Mąka na chleb

61. Data: 2010-09-04 02:51:24

Temat: Re: M?ka na chleb
Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> szukaj wiadomości tego autora

news:1gpwpnnv5ccz9.19x3ryuyej23c$.dlg@40tude.net...

> Zwłaszcza ich chitynowa!!! błona komórkowa przypomina bakterie. Chyba
> tylko
> tym, co w podstawówce na lekcji biologii grali w okręciki.

Chitynowa, to raczej owady...
Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

62. Data: 2010-09-04 07:56:04

Temat: Re: Mąka na chleb
Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-09-03 23:17, Qrczak pisze:

> Argument energetycznej oszczędności mnie nie nęci. Jak i czasowej.

No tak. A mnie nie nęci, a nawet zniechęca, ewentualność magazynowania
kolejnej maszyny kuchennej.

> lubię ten cały rytuał: dosypać mąki, zamieszać, odstawić, czekać,
> dosypać mąki, zamieszać, odstawić... A potem ubabrać się po łokcie w
> gliniastym cieście. I na koniec popatrzeć, jak rosną sobie chlebki w
> piekarniku.

Z powyższego rytuału (ogólnie przy pieczeniu) nie lubię tylko tego
ubabrania się po łokcie w cieście. Ja w kuchni co chwilę myję albo
opłukuję ręce.

Jak często pieczesz chleb? My w ogóle spożywamy bardzo mało chleba, a w
dodatku każde z nas lubi inne pieczywo - ja najchętniej jadłabym raczej
ciemne, mąż jasne, a córka pszenne bułki. Ciężko by mi było wszystkich
zadowolić jednym bochenkiem na tydzień.

Ewa

63. Data: 2010-09-04 09:01:29

Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Z powyższego rytuału (ogólnie przy pieczeniu) nie lubię tylko tego
> ubabrania się po łokcie w cieście. Ja w kuchni co chwilę myję albo

Używając automatu wogóle nie brudzisz rąk.
Robiąc półautomatycznie robotem też na upartego nie trzeba brudzić. Dobrze
wyrobione ciasto z dzieży wypada samo, trzeba tylko pomóc np plastikową
łopatką, którą można później uformować bochenek.
Całkowicie ręcznie, to fakt. Ciężko umyć ręce bez zdzierania naskórka.

64. Data: 2010-09-04 10:07:18

Od: Qrczak <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2010-09-04 09:56, niebożę medea wylazło do ludzi i marudzi:

> No tak. A mnie nie nęci, a nawet zniechęca, ewentualność magazynowania
> kolejnej maszyny kuchennej.

Z takich samych powodów pozbyłam się mikrofali... hihi

> [...]
> dodatku każde z nas lubi inne pieczywo - ja najchętniej jadłabym raczej
> ciemne, mąż jasne, a córka pszenne bułki. Ciężko by mi było wszystkich

My też jemy mało. Piekę różnie, raz na dwa tygodnie (nadmiar spokojnie
leżakuje w lodówce), a ostatnio raz na tydzień (jeden bochenek "idzie do
ludzi"). Zwykle robię trzy chlebki, przy czym bywa że każdy jest z
innymi dodatkami/przyprawami.

Qra

65. Data: 2010-09-04 10:52:31

Od: "lemonka" <...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości

> C2H5OH oraz CO2

Hmmm, C2H5OH wiem, ale co tak cieszy w CO2?
MSPANC

66. Data: 2010-09-04 10:54:35

Od: "lemonka" <...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Qrczak" <q...@o...pl> napisał w wiadomości
> Dnia 2010-09-03 23:27, niebożę Ikselka wylazło do ludzi i marudzi:

> A nie... tak się rozmarzyłam. A zaczyn już sobie rośnie w kuchni.

Qra, ty chyba zdecydowanie potrzebujesz pomocy specjalisty. Dziecko z
Panslavistą, myśli kradniesz Ikselce...

67. Data: 2010-09-04 10:55:12

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 4 Sep 2010 12:52:31 +0200, lemonka napisał(a):

> Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości

> Hmmm, C2H5OH wiem, ale co tak cieszy w CO2?
> MSPANC

Rośnięcie ciasta :-)

68. Data: 2010-09-04 11:23:05

Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> szukaj wiadomości tego autora

żytkownik "lemonka" <...@a...com> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości

> Hmmm, C2H5OH wiem, ale co tak cieszy w CO2?
> MSPANC

Pulchność wypieków, bąbelki w piwie i szampanie, obserwacja fermentacji.

Przy całej nagonce na CO2 warto wiedzieć, że życie na naszej planecie bez
tego gazu by się nie rozwinęło.

69. Data: 2010-09-04 11:47:37

Od: Qrczak <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2010-09-04 12:54, niebożę lemonka wylazło do ludzi i marudzi:

> Użytkownik "Qrczak" <q...@o...pl> napisał w wiadomości

> Qra, ty chyba zdecydowanie potrzebujesz pomocy specjalisty. Dziecko z
> Panslavistą, myśli kradniesz Ikselce...

No widzisz, a na pl.sci.psychologia nie chcą mi pomóc.

Qra

70. Data: 2010-09-04 12:00:38

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 04 Sep 2010 13:47:37 +0200, Qrczak napisał(a):

> Dnia 2010-09-04 12:54, niebożę lemonka wylazło do ludzi i marudzi:

> No widzisz, a na pl.sci.psychologia nie chcą mi pomóc.
>
> Qra

Dobra, chodź na psp - pomogę ;-)

CHODZI ZA MNA...
CARPE DIEM