Mądrzy ludzie - krzaka potrzebuję ...

1. Data: 2008-03-09 21:24:09

Temat: Mądrzy ludzie - krzaka potrzebuję ...
Od: "Bob" <r...@f...poland> szukaj wiadomości tego autora

Potrzebuję się odrobinę odizolować o pewnego publicznego miejsca na przeciw
mojej bramy. Nie to że jestem odludkiem, lubię ludzi, towarzystwo, kolegów,
koleżanki jeszcze bardziej, ale nie koniecznie na taką skalę. "Izolacja"
będzie już na publicznym trawniku przed bramą.
Myślałem o murze żelbetonowym, ale na to trzeba pozwolenia budowlanego :)
Pomyślałem więc o czymś ekologicznym, czymś co da jeszcze trochę tlenu
ludzkości.
Powinien to być krzak, żywopłot, rosnący tak na 2-5 m ale gęsty od dołu do
góry. Dobrze żeby gęstość liści/igieł również zimą.
Dodam że mam ziemię baaardzo piaszczystą i lekką.
Myślałem o sośnie, dwóch, trzech sztukach ale one nie zawsze wychodzę gęste
od samego dołu.
Thuje wyglądałyby trochę jak mur na środku trawnika.
Myślałem też o bukszpanie, ale do tej wielości nie wiem czy dorośnie przed
moim wyłysieniem. Nie wiem jak to znosi takie lekkie ziemie.

Poradzicie coś mądrzy ludzie.

Robert

2. Data: 2008-03-09 21:35:05

Temat: Re: Mądrzy ludzie - krzaka potrzebuję ...
Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bob pisze:
> [...]
> Myślałem też o bukszpanie, ale do tej wielości nie wiem czy dorośnie przed
> moim wyłysieniem. Nie wiem jak to znosi takie lekkie ziemie.

Przepraszam, ale to temat naprawdę bardzo dobrze opisany, sprawdź:
http://ag.bocznica.org/
pozdr. archiwalnie Jerzy

3. Data: 2008-03-09 22:15:33

Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:fr1kht$cr3$1@news.onet.pl Bob <r...@f...poland>
napisał(a):

> Powinien to być krzak, żywopłot, rosnący tak na 2-5 m ale gęsty od
> dołu do góry. Dobrze żeby gęstość liści/igieł również zimą.
> Dodam że mam ziemię baaardzo piaszczystą i lekką.
> Myślałem o sośnie,..

Hejka. To jeszcze pomyśl o jałowcach. :-)
Pozdrawiam piaszczyście Ja...cki

4. Data: 2008-03-10 18:04:00

Od: "Zbigniew Mazur" <f...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bob napisał:

> Poradzicie coś...

Piszesz, że ziemia piaszczysta, ale nie podajesz, czy miejsce nasłonecznione
czy cieniste. Podam moje propozycje uniwersalne.

Szybko zakryjesz widok mocując na bramie/ogrodzeniu drewniane panele z lameli.

Stale namawiam na cis pośredni `Hicksii` (Taxus x media `Hicksii`).
Możesz od razu kupić egzemplarz wysoki "na chłopa" - kwestia ceny.
Jeżeli zaczynał będziesz od mniejszego, to na początek trzeba bedzie go
zabezpieczyć przed pieskami.
Jeśli nie musi to być roślina zimozielona, to namawiam na porzeczkę alpejską
(Ribes alpinum). A może po prostu ukopać gdzieś bez lilak w starej odmianie
dającej odrosty?

Pozdrawiam szczelnie, ;-)

Zbyszek

5. Data: 2008-03-10 19:09:57

Od: Krystyna Chiger <k...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik JerzyN napisał:
(...)
> [...]

Bukszpan doskonale znosi piaski, ale nie wiem czy dorośnie. Mnie się
trafił jakiś szybko rosnący, albo one szybciej rosną jak są już duże.

Najpiękniejszą muzyką przed snem

6. Data: 2008-03-10 19:15:50

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Zbigniew Mazur wrote:

> Szybko zakryjesz widok mocując na bramie/ogrodzeniu drewniane panele z lameli.

Czy możesz mnie uświadomić co to jest lamel lub lamela? W słowniku nie
znalazłem, a definicja:
"podstawowa jednostka struktury fazy lamelarnej, tzw. ciekłych
kryształów liotropowych (liotropia), zbudowana z płaskiej dwuwarstwy
molekuł amfifilowych (lipofilowość) otoczonej z obu stron molekułami
rozpuszczalnika"
trochę mi nie pasuje...

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

7. Data: 2008-03-10 19:38:21

Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:47d588e6$0$24104$4c368faf@roadrunner.com Michal
Misiurewicz <m...@i...rr.com> napisał(a):

> [...]
> kryształów liotropowych (liotropia), zbudowana z płaskiej dwuwarstwy
> molekuł amfifilowych (lipofilowość) otoczonej z obu stron molekułami

Hejka. Jednak skleroza. < rotfl >
http://groups.google.pl/group/pl.rec.ogrody/browse_f
rm/thread/71b23c6e5312ffa2/fbea518b809e559e?hl=pl&ln
k=gst&q=lamele#fbea518b809e559e
Pozdrawiam mnemonicznie Ja...cki

8. Data: 2008-03-10 19:47:29

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz pisze:

> [...]
> kryształów liotropowych (liotropia), zbudowana z płaskiej dwuwarstwy
> molekuł amfifilowych (lipofilowość) otoczonej z obu stron molekułami

Linde Samuel Bogumił znał słowo lamować; przyszywać tasiemkę lub galony
na wierzch materyi.
Stąd pewnie i te lamele=taśmy=pasy.
pozdr. Jerzy

9. Data: 2008-03-10 20:02:10

Od: "Zbigniew Mazur" <f...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz poprosił:

> Czy możesz mnie uświadomić co to jest lamel lub lamela?

Uświadomiony to Ty już jesteś...

Ja słowo "lamela" wziąłem sobie z własnego tłumaczenia niemieckiego
"Lamelle", używanego w odniesieniu do drewnianych paneli, w których
paski drewna są przeplatane zakrywając widok.
Takie jak tu:
http://www.merten-holz.de/Katalog/Sichtschutz.xml
Pisząc o lamelach chciałem odróżnić te elementy od innych ażurowych kratek,
które nie zakrywaja widoku, oraz od paneli z litego drewna, które są cięższe i
droższe.

Czy następne pytanie będzie "Co to jest panel lub panela?"

Pozdrawiam lingwistycznie, ;-)

Zbyszek

10. Data: 2008-03-10 20:55:50

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Dirko wrote:

> Hejka. Jednak skleroza. < rotfl >
> http://groups.google.pl/group/pl.rec.ogrody/browse_f
rm/thread/71b23c6e5312ffa2/fbea518b809e559e?hl=pl&ln
k=gst&q=lamele#fbea518b809e559e

Skleroza wrodzona. Widać przez te 3 lata się znów z tym słowem nie stykałem.

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz