Maciej Kot. Analiza półkul mózgowych.Osobowość artystyczna.

1. Data: 2006-12-03 18:36:34

Temat: Maciej Kot. Analiza półkul mózgowych.Osobowość artystyczna.
Od: "Maciej Kot" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W odpowiedzi na zapytania dotyczące charakterystyki artystycznej
osobowości jak i zachowań patofizjologicznych półkól mózgowych,
stwierdzam:

Lewa półkula , jako odpowiedzialna za mowę i pisanie, logiczne
myślenie, poczucie czasu, analizę detali, za kierowanie ruchami
prawej ręki, przez długi czas uchodziłaz dominującą. Zaś prawa
została zdegradowana do pomocniczych pośrednich zadań. Obecnie
uważa się, że istotne, lewa półkula jest językowa, analityczna i
pracuje sekwencyjnie (oczywiście w kolejności zdarzeń) natomiast
prawa pracuje syntetycznie (ujmuje kwestie całościowo) i specjalizuje
się w funkcjach wzrokowo przestrzennych. Prawa półkula wydaje się
być zatem "artystyczna"- zdolność omawiania swych przeżyć w tym
snów, bajek jak i filmów. Przekaz słów jest zatem emojonalny i
ekspresyjny, więc relacje nie stają się płaskie ani nudne, ale
bogate formalnie....

Więcej informacji na ten temat znajdą Państwo w mojej publikacji
naukowej.

Serdecznie Pozdrawiam

Maciej Kot

2. Data: 2006-12-03 18:56:07

Od: "uookie" <u...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

maciek nie bądź taki dowcipny. zabawna jest twoja pewność siebie w
sprawach artystycznych; zawsze mnie bawiła spostrzegawczość umysłu
naukowego, zapatrującego się na umysł artystyczny; powiedz
dokładniej, skąd Ty wiesz, jak ja myśle?

3. Data: 2006-12-03 20:43:04

Od: "Maciej Kot" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Odp.Specjalnie dla uookie: Co konia obchodzi ,że wóz się
przewrócił?! .... Zdobądz drogi(a) znamiona twórcze, wiedzę i
ponad przeciętny zmysł to z tobą na forum wtedy porozmawiam:)

4. Data: 2006-12-03 22:00:26

Od: "uookie" <u...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Maciej Kot napisał(a):
> Odp.Specjalnie dla uookie: Co konia obchodzi ,że wóz się
> przewrócił?! .... Zdobądz drogi(a) znamiona twórcze, wiedzę i
> ponad przeciętny zmysł to z tobą na forum wtedy porozmawiam:)

do tego czasu forum może przestać istnieć.

test
Maciej Kot. Sztuka leczenia kolorem
Zarządzanie czasem - Covey czy Seiwert
Problem z szalenstwem dziewczyny