Majonez a ptasia grypa

71. Data: 2006-03-23 10:32:10

Temat: Re: Majonez a ptasia grypa
Od: Maciek <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 23 Mar 2006 01:54:58 +0100, Akulka napisał(a):

> A co, nie jest tak? Czy nie brakowało w hurtowniach szczepionek i leków na
> które trzeba się było zapisywać i czeka?

No nie do konca. Podstawa zaplanowanej akcji byloby przygotowanie
odpowiedniej ilosci lekow i szczepionek, ktore mozna byloby sprzedac. A tak
co? Myslisz ze koncerny skosily jakas niesamowita kasiore na tych nedznych
paru tysiacach dawek lekow antywirusowych i kilkudziesieciu tysiacach
szczepionek? Lepiej by im poszlo, gdyby rozglosili, ze nadchodzi katar
bagienny z Wenus i zaczeli reklamowac Ubik :)

>Czy do lekarzy nie przychodzą
> przedstawiciele farmaceutycznych koncernów którzy nagabywują na
> przepisywanie pacjentom ich leków za co lekarze mają profity?

Od lat tak jest i nie ma to nic wspolnego z kacza grypa.

>Czy szczepionka na grypę chroni nas przed ptasią
> grypą?

Nie chroni, ale ponoc moze zlagodzic jej przebieg.

>Koncerny farmaceutyczne i ew.
> drobni pomysłowi biznesmeni (pułapki, odstraszacze na ptaki i inne
> duperele).

Ze drobni handlarze, to sie zgodze.

> Truciu biednych ptaków: gołębi, łabędzi, myszołowów, uśpieniem domowych
> zwierząt typu koty, psy bo mogły by ptaka powąchać

Ale przeciez nikt nie truje prewencyjnie psow ani kotow!

.... nie dokarmianie
> ptactwa, pomysły wystrzelania migrującego ptactwa

To byl pomysl Zyrynowskiego.

> Cwaniakowanie? O mnie mówisz i do mnie? I że głupia jestem, tak?

Oho, kobieta w bojowym nastroju. Gdzie ja powiedzialem, ze jestes glupia?

Nie lubie przesady w druga strone, czyli histerii anty-kaczogrypowej. Warto
wiedziec, co moze byc zagrozeniem, dlatego trzeba ludziom spokojnie
tlumaczyc. Natomiast gdy zaczna sie zakazenia wzrod ludzi, to wlasnie to
moze byc poczatkiem drogi do mutacji wirusa w postac przenoszaca sie latwo
miedzy ludzmi. Wez pod uwage, ze pierwszymi zarazonymi moga byc na przyklad
bezdomni, ktorzy dozywiaja sie zlapanymi ptakami...

> I tylko taka wersja jest przyjmowana przez biologów i medycynę - czeka się
> aż wirus uderzy, bo szczepionki na zaś nie da się zrobić.

Poki co warto sie wiec zabezpieczac przed obecna mutacja.

> Jakim kosztem? Nie jedzenie jaj czy kury coś cię kosztuje? Gdzie płacisz?

Dyc mowie: niewielkim kosztem = przy minimalnych wyrzeczeniach. Taka figura
retoryczna :>

>Wszystko poddawaj obróbce termicznej co
> najmniej 70stC przynajmniej przez 5 min. To co miało kontakt z mięsem i jaja
> myj detergentem. Nie kupuj drobiu zagranicznego i tylko z pewnych źródeł. I
> nie bój się tego co w słoikach i puszkach z długą data przydatności bo
> zostało poddane działaniu wysokiej temp. w celu zakonserwowania.

Alez mnie tego naprawde nie musisz objasniac.

> I tak jest na całym świecie, bo nikt nie chce wydawać pieniędzy na produkcje
> leków i szczepionek, które będą bezużyteczne....

Leki antywirusowe, np. tamiflu, nie sa wcale nieskuteczne wobec h5n1.
Poczytaj. I mniej nerwow :)

--
pozdrawiam,
Maciek

72. Data: 2006-03-23 11:40:46

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

G...@S...pro.onet.pl (Grzegorz Janoszka) writes:

> Człowiek jest organizmem i człowiek żyje. Bakteria żyje, wirus i prion nie
> żyje. Podstawy biologii się kłaniają.

