MM-jogurty owocowe

151. Data: 2005-01-27 09:53:26

Temat: Re: MM-jogurty owocowe
Od: "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna*Opty*" <K...@o...pl> napisał w
wiadomości news:ct94os$gl0$1@news.onet.pl...

> Użytkownik "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> napisał w
> wiadomości news:ct931t$gjf$1@news.onet.pl...

> Oooo... nerwy ci puszczają... nie chcesz rozmawiać o swoim guru od
> bizmesu?

LOL tos mnie ubawiła swym zrozumieniem tekstu. przeczytaj jeszcze raz kogo
ten temat nie obchodzi

152. Data: 2005-01-27 10:09:39

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Koko-sanka" <"Koko(myślnik)sanka(usuń2.pl)"@tlen.pl.pl.pl>
napisał w wiadomości news:19dg6zv526uqi$.hocabdjjc40.dlg@40tude.net...

> Przepraszam, ale kiedy byłaś w sklepie mięsnym i porównałaś sobie
> ceny
> słoniny czy podgardla z piersią kurzą albo indyczą??? Jak wynika
> chociażby
> z tego porównania tłuste jedzenie jest znacznie tańsze niż chude.

To zależy jakie jedzenie. Wysokość ceny nie ma związku z tłuszczem
lub jego brakiem. Są tanie i drogie produkty tłuste, jak również są
tanie i drogie produkty chude, czy odtłuszczone.
Ale z pewnością tańsze są np. ziemniaki na szpitalnym czy stołówkowym
talerzu bez dodatku masła, niż z masłem. I druga istotna rzecz: po tej
samej porcji ziemniaków z masłem dłużej jesteś najedzona.

Może
> jedynie w okresie letnim (ok. 3 miesięcy) tanie są warzywa i owoce,
> teraz
> kilogram pomidorów kosztuje prawie 10zł! Ile można zamiast tego kupić
> słoniny?

Porównanie obu produktów jest dość nietrafne, ale - gdyby je wyizolować
spośród innych, to jak myślisz, co wybrałby zagłodzony więzień w obozie
koncentracyjnym? Kg pomidorów, czy kg słoniny? I na ile czasu
starczyłoby mu jedno i drugie pożywienie, aby nie być głodnym?

Zapewniam Cię, że ja na DO wydaję pieniędzy na jedzenie co najmniej
o połowę mniej niż kiedyś na diecie wysokowęglowodanowej
niskotłuszczowej. A do tego odpadły mi koszty leków, których też już
nie muszę kupować.
Taki to już jest ten świat konsumenta. Jeden produkt napędza popyt na
inny i tak tworzy się sieć uzależnień w które klient wpada coraz
bardziej, a na końcu ląduje w szpitalu.I będzie miał duuuużo szczęścia,
jeśli jeszcze mu się uda wygrzebać się z "opieki"
medyczno-farmakologicznej i pożyć normalnie.
Tak, tak... klient jest jak mucha zwabiona nektarem kwiatka rosiczki.

Sorry za tą refleksję z gatunku horroru, ale generalnie tak wygląda
życie przeciętnego współczesnego konsumenta.

Krystyna

153. Data: 2005-01-27 10:22:10

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> a écrit dans le message de

> no i Czarny w pelnej formie :)))
>
> ale widze ze leciutkie "nacisniecie" na MM powoduje bardzo nerwowa
> reakcje u Ciebie, a wiec MM kiepsko wplywa na stan nerwow
> (przynajmniej u Ciebie)

...i na rozumienie tekstu pisanego. Mojej uwagi o swoim chamskim
zachowaniu jak zwykle nie zrozumiał.
Tak to jest z tym roślinnym beztłuszczowym jedzeniem...

--
Krystyna *Opty* [na DO od 06.98 r.]

Powiedz mi co jesz, a powiem ci kim jesteś. A.Brillat-Savarin

154. Data: 2005-01-27 11:52:10

Od: "Jurek" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Gusiek" <a...@W...onet.pl> a écrit dans le message de news:
cta626
.

> Piszesz niekonkretnie. Poddajesz w wątpliwość dietę dla cukrzyków,
> istnienie
> indeksu glikemicznego, czego właściwie? Nie wiem, od czego chce Ci sie
> płakać.
> Pozdrawiam, Agata

na pewno nie od IG(gdzie ja mowilem o IG w ostanich postach?)
na pewno tak od "diet" dla cukrzykow, znam osobiscie wielu diabetykow
(insulinozaleznych), i tylko jeden przestal przyjmowac insyline (jak rowniez
inne medykament zwiazane +-z cukrzyca), a ten jeden(scislej jedna) to osoba
ktora osignela to po przejsciu na DO, czy tez uwazasz ze jest to efekt
placebo?

