
Od: Hero <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

JESTEM PRZED ETAPEM MALOWANIA SWOJEGO MIESZKANIE W BLOKU.
MAM ŚWIEŻO POŁOŻONE PLYTY GIPSOWE ORAZ CZĘŚCIOWO SUFIT NA STEROPIANIE.
MOŻECIE MI PORADZIĆ JAKA FARBA DOBRZE SIĘ SPRAWUJE PRZY TAKIM ULÓŻENIU.
JAKA FARBA NA SUFIT DO ŁAZIENKI??

HERO

2. Data: 2006-03-14 10:19:37

Temat: Re: MALOWANIE - JAKA FARBA??
Od: Krzychu <s_krzychu_m@upa_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hero napisał(a):
> [...]
> MAM ŚWIEŻO POŁOŻONE PLYTY GIPSOWE ORAZ CZĘŚCIOWO SUFIT NA STEROPIANIE.
> MOŻECIE MI PORADZIĆ JAKA FARBA DOBRZE SIĘ SPRAWUJE PRZY TAKIM ULÓŻENIU.

Ja właśnie kończę malować mieszkanie duluxami. IMO farby te warte są
swojej (stosunkowo niewysokiej) ceny. Na takich nowych, gładkich
ścianach, maluje się bardzo fajnie - rozprowadza równiutko.

Wydaje mi się, że samo malowanie każdą z "normalnych" farb będzie
przebiegało bez problemu. Inna sprawa to użytkowanie. Zwykły Dulux nie
wydaje mi się "bardzo zmywalny" - można jednak bez problemu przetrzeć
szmatką i _delikatnie_ poszorować gąbką.

W kuchni pociągnąłem ściany Duluxem "kuchnia i łazienka" - ta farba już
wyglądem (i użytkowaniem też) pokazuje, że będzie się bardzo fajnie
zmywać i jest dosyć odporna (jest leciutko połyskliwa - brud do niej
"trudniej" przywiera). Sądzę, że taką farbę możesz więc jeśli chcesz
wykorzystać w łazience. Ja co prawda pociągnąłem sufit w łazience zwykłą
emulsją - nie widzę na razie powodów, żeby używać tam specjalnej farby
na sufit (na ścianach są kafelki).

Bardzo pozytywne opinie słyszałem i czytałem o farbach Flugger, ale to
już jednak zupełnie inna półka cenowa :)

Krzysztof Smyk .::s_krzychu[maupa]poczta[kropka]onet[kropka]pl::.

3. Data: 2006-03-14 14:13:48

Od: Marcin Marski <m...@o...pl_BEZTEGO> szukaj wiadomości tego autora

Hero napisał(a):
> JESTEM

Matko, caps lock ci sie zacial?

Ja polecam beckers i benjamin moore. Drogie ale dobre.

Marcin Marski

4. Data: 2006-03-14 23:12:18

Od: "leon" <l...@5...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.Jakim sprzętem malowałeś sufit,pędzlem,wałkiem,czy jakimś innym
urządzeniem,chodzi mi o to żeby farba nie ciekła po rękach.
Pozdrawiam
Leon

5. Data: 2006-03-14 23:45:11

Od: "piotrek" <...@...ru> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "leon" <l...@5...onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam.Jakim sprzętem malowałeś sufit,pędzlem,wałkiem,czy jakimś innym
> urządzeniem,chodzi mi o to żeby farba nie ciekła po rękach.
> Pozdrawiam
> Leon

mysle ze walek jest najlepszy:) wiadomo ze pendzel gdzies sie przyda, ale
walek to podstawa.
a dulux to troche gesty jest wiec raczej nie cieknie:D

--
pzdr
piotrek

6. Data: 2006-03-15 08:43:52

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin Marski napisał(a):

> Ja polecam beckers i benjamin moore. Drogie ale dobre.
Benjamin Moore ma rewelacyjna kolorystyke.Nigdzie indziej takich kolorów
nie znalazłam.