A jak się potraktuje wirusa gorącem albo innym środkiem
dezynfekcyjnym, to co mu się robi? Bo bakterie się zabija, a wirusa
co?

MJ

73. Data: 2006-03-23 12:24:05

Od: Maciek <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 23 Mar 2006 12:40:46 +0100, Michal Jankowski napisał(a):

> A jak się potraktuje wirusa gorącem albo innym środkiem
> dezynfekcyjnym, to co mu się robi? Bo bakterie się zabija, a wirusa
> co?

Niszczy.

74. Data: 2006-03-23 13:03:02

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

batory napisał(a):
> A dlaczego akurat teraz, a nie na przykład w ubiegłym roku czy też 10 lat
> temu? Wszak ta tak zwana ptasia grypa jest tu przez cały czas

Bo przenosi się na ssaki (koty, świnie) i to jest niebezpieczne.
pozdr. Jerzy

75. Data: 2006-03-23 13:09:45

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hanna Burdon napisał(a):
> In news:slrne23ka3.cfs.Grzegorz.Janoszka@galaxy.agh.edu
.pl,

> A człowiek, za przeproszeniem, to nie? :-)

Wodę lejesz.
;-)
pozdr. Jerzy

76. Data: 2006-03-23 13:31:26

Od: Maciek <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 22 Mar 2006 13:21:35 +0000, Krysia Thompson napisał(a):

> A co bylo z zupkami bo ja nietutejsza?

Kilka lat temu Winiary wycofywaly cale partie ze sprzedazy, bo wykryto w
nich salmonelle.

77. Data: 2006-03-23 14:10:26

Od: "Hanna Burdon" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

In news:dvu6r7$4mm$1@nemesis.news.tpi.pl,
Jerzy Nowak wrote:

> Wodę lejesz.
> ;-)

Ale ja mam informacje z pierwszej ręki! "Życie jest formą istnienia
białka, tylko w kominie coś czasem załka, czasem coś liźnie, czasem coś
gwiźnie, coś się pokaże w samej bieliźnie..."

Hania
--
***
Google might not be right, but it certainly is quick.

78. Data: 2006-03-23 16:26:19

Od: "Aicha" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kri$" napisał:

> Od zawsze ........ chyba że o czymś nie wiem....

Taaa... a pani w fabryce stoi nad kotłem i miesza wielką chochlą 5
tysięcy żółtek... skorupki wyrzuca za drzwi na wielką stertę... a co z
białkami???
Potem dolewa cysternę oleju... a co będzie jak się zwarzy?

Pozdrawiam - Aicha

--
Dozwolone od lat 18:
http://aicha.opowiadania.org

79. Data: 2006-03-23 17:08:07

Od: "batory" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy Nowak" <0...@m...pl> napisał w wiadomości

> Bo przenosi się na ssaki (koty, świnie) i to jest niebezpieczne.
> pozdr. Jerzy

A jakieś wiarygodne źródło owych informacji mógłbyś podać??? Zarówno tych o
hiszpance jak i o przenoszeniu się na ssaki??
Czy to tylko Twoje głębokie wewnętrzne przekonanie?? :-)
Pozdrówka - Agnieszka

80. Data: 2006-03-23 17:37:03

Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 22 Mar 2006 21:43:07 +0100, Waćpanna lub waćpan pamana, w
wiadomości <news:dvscse$cqv$1@news.dialog.net.pl> zawarł, co następuje:

> a szanse na zarazenie sie czlowieka sa wtedy gdy chory ptak kichnie ci w
> twarz.

no jeszcze bawienie się ptasimi zwłokami, całowanie z kurą i takie tam
filie...
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"The girl loaded gun, went outside. No one has ever seen her again..."

chwalę zupę Mgdy Bassett!!!!!
Prosta piłka - steki
makaron z sosem "bolońskim"
Pekinka inaczej.