Maka zytnia lub kukurydziana

1. Data: 2003-02-15 22:49:34

Temat: Maka zytnia lub kukurydziana
Od: "Jakubowscy" <j...@w...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc,

Gdzie kupie make zytnia lub kukurydziana na Slasku lub Dolnym Slasku ? Tu i
tam w sklepach tylko pszenna (ktorej mam dosyc).

Chce zrobic w koncu inny chlebek.

Pozdrawiam
Jakub

1. Data: 2003-02-15 23:21:48

Temat: Re: Maka zytnia lub kukurydziana
Od: SKiBA <s...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

>Gdzie kupie make zytnia lub kukurydziana na Slasku lub Dolnym Slasku ? Tu i
>tam w sklepach tylko pszenna (ktorej mam dosyc).
>
>Chce zrobic w koncu inny chlebek.

To ty mi powiedz jak zrobic (upiec) ten chlebek?

pozdrowienia

SKiBA
Holandia, Francja i Fotogaleria:
http://ski-ba.w.interia.pl/
lub
http://home.wanadoo.nl/skib/

Polska Wschodnia:
http://sk-i-ba.w.interia.pl/

1. Data: 2003-02-16 00:17:10

Od: "Jakubowscy" <j...@w...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To ty mi powiedz jak zrobic (upiec) ten chlebek?

Skladniki:
- 30-40 g drozdzy
- 2 lyzeczki cukru
- szklanka mleka
- 30 dkg maki
-10 dkg slonecznika
- 1 lyzeczka soli

Drozdze rozdrobnic (w srednio glebokiej misce) i dodac 2 lyzeczki cukru.
Rozgniesc, zamieszac to wszystko razem az do momentu otrzymania plynu. Mleko
rozgrzac w np. mikroweli (1 min i 10 s.) dolac mleko do tego plynu
drozdzowego i zamieszac. Odstawic ta miske z drozdzami, cukrem i mlekiem na
10 -15 min. Make ze slonecznikiem i sola zmieszac a nastepnie dolac do tej
mieszanki "plyn mleczno-cukrowo-drozdzowy" zagniesc i wyrobic, dodac maki as
you wish and need - zrobic ciasto. Ciasto odstawic na 15 - 20 minut az
wyrosnie. (((((Teraz rozgzac piekarnik do 210 stopni C.))))) Po tym czasie
jeszcze raz rozgniesc. Przygotowac foremke, smarujac jej sciany i spod np.
margaryna. ulozyc do niej ciasto. Odczekac 15-20 min az ponownie wyrosnie.

Wkladasz do piekarnika na 30 - 35 minut (tutaj raczej prosze samemu dobrac
sobie czas - wiadomo rozne piekarniki .....). Ja wstawiam na wlasnie 30-35
minut.

That's all. Enjoy !

To gdzie kupie ta make zytnia i kukurydziana ?

Jakub

1. Data: 2003-02-16 07:47:01

Od: "K-2" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Gdzie kupie make zytnia lub kukurydziana na Slasku lub Dolnym Slasku ? Tu
i tam w sklepach tylko pszenna (ktorej mam dosyc).

> Myślę , że w każdym hipermarmecie w TESCO w Gliwicach są i to w wyborze.
pozdr. dwaKa

1. Data: 2003-02-16 12:20:38

Od: "misiczka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jakubowscy" <j...@w...onet.pl> napisał w wiadomości
> Czesc,
>
> Gdzie kupie make zytnia lub kukurydziana na Slasku lub Dolnym Slasku ?

Hala Targowa
"Pachnąca Księgarnia" ul. Wita Stwosza
Feniks - na dole jest spożywczy z bardzo dobrze zaopatrzoną półką "zdrowa
żywność"
DH ASTRA jw.

pozdrawiam cieplutko
misiczka (Wrocław)
--
http://indiansummer.blog.pl

1. Data: 2003-02-17 09:40:16

Od: "syso" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Gdzie kupie make zytnia lub kukurydziana na Slasku lub Dolnym Slasku ? Tu
> tam w sklepach tylko pszenna (ktorej mam dosyc).

Pisalam juz kilkakrotnie na grupie. Ja kupuje i pszenna i zytnia chlebowa w
piekarni. Zazwyczaj jak sie milo usmiechniesz, to nie powinni robic
problemu. :-) popytaj w okolicznych piekarniach, bo IMO kupowanie maki np.
razowej w sklepie ze zdrowa zywnoscia wychodzi 3xdrozej za kg. Powodzenia!!
Sylwia

czy warto wyciag mastercook orion?
Domowa kielbaska
Cukrzyca