Makaron

1. Data: 2001-06-27 21:34:20

Temat: Makaron
Od: "sobo" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moj maz mogby jesc makaron 3 razy dziennie a ja oprocz spagetti i lasagne
nie za baldzo wiem co mozna jeszcze na szybko zrobic z makaronu.
Jestem otwarta na wszelkie propozycje :)
Jak temat byl juz walkowany to przepraszam, ale wlasnie dzisiaj przy
konfiguracji outluka dostrzeglam
ze jest grupa kuchenna :)))))))))))

pozdr sobo

1. Data: 2001-06-27 23:57:44

Temat: Re: Makaron
Od: l...@a...com (Lilibell555) szukaj wiadomości tego autora

Mozesz zrobic tak:
Kokardki z brokulami
1 kg brokulow
kilka lodyg grubego szczypioru
6 zabkow czosnku
1,5 lyzeczki suchej bazylii
kubek startego parmezanu
oliwa lub olej arachidowy
makaron kokardki
sol do smaku
Posiekac drobno brokuly,czosnek,szczypior pokroic w obraczki.Ugotowac
makaron,rozgrzac olej(oliwe) i czesto mieszajac usmazyc brokulyz bazylia i
sola,dodac szczypior podsmazyc,dodac czosnek i podsmazyc krotko.Wymieszac z
cieplym makaronem,dodac parmezan.Dobre jest na goraco lub w temperaturze
pokojowej.
Dotka

1. Data: 2001-06-28 06:15:05

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik sobo <s...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9hdjgs$jek$...@n...tpi.pl...
> Moj maz mogby jesc makaron 3 razy dziennie a ja oprocz spagetti i lasagne
> nie za baldzo wiem co mozna jeszcze na szybko zrobic z makaronu.
> Jestem otwarta na wszelkie propozycje :)
> pozdr sobo

wdepnij sobie na stronki www.makaron.pl , maja spore archiwum , bedziesz
miala zajecie na pare lat :))

Jola
L-L

1. Data: 2001-06-28 11:40:53

Od: "Mikie" <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

"sobo" <s...@i...pl> schrieb im Newsbeitrag

> Moj maz mogby jesc makaron 3 razy dziennie a ja oprocz spagetti i lasagne
> nie za baldzo wiem co mozna jeszcze na szybko zrobic z makaronu.
> Jestem otwarta na wszelkie propozycje :)

Szczerze polecam wszystkim fanom makaronu (i nie tylko) ksiazke wydawnictwa
Könemann. Mam wydanie niemieckie ("Das grosse Pasta Kochbuch"), ale
widzialem w EPMIKu polskie wydanie (twarda oprawa, A4, gladki papier, 300
stron - tylko 40 zl).

Naprawde duzo fajnych przepisow, duzo "wloskich" porad (m.in. o oliwkach,
robieniu gnocchi i innych makaronow, serach...).
Na sam widok zdjec (przy kazdym przepisie) slinka leci. Na poczatku ksiazki
na szesciu stronach umieszczono zdjecia wszystkich (?) typow makaronow wraz
z nazwa.

Niektore rozdzialy (moje wolne tlumaczenie z niem., wiec w polskim wydaniu
moze byc nieco inaczej):

Wlasnoreczna produkcja makaronu (w ksiazce wszedzie uzywana jest wloska
nazwa : pasta)
Klasyczne sosy do pasty
Supy
Pasta z miesem
Pasta z kurczakiem
Pasta z owocami morza
Pasta z warzywami
Pasta z sosami smietanowymi
Salatki z pasta
Gnocchi
Pasta nadziewana
Pasta z piekarnika
Szybkie potrawy z pasty
Pasta na deser
Antipasti (jak to bedzie po polsku? zakaski chyba, ale nie jestem pewien)

Troche sie rozpisalem, ale naprawde mi sie ta ksiazka podoba (i jej cena tez
:-)

> Jak temat byl juz walkowany to przepraszam, ale wlasnie dzisiaj przy
> konfiguracji outluka dostrzeglam
> ze jest grupa kuchenna :)))))))))))

Lepiej pozno niz wcale :-)

Pozdrawiam w ten upal
i ide zjesc troche czerwonych porzeczek z miodem :-P"

Mikie
m...@p...fm

ps. widzialem w tej serii tez. np. Owoce morza, Kuchnia azjatycka,
Fingerfoods i pare innych jeszcze

Zaleglosci!!!
Sos do spagetti
co zamiast glazury w kuchi?