MERIDIA

1. Data: 2003-02-23 20:12:38

Temat: MERIDIA
Od: "MaLeK" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

czy moze ktos napisac jak jest z tym lekiem?
slyszalem ze szkodzi dosyc mocno ale rowniez pomaga
znajomy schudl 15 kilo w 2 miesiace po nim

mal

2. Data: 2003-02-23 20:51:00

Temat: Re: MERIDIA
Od: dradam <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 23 Feb 2003 21:12:38 +0100, "MaLeK" <m...@p...onet.pl>
wrote:

>czy moze ktos napisac jak jest z tym lekiem?
>slyszalem ze szkodzi dosyc mocno ale rowniez pomaga
>znajomy schudl 15 kilo w 2 miesiace po nim

Zapisuje moim pacjentom ten lek od 3 lat. Poprzednio bralem udzial w
testowaniu go.

Radze napisac na priva , bo temat jest skomplikowany i nie widze
mozliwosci publicznego dyskutowania.

Pozdrawiam

dradam

3. Data: 2003-02-23 22:49:39

Od: "MaLeK" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Radze napisac na priva , bo temat jest skomplikowany i nie widze
> mozliwosci publicznego dyskutowania.
>
> Pozdrawiam
>
> dradam

wiec prosze podaj mi adres lub napisz do mnie
bo nie moge zgadnac jaki naprawde jest twoj email

Mal

4. Data: 2003-02-24 10:33:57

Od: "MaLeK" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Radze napisac na priva , bo temat jest skomplikowany i nie widze
> mozliwosci publicznego dyskutowania.
>
> Pozdrawiam
>
> dradam
sluchaj , odpwiedz nadawcy nie pomaga bo nie masz adresu wpisanego , a
wszelkie mutacje
dradam , xdradam wracaja jako adresat nie znany podaj mi na priv
poprostu adres
MaLeK

5. Data: 2003-02-24 14:23:33

Od: "Szanna" <n...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

> sluchaj , odpwiedz nadawcy nie pomaga bo nie masz adresu wpisanego , a
> wszelkie mutacje
> dradam , xdradam wracaja jako adresat nie znany podaj mi na priv
> poprostu adres

pomiń nospam w adresie

6. Data: 2003-02-28 14:15:54

Od: Marek Bieniek <m...@p...wytnij.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 24 Feb 2003 15:23:33 +0100, Szanna wrote:

> pomiń nospam w adresie

:):):)

A właśnie nie pomijaj. W ogóle nic nie zmieniaj.

m.
Marek Bieniek (mbieniek (at) poczta onet pl)

7. Data: 2003-03-01 03:28:27

Od: dradam <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 28 Feb 2003 15:15:54 +0100, Marek Bieniek
<m...@p...wytnij.onet.pl> wrote:

>:):):)
>
>A w?a?nie nie pomijaj. W ogóle nic nie zmieniaj.
>
>m.

Oj, Marek Marek, Ty sie spozniasz. I tak juz zmienilem.

Wyslalem jako snail mail wspomnianemu korespodentowi trzy materialy.
Oznaczona liczba (1) jest xerokopia ulotki dla pacjenta (wariant
kanadyjski) .
Liczba (2) oznaczona jest kopia tzw. "CPS insert" , a wiec materialu
przeznaczonego dla lekarza , ktory zapisuje ten lek.Winien lekarz ten
material przeczytac i zapamietac dokladnie.

Ponadto wlozylem :
-tzw. ADIS , czyli wydawnictwo australijskie, zawierajace omowienie
tego leku, dosc dokladne, zblizone do tzw. "product monograph". Ten
ostatni mam obiecany na przyszly tydzien to dosle.
-ponadto dorzucilem taki maly "bryk" omawiajacy przeczyny powstawania
otylosci.

W kwestii "product monograph" chcialbym podkreslic jaki to wazny
dokument. Otoz wytworca ( w tym ukladzie Abbott) skadajac wniosek o
dopuszczenie na rynek przedstawia wladzom (HPB) omowienie leku. W tym
omowieniu ma obowiazek podac biezacy stan wiedzy na temat leku,
wlaczjac sideefects, interactions i powiklania ( w tym i smiertelne).

Na podstawie tego dokumentu i po przeprowadzeniu badan klinicznych HPB
daje zgode na wprowadzenie. Product monograph jest co 2-4 lata
unowoczesniany. Jest to zwykle 20 - 100 ston maszynopisu.

Teraz : jak sie cos komus (jakims pacjentom) cos dzieje, a nie jest to
omowione w "pm" to firma moze zostac pociagnieta do odpowiedzialnosci
za wprowadzenie w blad wladz i pacjentow. Jest to wiec w gruncie
rzeczy "oferta handlowa" , ktora musi byc spelniana , bo inaczej
wytworca ma klopoty.

Kazdy lekarz ma prawo zazadac "pm" od wytworcy, ale nie daja oni
egzemplarzy chetnie, jak produkt jest troche "trefny". Ja o tym wiem,
ze mi sie to nalezy wiec i Abbott bez gadania mi dosle. Ale jak ktos
malo dociekliwy - to zadowoli sie "CPS insert" albo nawet "ulotka dla
pacjenta".

Nie wiem jak te sprawy wygladaja w Polsce. Ale pisze jako ciekawostke
dla zainteresowanych.

Pozdrawiam

dradam

kasa chorych