Jurek

155. Data: 2005-01-27 11:54:43

Od: "Jurek" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Krystyna*Opty*" <K...@o...pl> a écrit dans le message de

> [...]
> zachowaniu jak zwykle nie zrozumiał.
> Tak to jest z tym roślinnym beztłuszczowym jedzeniem...

ostatnio coraz wiecej sie mowi o bardzo duzym znaczeniu tluszczy w budowie i
utrzymywaniu w sprawnosci systemu nerwowoego, moze to tu jest problem ;)

Jurek

156. Data: 2005-01-27 11:57:51

Od: "Jurek" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Gusiek" <a...@W...onet.pl> a écrit dans le message de news:

> Argument z cyklu, a bo wy...

no wlasnie :/

> Szkoda tylko, że żadna ze stron nie przyjmuje zadnych argumentów drugiej
> strony. Wręcz przeciwnie, z góry bierze je za nieprawdziwe i wyssane z
> palca
> :)

jak "zaczynalem " na tej grupie to bylem "mlody i naiwny", teraz juz mi
tylko mlodosc zostala ;)

> Ale nie oczekujmy, że się cos w tej kwestii zmieni, bo grupa przestanie
> istnieć :)

no wlasnie :)))

> Pozdrawiam, Agata

Jurek

157. Data: 2005-01-27 13:03:50

Od: Koko-sanka <"Koko(myślnik)sanka(usuń2.pl)"@tlen.pl.pl.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna*Opty* napisał/a:

> Oooo... nerwy ci puszczają... nie chcesz rozmawiać o swoim guru od
> bizmesu?

Guru od biznesu to ten Kwaśniewski też jest, on to nawet bardziej taki
kulinarno-dietetyczny ojciec Rydzyk.

Koko-sanka
--
Pozdrawiam - Koko-sanka/CrazySquad, powered by Koko-sanek :)
www.CrazySquad.prv.pl

158. Data: 2005-01-27 13:44:02

Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
osoba
> ktora osignela to po przejsciu na DO, czy tez uwazasz ze jest to efekt

Z tego co wiem, dieta skuteczna jest w tym typie cukrzycy, gdzie nie trzeba
sie wspierać insuliną. A jeśli jest tak jak piszesz, to tylko się cieszyć,
ale co będzie za kilka lat? Czy wątroba, serce wytrzymają DO? Tu mam
wątpliwości.
Pozdrawiam, Agata

159. Data: 2005-01-27 15:36:28

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

napisał w wiadomości

> Może po prostu częściej myjesz zęby? Albo miałaś wcześniej tak
> dobraną
> dietę, że każda inna by pomogła Twoim zębom.

Myję tak samo, jak przedtem rano i wieczorem, ale przy zmianie diety
zmieniło się też środowisko jamy ustnej, po prostu jem tylko 2 x
dziennie, i nie mam już zwyczaju ani ochoty stale coś wrzucać do ust
i żuć. A to z kolei wpływa na unormowanie na stałym poziomie pH
śliny w ciągu doby z krótkimi przerwami na dwa posiłki, w czasie
których pH śliny się obniża. A więc przez większość doby zęby są w
środowisku kwasowo prawie obojętnym w przedziale między pH 6,4-7,0.
Dla porównania podaję ilość wytwarzanej śliny w ciągu doby i jej ph
u człowieka i różnych zwierząt:

Ilość śliny w litrach/dobę (wg Kolba,1974)
Bydło 98-190
Koń ok. 40
Świnia ok. 15
Owca 6-16

Człowiek 1-1,5

Wartość pH śliny (wg Scheunerta i Trautmanna,1976)
Bydło 8,10 (7,99-8,27)
Koń 7,56 (7,31-7,80)
Świnia 7,31 (7,15-7,47)
Pies 7,56 (7,34-7,80)

Człowiek 6,4-7,0

A ponieważ współczesna dietetyka (także Montignac) zaleca coraz więcej
posiłków warzywno-owocowych w ciągu doby, to i zęby są coraz dłużej w
ciągu doby w zbyt kwaśnym środowisku (tzn. obniżonego pH), co stwarza
dobre warunki do powstania tzw. erozji. Zresztą sama poczytaj:
http://www.dentonet.pl/?s=1&sID=24&a=4&pID=570

Natomiast warunkami do rozwoju próchnicy jest obecność w jamie ustnej
cukru i bakterii. Bakterii wyelimonować z jamy ustnej raczej się nie
da. Natomiast ograniczyć w diecie węglowodany (czyli cukier) można, a
nawet należy. Bez obecności węglowodanów w jamie ustnej próchnica nie
ma warunków rozwoju :)

Krystyna

160. Data: 2005-01-27 16:23:22

Od: "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gusiek" <a...@W...onet.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Krystyna*Opty*" <K...@o...pl> napisał w
> wiadomości news:ct97jd$9b3$1@news.onet.pl...

> Ulżyło mi ;)

chyba za wczesniej ci ulzyło :)) na diecie optymalnej nogi odrastaja i jest
to fakt stwierdzony przez dr kwasniewskiego

przeczytaj jego prce o tym :

http://dr-kwasniewski.pl/?id=2&news=263

napisz co teraz sadzisz o geniuszu pana dr kwasniewskiego,

Jedziemy na zakupy.
Mało jem a tyję
Zarabianie w domu
Cannabis.cal.pl - Twój Sklep z nasionami marihuany !
co lepsze