BM to bardzo wydajana farba i ostatecznie wcale tak drogo nie
wychodzi.A, super jest zmywalna matowa.Niestety, ta jest jeszcze drozsza;-(

--
Gosia

7. Data: 2006-03-15 09:02:17

Od: Krzychu <s_krzychu_m@upa_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

leon napisał(a):
> Witam.Jakim sprzętem malowałeś sufit,pędzlem,wałkiem,czy jakimś innym
> urządzeniem,chodzi mi o to żeby farba nie ciekła po rękach.
> Pozdrawiam
> Leon

Wszystko malowałem wałkiem. Oczywiście tam gdzie wałek nie doszedł
(narożniki, obrzeża okien)- w ruch szedł pędzel. Wałek rozprowadza farbę
równiej (no i zdecydowanie szybciej :)). Malowanie pędzlem (ogólnie)
jest ekonomiczniejsze bo można farbę bardziej "rozcierać" na ścianie.

Wszystko jedno czym malujesz - aby farba nie ciekła, musi być
odpowiednio gęsta. Dulux ma konsystencję kitu i producent nie zaleca
rozcieńczania. Jak _za mocno_ machasz wałkiem/pędzlem - to czasem coś
kapnie, ale nic po rękach nie cieknie :) . No i oczywiście nie możesz
całego wałka zanurzyć w farbie po rączkę :) . Zawsze po "upaćkaniu" go w
farbie trzeba odsączyć na kratce/kuwecie.

P.S. Ja do pierwszego malowania jednak troszkę farbę rozcieńczałem. Na
suchej ścianie łatwiej ją rozprowadzić.

8. Data: 2006-03-15 18:33:59

Od: "M." <moofi(WYTNIJ_TO)@poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Ja zdecydowanie nie polecam DULUXa!!! a juz na 100 % nie dulux once. Farba
gesta jak maslo, droga i w ogole nie wydajna, na dodatek ma tendencje do
odrywania podkladu ze sciany.

Bardzo polecam farby OPTIMA i PARA. pieknie sie nimi maluje i maja ladne
kolory.

Do malowania walek- w zaleznosci jaka farba - taki walek.Doradzi sprzedawca.

Zmywalne- lateksowe, do lazienki lub kuchni.Na duze powierzchnie w pokojach
polecam calkowity mat. Polyskliwe bardzo wyodrebniaja wszelkie nierownosci
na scianach.

9. Data: 2006-03-15 19:13:12

Od: Krzychu <s_krzychu_m@upa_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

M. napisał(a):
> Ja zdecydowanie nie polecam DULUXa!!! a juz na 100 % nie dulux once. Farba
> gesta jak maslo, droga i w ogole nie wydajna, na dodatek ma tendencje do
> odrywania podkladu ze sciany.

Z Once nie korzystałem - nie bardzo wierzę w farby jednowarstwowe. Koszt
takiej farby jest porównywalny z dwukrotnym malowaniem zwykłą farbą -
więc nie jest taka droga. A gęsta konstystencja zapobiega po prostu
chlapaniu farby. Co do wydajności - to ze zwykłego duluxa uzyskiwałem
wydajność większą niż deklarowane 14m2/l. Trzeba po prostu trochę się
przyłożyć do rozprowadzania farby wałkiem po powierzchni. No i dobrać
właściwy wałek.

Jaki podkład na ścianie masz na myśli? Farba go odrywa przy malowaniu?
Co to za wynalazek? Dziwne :). Zwykłe płyty gk i tynk gipsowy maluje się
bez problemu.

10. Data: 2006-03-15 19:27:44

Od: "M." <moofi(WYTNIJ_TO)@poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
takiej farby jest porównywalny z dwukrotnym malowaniem zwykłą farbą -
więc nie jest taka droga. A gęsta konstystencja zapobiega po prostu

Skoro nie korzystales to nie wiesz jak bardzo gesta jest ta farba... i jak
bardzo beznadziejnie sie nia maluje.

> [...]
wydajność większą niż deklarowane 14m2/l. Trzeba po prostu trochę się
przyłożyć do rozprowadzania farby wałkiem po powierzchni. No i dobrać

to bylo na temat once, do zwyklego nic nie mam procz tego ze to dulux...

Jaki podkład na ścianie masz na myśli? Farba go odrywa przy malowaniu?
Co to za wynalazek? Dziwne :). Zwykłe płyty gk i tynk gipsowy maluje się
bez problemu.\

Taki wynalazek o jakim pisze wiekszosc producentow, aby pod farby stosowac
podklad:)

konserwacja drewna olejowanego
dobry mop do lakierowanej podlogi
odp. meble kuchenne montaż